Τέτοιο ενδεχόμενο θα επιφέρει το μοιραίο πλήγμα στην απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ
Η μεταβατική ομάδα που διορίστηκε από τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ έχει βάλει στο στόχαστρο το φορολογικό κίνητρο των 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που εφαρμόζει η κυβέρνηση Μπάιντεν και σχεδιάζει να το καταργήσει το συντομότερο δυνατό, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο δύο ανώνυμες πηγές.
Ο ρεπουμπλικάνος πολιτικός έχει δείξει επανειλημμένα την απέχθειά του στη βιομηχανία EV και έχει σηματοδοτήσει μια ριζική αλλαγή στη στάση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης απέναντι σε αυτόν τον κλάδο, εάν κερδίσει.
Όπως φαίνεται θα υπάρξουν σύντομα εξελίξεις.
Η κατάργηση κινήτρων για τα EV θα είναι μέρος μιας ευρύτερης φορολογικής μεταρρύθμισης, σημειώνει η έκθεση του Reuters, προσθέτοντας ότι η κίνηση έχει συζητηθεί από μέλη της μεταβατικής ομάδας του Τραμπ, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου της Continental Resources, Χάρολντ Χαμ, και του Κυβερνήτη της Βόρειας Ντακότα και του νέου υπουργού Εσωτερικών Νταγκ Μπουργκούμ.
Οι μετοχές των κατασκευαστών EV έπεσαν, συμπεριλαμβανομένων των μετοχών της Tesla, παρόλο που οι εκπρόσωποι της Tesla τάχθηκαν υπέρ της κατάργησης της επιδότησης.
Αυτή η εύνοια πιθανότατα σχετίζεται με το γεγονός ότι η Tesla είναι κατασκευάστρια εταιρεία EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες Big Auto αγωνίζονται να βγάλουν κέρδος από τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα.
Πιθανότητα ολέθρου για την Big Auto
Σύμφωνα με το Reuters, εκπρόσωπος της Tesla είπε ότι η κατάργηση της ομοσπονδιακής επιδότησης θα καταστρέψει τους γίγαντες της Big Auto.
Η κατάργηση του ομοσπονδιακού φορολογικού κινήτρου πιθανότατα θα επιφέρει το μοιραίο πλήγμα στην απορρόφηση των EV στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού η ζήτηση άρχισε να επιβραδύνεται εν μέσω ολοένα και πιο περίπλοκων κανόνων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι επιπλοκές προέκυψαν από μια προσπάθεια της κυβέρνησης Μπάιντεν να μειώσει την εξάρτηση από ξένους προμηθευτές εξαρτημάτων (Κίνα), υποχρεώνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προμηθεύονται τις μπαταρίες τους τοπικά, προκειμένου τα ηλεκτρικά τους οχήματα να πληρούν τις προϋποθέσεις για τα κίνητρα.
Αυτές οι επιπλοκές προστέθηκαν στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, όπως η έλλειψη αρκετών φορτιστών και τιμών, που ακόμη και με κίνητρα είναι πάνω από εκείνα για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
www.worldenergynews.gr