RMI: Η απογείωση των μπαταριών σε 6 διαγράμματα

RMI: Η απογείωση των μπαταριών σε 6 διαγράμματα

Θα αποκτήσουν μερίδιο αγοράς σε ναυτιλία και αεροπορία έως το 2030, σύμφωνα με την έκθεση  - Energy Storage News

Σχετικά Άρθρα
Η ζήτηση για μπαταρίες αυξάνεται θεαματικά, λόγω του ντόμινο της υιοθέτησης που μεταβάλλεται από χώρα σε χώρα και από τομέα σε τομέα.

Όπως προκύπτει από πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της RMI X-Change με τίτλο: Batteries, αυτό το φαινόμενο (ντόμινο) έχει ρυθμιστεί να επιτρέψει την ταχεία κατάργηση της παγκόσμιας ζήτησης ορυκτών καυσίμων κατά το ήμισυ και να συμβάλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών μεταφορών και τενέργειας.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι έως το 2030 αναμένεται να έχουν μερίδιο αγοράς σε ναυτιλία και αεροπορία.

Παρακάτω γίνεται παρουσίαση (με τη βοήθεια διαγραμμάτων) 6 βασικών μηνυμάτων της έρευνας.

Αναλυτικά:

1. Οι πωλήσεις μπαταριών αυξάνονται  

Για 30 χρόνια οι πωλήσεις διπλασιάζονταν κάθε 2 ή 3 χρόνια, απολαμβάνοντας μέσο ρυθμό ανάπτυξης 33%. Την τελευταία δεκαετία, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν απογειωθεί, ήταν πιο κοντά στο 40%.


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_1_4.png


2. Συνεχής μείωση του κόστους της μπαταρίας - Αύξηση ποιότητας

Οι μπαταρίες είναι η ταχύτερα βελτιωμένη τεχνολογία καθαρής ενέργειας.

Καθώς αυξάνονταν οι όγκοι, το κόστος της μπαταρίας μειώθηκε κατακόρυφα και η ενεργειακή πυκνότητα (βασική μέτρηση της ποιότητας μιας μπαταρίας) αυξήθηκε σταθερά.

Τα τελευταία 30 χρόνια, το κόστος της μπαταρίας έχει μειωθεί δραματικά κατά 99%.

Εν τω μεταξύ, η πυκνότητα των κυψελών ανώτερης βαθμίδας έχει πενταπλασιαστεί.

Όσο περισσότερες μπαταρίες χρησιμοποιούμε, τόσο φθηνότερες γίνονται, κάτι που με τη σειρά του τροφοδοτεί περισσότερη ανάπτυξη.

Για κάθε διπλασιασμό της ανάπτυξης, το κόστος της μπαταρίας μειώθηκε κατά 19%.

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_2_1.png

 3. Ντόμινο μπαταρίας - Μερίδιο αγοράς σε ναυτιλία και αεροπορία έως το 2030

Καθώς το κόστος της μπαταρίας μειώνεται και η πυκνότητα ενέργειας βελτιώνεται, η μία εφαρμογή μετά την άλλη ανοίγει.

Αυτό το ονομάζουμε φαινόμενο ντόμινο της μπαταρίας. Στην προκειμένη περίπτωση είναι η πράξη μιας αγοράς να λειτουργεί με ηλεκτρική μπαταρία φέρνει την κλίμακα και τις τεχνολογικές βελτιώσεις στην επόμενη.

Η τεχνολογία μπαταριών πρωτοεμφανίστηκε στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, στη συνέχεια στα δίκυκλα και τρίκυκλα και στα αυτοκίνητα. Τώρα θα ακολουθήσουν φορτηγά και αποθήκευση μπαταριών.

Μέχρι το 2030, οι μπαταρίες πιθανότατα θα αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στη ναυτιλία και την αεροπορία επίσης.

 

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_3_1.png

4. Πωλήσεις μπαταριών υπεράνω προβλέψεων

Στην ανάπτυξη των μικρών αρθρωτών τεχνολογιών, υπάρχουν 2 εμπειρικοί κανόνες.

Ο πρώτος είναι ότι οι ανώτερες τεχνολογίες που υφίστανται ταχεία μείωση κόστους τείνουν να αναπτύσσονται εκθετικά.

Ο δεύτερος είναι ότι οι περισσότεροι αναλυτές χάνουν το πρώτο.

Οι μπαταρίες δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, καθώς υποτιμώνται σταθερά από τους μοντελιστές.

Οι πραγματικές πωλήσεις συνεχίζουν να ξεπερνούν τις προβλέψεις και ως αποτέλεσμα οι αναλυτές συνεχίζουν να αναθεωρούν τις προβλέψεις τους προς τα πάνω.

 
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_4_1.png

5. Μείωση κόστους και αύξηση πωλήσεων το 2030

Το κόστος συνεχίζει να μειώνεται, η στήριξη της πολιτικής εξακολουθεί να αυξάνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των οικονομικών μπλοκ συνεχίζει να οδηγεί έναν αγώνα προς την κορυφή.

Παρά τα υπάρχοντα εμπόδια στην υιοθέτηση της μπαταρίας στον ορίζοντα, το πνεύμα, η θέληση και το κεφάλαιο της ανθρωπότητας κλιμακώνονται αναλογικά πιο γρήγορα.

Επομένως, δεν βλέπουμε ένα σενάριο αργής υιοθέτησης ως αξιόπιστο.

Αντίθετα, μοντελοποιούμε 2 συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης: γρήγορα ή πιο γρήγορα.

Η πραγματικότητα είναι πιθανό να βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα δύο.

Η RMI προβλέπει ότι το 2030, η πυκνότητα κορυφαίας βαθμίδας θα είναι μεταξύ 600 και 800 Wh/kg.

Επίσης το κόστος θα μειωθεί στα 32-54 $ ανά kWh και οι πωλήσεις μπαταριών θα αυξηθούν μεταξύ 5,5-8 TWh ετησίως.

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_5_1.png

6. Ενεργοποίηση της σταδιακής κατάργησης των ορυκτών καυσίμων

Η καλύτερη στρατηγική για την ταχεία κατάργηση των ορυκτών καυσίμων είναι να επιταχυνθεί η ανάπτυξη τεχνολογιών που μειώνουν τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων.

Οι μπαταρίες βρίσκονται στο δρόμο για να εκτοπίσουν 86 EJ ορυκτών καυσίμων από τις οδικές μεταφορές (που εκπέμπουν 6 GtCO2 ετησίως) και να θέτουν σε κίνδυνο άλλα 23 EJ (ή 1,6 GtCO2/έτος) από τη ναυτιλία και την αεροπορία.

Στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς οι μπαταρίες συγχρονίζουν τους φυσικούς ρυθμούς του ήλιου και του ανέμου με το χρονοδιάγραμμα της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλουν στη μείωση επιπλέον 175 EJ ζήτησης ορυκτών καυσίμων (ή σχεδόν 15 GtCO2/έτος).

Η συνεχής ανάπτυξη θα απαιτήσει συνεχή προσπάθεια. Οι μπαταρίες έφτασαν εδώ μέσα από ακούραστες, συντονισμένες προσπάθειες εταιρειών, κυβερνήσεων, ερευνητών και υποστηρικτών του κλίματος.

Είτε το κίνητρο είναι οι χαμηλότερες τιμές, το γεωπολιτικό πλεονέκτημα ή το κλίμα, είναι απαραίτητο να γίνει αυτή η γρήγορη μετάβαση ταχύτερη.


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_6_1.png
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης