Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το Montel, οι εκπομπές του ΣΕΔΕ είναι σήμερα 47% κάτω από τα επίπεδα του 2005
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ βρίσκονται σε καλό δρόμο, με την επίτευξη του κλιματικού στόχου για μείωση των ρύπων κατά 62% για το 2030 να θεωρείται εφικτός, μετά και τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για τις εκπομπές του 2023, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία που παραθέτει το Montel, οι εκπομπές του ΣΕΔΕ είναι σήμερα 47% κάτω από τα επίπεδα του 2005.
Με βάση τα στοιχεία που ανέφεραν τα κράτη μέλη της ΕΕ αυτή την εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 15,5% το 2023 σε ετήσια βάση.
Η Κομισιόν δήλωσε μάλιστα ότι πρόκειται για τη σημαντικότερη ετήσια μείωση των εκπομπών από την έναρξη λειτουργίας του ΣΕΔΕ της ΕΕ το 2005.
Ηγείται ο τομέας της ενέργειας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέδωσε το ρεκόρ μείωσης στον τομέα της ενέργειας, με την εντυπωσιακή μείωση κατά 24% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς προωθεί με βήμα ταχύ την απανθρακοποίησή του εν μέσω της ενίσχυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Η μείωση αυτή οφείλεται στη σημαντική αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές - κυρίως αιολική και ηλιακή ενέργεια - σε βάρος τόσο του άνθρακα όσο και του φυσικού αερίου», ανέφερε η Επιτροπή αυτολεξεί.
Η βοήθεια από το φυσικό αέριο
Η πτώση των τιμών του φυσικού αερίου ώθησε επίσης σε μεγάλο βαθμό τη στροφή από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, καθιστώντας έτσι την ενέργεια λιγότερο εντατική σε εκπομπές, δήλωσε ο Ingvild Sorhus διευθυντής για την ευρωπαϊκή ανάλυση άνθρακα στη Veyt.
Οι εκπομπές άνθρακα στις ενεργοβόρες βιομηχανίες έχουν μειωθεί κατά περίπου 7% από το 2022 λόγω ενός συνδυασμού μειωμένης παραγωγής και αύξησης της αποδοτικότητας, η οποία είναι ιδιαίτερα αισθητή σε τομείς όπως το τσιμέντο, ο σίδηρος και ο χάλυβας, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Το 2023 ήταν ένας αγώνας για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Στους περισσότερους βιομηχανικούς τομείς, τα υψηλά επιτόκια και το ενεργειακό κόστος, ο αυξανόμενος πληθωρισμός σε συνδυασμό με τη συνολικά χαμηλότερη ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα προκάλεσαν σημαντικές περικοπές στην παραγωγή, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών», δήλωσε ο Sorhus.
Ωστόσο, οι αεροπορικές εκπομπές ανέκαμψαν το 2023, αυξάνοντας κατά περίπου 10% τις εκπομπές τους, καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να ανακάμπτει από τον αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19.
Αργά την Τετάρτη (3/4), οι αναλυτές της Icis εκτίμησαν την πτώση των εκπομπών το 2023, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο τομέας των αερομεταφορών, σε περισσότερο από 16%, ανέφερε το Montel.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία που παραθέτει το Montel, οι εκπομπές του ΣΕΔΕ είναι σήμερα 47% κάτω από τα επίπεδα του 2005.
Με βάση τα στοιχεία που ανέφεραν τα κράτη μέλη της ΕΕ αυτή την εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 15,5% το 2023 σε ετήσια βάση.
Η Κομισιόν δήλωσε μάλιστα ότι πρόκειται για τη σημαντικότερη ετήσια μείωση των εκπομπών από την έναρξη λειτουργίας του ΣΕΔΕ της ΕΕ το 2005.
Ηγείται ο τομέας της ενέργειας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέδωσε το ρεκόρ μείωσης στον τομέα της ενέργειας, με την εντυπωσιακή μείωση κατά 24% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς προωθεί με βήμα ταχύ την απανθρακοποίησή του εν μέσω της ενίσχυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Η μείωση αυτή οφείλεται στη σημαντική αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές - κυρίως αιολική και ηλιακή ενέργεια - σε βάρος τόσο του άνθρακα όσο και του φυσικού αερίου», ανέφερε η Επιτροπή αυτολεξεί.
Η βοήθεια από το φυσικό αέριο
Η πτώση των τιμών του φυσικού αερίου ώθησε επίσης σε μεγάλο βαθμό τη στροφή από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, καθιστώντας έτσι την ενέργεια λιγότερο εντατική σε εκπομπές, δήλωσε ο Ingvild Sorhus διευθυντής για την ευρωπαϊκή ανάλυση άνθρακα στη Veyt.
Οι εκπομπές άνθρακα στις ενεργοβόρες βιομηχανίες έχουν μειωθεί κατά περίπου 7% από το 2022 λόγω ενός συνδυασμού μειωμένης παραγωγής και αύξησης της αποδοτικότητας, η οποία είναι ιδιαίτερα αισθητή σε τομείς όπως το τσιμέντο, ο σίδηρος και ο χάλυβας, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Το 2023 ήταν ένας αγώνας για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Στους περισσότερους βιομηχανικούς τομείς, τα υψηλά επιτόκια και το ενεργειακό κόστος, ο αυξανόμενος πληθωρισμός σε συνδυασμό με τη συνολικά χαμηλότερη ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα προκάλεσαν σημαντικές περικοπές στην παραγωγή, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών», δήλωσε ο Sorhus.
Ωστόσο, οι αεροπορικές εκπομπές ανέκαμψαν το 2023, αυξάνοντας κατά περίπου 10% τις εκπομπές τους, καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να ανακάμπτει από τον αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19.
Αργά την Τετάρτη (3/4), οι αναλυτές της Icis εκτίμησαν την πτώση των εκπομπών το 2023, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο τομέας των αερομεταφορών, σε περισσότερο από 16%, ανέφερε το Montel.
www.worldenergynews.gr