Τα τελευταία δύο χρόνια έχει ξεκινήσει μια κόντρα ανάμεσα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και ΕΕ σχετικά με τις αποφάσεις της για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης αλλά και των επιπλέον δασμών στα κινεζικά EV
Μια έρευνα που εκπόνησε το Πανεπιστήμιο του Άουγκσμπουργκ στη Γερμανία συμπεραίνει πως τα πρόστιμα που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την υπέρβαση του ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων ίσως είναι παράνομα.
Το εν λόγω πόρισμα αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στους κόλπους της ΕΕ, αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της γηραιάς ηπείρου αποφασίσουν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον των αποφάσεων του γκρουπ των 27.
Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχει ξεκινήσει μια έντονη κόντρα ανάμεσα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και ΕΕ σχετικά με τις αποφάσεις της για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης αλλά και των επιπλέον δασμών στα κινεζικά EV.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από πλευράς τους, ζήτησαν την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας, έτσι η μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Άουγκσμπουργκ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πράγματι η εφαρμογή αυστηρών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι παράνομη και επιβλαβής για την αποτελεσματική περιβαλλοντική προστασία!
Η θέση του Κμεντ
Ο Μάρτιν Κμεντ, Κοσμήτορας Ερευνητικών Υποθέσεων και Καθηγητής της έδρας Δημοσίου Δικαίου και Ευρωπαϊκού Δικαίου, Περιβαλλοντικού Δικαίου και Πολεοδομικού Δικαίου του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, δήλωσε σχετικά:
«Η μέτρηση των καυσαερίων μόνο στο άκρο της εξάτμισης είναι μια απαρχαιωμένη μέθοδος που δεν βλάπτει μόνο τις εταιρείες, αλλά και το περιβάλλον. Δεν λαμβάνεται υπόψη ο πλήρης κύκλος ζωής του οχήματος για τον καθορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Σύμφωνα με αυτήν τη θεωρία, ο μεγάλος ωφελημένος του τρέχοντος συστήματος μέτρησης είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση τα στελέχη της οποίας δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι εκπομπές CO2 δεν γίνονται σε μια συγκεκριμένη στιγμή.
Κάθε όχημα παράγει υψηλότερες τιμές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα όσο περνά η ηλικία του, συνεπώς η επιβολή σημαντικών προστίμων έχει θετικό αποτέλεσμα για την Ε.Ε. καθώς γεμίζει με χρήματα τα ταμεία της.
Ο Κμεντ, ως νομικός, υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει την αρμοδιότητα να επιβάλει πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και κατηγορεί τους αξιωματούχους της ότι έχουν αναλάβει μια ευθύνη που δεν τους αφορά, δηλαδή την επιβολή και είσπραξη προστίμων για εκπομπή πέραν του ορίου.
Χαρακτηριστικά, τόνισε σχετικά: «Η μεταφορά των εσόδων (από αυτά τα πρόστιμα) στον γενικό προϋπολογισμό της Ε.Ε. είναι αντίθετη με τη σύμβαση. Δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα ώστε οι κατασκευαστές οχημάτων να πληρώνουν πρόστιμα αν ξεπερνούν τους καθορισμένους στόχους του στόλου που κατασκευάζουν».
Η άποψή του και τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας είναι «βούτυρο στο ψωμί» για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως έγινε γνωστό, τα νομικά τμήματά τους θα τη μελετήσουν προσεκτικά -όπως και τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία- για να αποφασίσουν εάν θα δράσουν εναντίον της Ε.Ε. για το συγκεκριμένο ζήτημα ή όχι.
Σε περίπτωση που έχουν δίκιο και το πράξουν, τότε αναμένεται να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση την επιστροφή του ποσού που έχουν πληρώσει ήδη και σε μια τέτοια περίπτωση τα χρήματα θα είναι πάρα πολλά.
www.worldenergynews.gr
Το εν λόγω πόρισμα αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στους κόλπους της ΕΕ, αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της γηραιάς ηπείρου αποφασίσουν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον των αποφάσεων του γκρουπ των 27.
Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχει ξεκινήσει μια έντονη κόντρα ανάμεσα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και ΕΕ σχετικά με τις αποφάσεις της για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης αλλά και των επιπλέον δασμών στα κινεζικά EV.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από πλευράς τους, ζήτησαν την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας, έτσι η μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Άουγκσμπουργκ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πράγματι η εφαρμογή αυστηρών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι παράνομη και επιβλαβής για την αποτελεσματική περιβαλλοντική προστασία!
Η θέση του Κμεντ
Ο Μάρτιν Κμεντ, Κοσμήτορας Ερευνητικών Υποθέσεων και Καθηγητής της έδρας Δημοσίου Δικαίου και Ευρωπαϊκού Δικαίου, Περιβαλλοντικού Δικαίου και Πολεοδομικού Δικαίου του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, δήλωσε σχετικά:
«Η μέτρηση των καυσαερίων μόνο στο άκρο της εξάτμισης είναι μια απαρχαιωμένη μέθοδος που δεν βλάπτει μόνο τις εταιρείες, αλλά και το περιβάλλον. Δεν λαμβάνεται υπόψη ο πλήρης κύκλος ζωής του οχήματος για τον καθορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Σύμφωνα με αυτήν τη θεωρία, ο μεγάλος ωφελημένος του τρέχοντος συστήματος μέτρησης είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση τα στελέχη της οποίας δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι εκπομπές CO2 δεν γίνονται σε μια συγκεκριμένη στιγμή.
Κάθε όχημα παράγει υψηλότερες τιμές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα όσο περνά η ηλικία του, συνεπώς η επιβολή σημαντικών προστίμων έχει θετικό αποτέλεσμα για την Ε.Ε. καθώς γεμίζει με χρήματα τα ταμεία της.
Ο Κμεντ, ως νομικός, υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει την αρμοδιότητα να επιβάλει πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και κατηγορεί τους αξιωματούχους της ότι έχουν αναλάβει μια ευθύνη που δεν τους αφορά, δηλαδή την επιβολή και είσπραξη προστίμων για εκπομπή πέραν του ορίου.
Χαρακτηριστικά, τόνισε σχετικά: «Η μεταφορά των εσόδων (από αυτά τα πρόστιμα) στον γενικό προϋπολογισμό της Ε.Ε. είναι αντίθετη με τη σύμβαση. Δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα ώστε οι κατασκευαστές οχημάτων να πληρώνουν πρόστιμα αν ξεπερνούν τους καθορισμένους στόχους του στόλου που κατασκευάζουν».
Η άποψή του και τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας είναι «βούτυρο στο ψωμί» για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως έγινε γνωστό, τα νομικά τμήματά τους θα τη μελετήσουν προσεκτικά -όπως και τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία- για να αποφασίσουν εάν θα δράσουν εναντίον της Ε.Ε. για το συγκεκριμένο ζήτημα ή όχι.
Σε περίπτωση που έχουν δίκιο και το πράξουν, τότε αναμένεται να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση την επιστροφή του ποσού που έχουν πληρώσει ήδη και σε μια τέτοια περίπτωση τα χρήματα θα είναι πάρα πολλά.
www.worldenergynews.gr