Ενέργεια

Κίνα: Κατακόρυφη πτώση στο κόστος μπαταριών EV (Bloomberg)

Κίνα: Κατακόρυφη πτώση στο κόστος μπαταριών EV (Bloomberg)
Οι τιμές των μπαταριών στην Κίνα πέφτουν κατακόρυφα και τα αποτελέσματα μόλις τώρα αρχίζουν να γίνονται εμφανή στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.

Κατά το τελευταίο έτος, σύμφωνα με το Bloomberg, η τιμή για τα κύτταρα μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 51% σε μέσο όρο 53 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Η μέση παγκόσμια τιμή αυτών των μπαταριών πέρυσι ήταν στα 95 δολ/kWh.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν τις τιμές σε πτώση.

Ο πρώτος είναι οι τιμές των πρώτων υλών, οι οποίες έχουν μειωθεί απότομα τους τελευταίους 18 μήνες. Από τον παράγοντα αυτόν, εξαρτάται το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των πρώτων υλών σε μια μπαταρία.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που οδηγεί τους κατασκευαστές να μειώσουν τις τιμές για να διατηρήσουν το μερίδιο της αγοράς.

Η παραγωγή μπαταριών στην Κίνα είναι ήδη υψηλότερη από την παγκόσμια ζήτηση EV και το πρόβλημα της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας πρόκειται να επιδεινωθεί προτού βελτιωθεί.

Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα τείνει να οδηγεί σε ανταγωνιστικές ανακατατάξεις που μετατοπίζουν τον όγκο προς τις πιο αποδοτικές μονάδες με την πιο πρόσφατη τεχνολογία παραγωγής, ενώ άλλες μένουν στο περιθώριο. Η μέση χρησιμοποίηση της παραγωγικής ικανότητας των εργοστασίων μπαταριών στην Κίνα μειώθηκε από 51% το 2022 σε 43% το 2023 και φέτος θα είναι ακόμα χαμηλότερη.

Το bottom-up μοντέλο του κόστους μπαταριών του BloombergNEF δείχνει πόσο κοντά βρίσκονται πλέον οι μέσες τιμές στο εκτιμώμενο κόστος παραγωγής, υποδεικνύοντας ότι τα περιθώρια κέρδους για τους προμηθευτές συρρικνώνονται.

6_50.png

Το κόστος των πρώτων υλών, η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και η συμπίεση του περιθωρίου κέρδους από τους κατασκευαστές ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος των εξελίξεων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν επίσης σημαντικές βελτιώσεις στην τεχνολογία και στις διαδικασίες παραγωγής.

Οι πρωταθλητές του τομέα CATL και BYD συνεχίζουν να επενδύουν σημαντικά ποσά στην έρευνα και ανάπτυξη, στην αυτοματοποίηση και σε καινοτόμα εργοστάσια, ενώ λανσάρουν νέα προϊόντα με φρενήρη ρυθμό. Όλοι αυτοί οι παράγοντες μαζί δείχνουν ότι αναμένεται διατήρηση των χαμηλών τιμών τα επόμενα χρόνια.

Οι συνέπειες

Αυτές οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές των μπαταριών έχουν σημαντικές συνέπειες για τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ενέργειας. Οι μπαταρίες στα 50 δολ/kWh σημαίνουν ότι η τεχνολογία για την απαλλαγή από τον άνθρακα στο μεγαλύτερο μέρος των οδικών μεταφορών παγκοσμίως είναι ήδη εδώ και δεν ανήκουν στο μέλλον.

7_41.png

Οι τιμές για τις χημικές ενώσεις των μπαταριών που πωλούνται περισσότερο βρίσκονται κάτω από το συχνά αναφερόμενο όριο αναφοράς των 100 δολ/kWh στην Κίνα από τον Οκτώβριο του 2023, και οι τιμές των πακέτων LFP είναι τώρα στα 75 δολ/kWh.

Σε αυτή την τιμή, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να τιμολογούνται στα επίπεδα ή κάτω από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στα περισσότερα τμήματα οχημάτων, γεγονός που σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι σήμερα το φθηνότερο σύστημα κίνησης με βάση τη μέση τιμή συναλλαγής στη χώρα, ακόμη και μετά την αφαίρεση των μίνι αυτοκινήτων πόλης από το σύνολο δεδομένων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης