Είναι ή όχι φθηνότερη λύση στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε οχήματα;
Η συγκεκριμένη έρευνα περιλαμβάνει απόψεις για το υδρογόνο που έχουν να κάνουν με την παραγωγή, το ενεργειακό κόστος, το κόστος γενικότερα και τη σύγκρισή του με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε οχήματα.
Οι 3 γνώμες της έκθεσης (TCO)
Υπάρχουν 3 έκτακτοι ισχυρισμοί στη μελέτη που αφορούν χρονικό ορίζοντα σχεδόν 20ετίας.
Ο πρώτος ισχυρισμός είναι ότι η παραγωγή υδρογόνου σε σταθμό ανεφοδιασμού από ηλεκτρισμό και νερό θα ήταν ανταγωνιστική με το ντίζελ το 2030.
Ο δεύτερος ισχυρισμός είναι ότι το 2030, το ενεργειακό κόστος ανά χιλιόμετρο θα είναι μόνο 50% υψηλότερο από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.
Ο τρίτος ισχυρισμός είναι ότι το 2040, το υδρογόνο θα είναι μόνο 10% πιο ακριβό από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία σε ενεργειακή βάση ανά χιλιόμετρο.
Η λάθος αντίληψη για το πράσινο υδρογόνο
Υπήρχε ξεκάθαρο λάθος στην προαναφερόμενη έκθεση για οποιονδήποτε είχε αφιερώσει χρόνο εξετάζοντας αντικειμενικά την απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές.
Πολύ μικρή έρευνα διαπίστωσε ότι ένα θεμελιώδες σφάλμα βρίσκεται στη βάση της μελέτης, το οποίο ήταν ότι το πράσινο υδρογόνο λαμβάνει πολύ προνομιακή θέση για την ηλεκτρική ενέργεια σε σύγκριση με την ηλεκτρική φόρτιση μπαταρίας.
Συγκεκριμένα, υπάρχει σύγχυση σχετικά με το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και τις τιμές χρέωσης, σχετικά με τον αντίκτυπο του τύπου του καταναλωτή στο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και τη χρήση των Συμφωνιών Αγοράς Ισχύος (PPAs) για την εκτίμηση του κόστους παραγωγής πράσινου υδρογόνου.
www.worldenergynews.gr