Τελευταία Νέα
Ενέργεια

T&E: Πτώση πωλήσεων EV στη Γερμανία, ενώ η ΕΕ καλπάζει…

T&E: Πτώση πωλήσεων EV στη Γερμανία, ενώ η ΕΕ καλπάζει…

«Είναι ο άρρωστος άνθρωπος της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της Transport & Environment - Η απότομη κατάργηση των επιδοτήσεων αγοράς συνέβαλε στη σχετική μείωση

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) συνέχισαν να αυξάνονται φέτος με εξαίρεση τη Γερμανία όπως δείχνουν νέα στοιχεία.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μπαταριών στην υπόλοιπη ΕΕ (πλην Γερμανίας) αυξήθηκαν κατά 9,4% κατά μέσο όρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment (T&E).

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (κοινώς αναφερόμενη ως Transport & Environment), είναι μια ευρωπαϊκή «ομπρέλα» για Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προάγοντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.

Στο σύνολο της ΕΕ (συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας), ο αριθμός των BEV που πωλήθηκαν αυξήθηκε κατά μόλις 1,3%.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_1_26.png

Η αιτία της πτώσης και το παράδειγμα του Βελγίου

Η απότομη κατάργηση των επιδοτήσεων αγοράς συνέβαλε σε μείωση 16,4% των πωλήσεων BEV στη Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2024.

«Ένα σταθερό και υποστηρικτικό ρυθμιστικό περιβάλλον είναι το κλειδί για την αποφυγή της στασιμότητας και του κλειδώματος των επενδύσεων», ανέφερε η T&E.

Κάλεσε μάλιστα τους Γερμανούς νομοθέτες να ακολουθήσουν την πολιτική του Βελγίου για τα εταιρικά αυτοκίνητα που ορίζει ελκυστικά ποσοστά απόσβεσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και καταργεί σταδιακά τις αποσβέσεις για κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις BEV στο Βέλγιο αυξήθηκαν κατά 48% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

 

Η Γερμανία είναι ο ασθενής της Ευρώπης στα EV

Για αρρώστια της Γερμανίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έκανε λόγο ο Lucien Mathieu (Διευθυντής αυτοκινήτων στην T&E).

Συγκεκριμένα το επιτελικό στέλεχος της Transport & Environment δήλωσε:

«Η Γερμανία είναι ο άρρωστος άνθρωπος της Ευρώπης όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εν τω μεταξύ, οι αγορές που έχουν ισχυρά, προβλέψιμα κίνητρα για την υιοθέτηση των EV καρπώνονται τα οφέλη.

Οι βουλευτές του CDU της Γερμανίας στις Βρυξέλλες θα πρέπει να σταματήσουν την προσπάθεια αποδυνάμωσης του στόχου της ΕΕ για το 2035.

Απεναντίας πρέπει να προωθήσουν πραγματικά τα ηλεκτρικά οχήματα».

 

Κράτη της ΕΕ με άνοδο στις πωλήσεις BEV

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σε αγορές με υποστηρικτικά ρυθμιστικά περιβάλλοντα.

Συνοπτικά ανά χώρα:

Στην Γαλλία η οποία διαθέτει ένα σύστημα κοινωνικής μίσθωσης για την παροχή φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Στην Ιταλία, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 7,0% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με κορύφωση τον Ιούνιο του 2024, όταν κυκλοφόρησαν νέα κίνητρα για EV.

Στο Βέλγιο, το τμήμα εταιρικών αυτοκινήτων οδήγησε την αγορά BEV με αύξηση 47,8% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εντολή ZEV έχει οδηγήσει την αγορά BEV, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9,2% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ενώ ο αριθμός των πωλήσεων BEV στην ΕΕ παρέμεινε σταθερός, το μέσο μερίδιο BEV μειώθηκε ελαφρά στο 12,5% (από 12,9% το πρώτο εξάμηνο του 2023), σύμφωνα με την ανάλυση.

Ωστόσο, στην υπόλοιπη ΕΕ (πλην της Γερμανίας), το μερίδιο αγοράς του BEV αυξήθηκε σε 12,5% το πρώτο εξάμηνο του 2024 (από 12,0% το πρώτο εξάμηνο του 2023).


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_2_18.png
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης