Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Πράσινη στροφή για τον κολοσσό του χαλκού Codelco (Reuters)

Πράσινη στροφή για τον κολοσσό του χαλκού Codelco (Reuters)
Στο πλαίσιο της πράσινης ανανέωσης, ένας στόλος περίπου 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μεταφέρει εργαζόμενους στα ορυχεία
Ο κολοσσός στον τομέα χαλκού Codelco, προσπαθεί να κάνει μια πράσινη στροφή στις δραστηριότητές του, αποφασίζοντας να επενδύσει σε ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς και στην ανακύκλωση μεταλλικών υλικών και εργαλείων.

Σύμφωνα με το Reuters, η κρατική εταιρεία της Χιλής - ο μεγαλύτερος παραγωγός του συγκεκριμένου βιομηχανικού μετάλλου στον κόσμο, η οποία αγωνίζεται να αυξήσει την παραγωγή της και να αντιστρέψει την παγκόσμια πτωτική τάση - έχει επικεντρώσει την προσπάθειά της στο εμβληματικό ορυχείο El Teniente, 75 χιλιόμετρα νότια της πρωτεύουσας Σαντιάγο και το μεγαλύτερο ορυχείο χαλκού στον κόσμο.

Η κίνηση αυτή συνιστά μια προσπάθεια για ενίσχυση των πράσινων δραστηριοτήτων της εταιρείας, η οποία  προμηθεύει με χαλκό σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες και βιομηχανίες ΑΠΕ.  

«Η αγορά επιμένει όλο και περισσότερο σε αυτό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Codelco Ruben Alvarado στο Reuters, αναφερόμενος σε πιστοποιήσεις όπως το «Copper Mark» που προορίζεται να αντικατοπτρίζει τα βιώσιμα διαπιστευτήρια των εταιρειών εξόρυξης.

Ο πραγματικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος είναι λιγότερο σαφής, δήλωσαν οι ειδικοί. Η εξόρυξη χαλκού παραμένει ιδιαίτερα ενεργοβόρα και τα απόβλητα μπορεί να περιέχουν βαρέα μέταλλα, ενώ η φωτορύπανση από τα ορυχεία διαταράσσει τις ορεινές περιοχές των Άνδεων που φημίζονται για τον καθαρό νυχτερινό τους ουρανό.

«Το όφελος εξακολουθεί να είναι οριακό», δήλωσε η Patricia Munoz, οικονομολόγος στο τμήμα μηχανικών μεταλλείων του Πανεπιστημίου του Σαντιάγο, αναφερόμενη στα μέτρα που λαμβάνει η Codelco. «Αλλά τουλάχιστον είναι ένα σημείο εκκίνησης».

Στο πλαίσιο της πράσινης ανανέωσης, ένας στόλος περίπου 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μεταφέρει εργαζόμενους από την κοντινή πόλη Rancagua.

«Αυτός ο στόλος σημαίνει την αποφυγή περίπου 3.000 τόνων CO2 ετησίως», δήλωσε ο Ricardo Repenning, συνιδρυτής της τοπικής εταιρείας Reborn που κατασκεύασε τα λεωφορεία, προσθέτοντας ότι βοηθούν επίσης στη μεταφορά των εργαζομένων μέσα στις σήραγγες του ορυχείου, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα.

Άλλα νέα συστήματα περιλαμβάνουν τη λήψη ανακτημένων μεταλλικών κοχλιών, πλεγμάτων και τροχών για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση στο ορυχείο.

«Σαφώς, από οικονομική άποψη είναι λίγο πιο ακριβό», δήλωσε ο Andres Music, γενικός διευθυντής του ορυχείου El Teniente, αναφερόμενος στο πρόσθετο κόστος μεταφοράς της ανακύκλωσης του υλικού.

«Αλλά πιστεύουμε ότι όσο συνεχίζουμε να το κάνουμε, θα κάνουμε τη διαδικασία μας πιο αποτελεσματική και θα φροντίσουμε επίσης για αυτές τις περιβαλλοντικές υποχρεώσεις», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η Codelco συνεργάζεται επίσης με την κυβέρνηση σε ένα φυτώριο και ένα ερευνητικό κέντρο για την παραγωγή αυτοφυών ειδών, συμπεριλαμβανομένων των υποαπειλούμενων τοπικών κάκτων, καθώς και για την αναγέννηση περιοχών που έχουν υποστεί ζημιές από φράγματα απόθεσης αποβλήτων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης