Ναυτιλία

Yara: Το κόστος των καυσίμων κατά την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα αυξηθεί

Yara: Το κόστος των καυσίμων κατά την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα αυξηθεί

Η συμμόρφωση με τα ρυθμιστικά όρια για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, επηρεάζει και οικονομικά

Η υποχρέωση της ναυτιλίας να μετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση, θα έχει ως συνέπεια την αύξηση του κόστους των καυσίμων, παράλληλα με την άνοδο στις τιμές των εκπομπών άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) οι οποίες θα μπορούσαν να ισοδυναμούν με το 50% του κόστους των καυσίμων, σύμφωνα με αξιωματούχο της Yara Marine Technologies (εταιρεία παροχής τεχνολογιών για μια πιο πράσινη ναυτιλιακή βιομηχανία με έδρα της το Όσλο της Νορβηγίας και υποκαταστήματα στη Σουηδία, την Πολωνία και την Κίνα).

«Τα λειτουργικά κόστη, ιδιαίτερα αυτά που σχετίζονται με τα καύσιμα, θα αυξηθούν, όπως και το κόστος συμμόρφωσης με τα ρυθμιστικά όρια για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Η Yara περίμενε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το κόστος των πιστώσεων EUA (μη κερδοσκοπική εμπορική ένωση που προωθεί τα βέλτιστα συμφέροντα των μελών της για ένα βιώσιμο, ενεργειακά ασφαλές και ενεργειακά αποδοτικό μέλλον) θα μπορούσε ακόμη και να ισοδυναμεί με το 50% του κόστους καυσίμου.

Αν και είναι αδύνατο να γίνουν μακροπρόθεσμες προβλέψεις για την αγορά, πιστεύουμε ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν την έκθεσή τους σε μεταβλητό κόστος για τα καύσιμα και τις πιστώσεις άνθρακα και να επενδύσουν σε τεχνολογίες που μπορούν να μειώσουν τόσο το κόστος των καυσίμων όσο και τις εκπομπές ρύπων. τη διάρκεια ζωής του σκάφους», δήλωσε στο S&P Global Commodity Insights ο Aleksander Askeland (CSO της Yara Marine Technologies, θυγατρικής της Yara International).


Κόστος πτητικού άνθρακα

Οι τιμές του άνθρακα στην Ευρώπη γνώρισαν ασταθή ύφεση το 2023, εν μέσω ενός περιβάλλοντος μειωμένης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μαζί με την ψήφιση πολλών βασικών νομοσχεδίων της ΕΕ για το κλίμα.

Τα Ευρωπαϊκά Δικαιώματα στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του μπλοκ ξεκίνησαν το έτος σε μια ανοδική φάση, με τις τιμές να αυξάνονται σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ πάνω από 100 Eur/mtCO2e (107$/mtCO2e).

Η Platts, μέρος της S&P Global Commodity Insights, αξιολόγησε τα συμβόλαια EUA για παράδοση Δεκεμβρίου σε 78,70 ευρώ/mtCO2e στις 10 Νοεμβρίου

Οι EUAs είχαν κατά μέσο όρο 81,17 ευρώ/mtCO2e το 2022 και 53,52 ευρώ/mtCO2e το 2022 και το 2021 αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global.

Οι έμποροι και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές θα ανακάμψουν μέχρι το τέλος του 2023: "Τους επόμενους μήνες, οι τιμές EUA αναμένεται να αυξηθούν λόγω των περιορισμών προσφοράς και της υψηλότερης ζήτησης θερμότητας το χειμώνα. Αναμένουμε ότι οι τιμές θα κυμαίνονται μεταξύ 80-90 ευρώ/mtCO2e", αναλυτές της S&P Global είπε σε πρόσφατο σημείωμα.

 

Διαχείριση του κόστους

Οι μικρές και μεσαίες εταιρείες θα βρεθούν στη χειρότερη θέση για να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος και το βάρος συμμόρφωσης, σύμφωνα με πηγές του κλάδου.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόστος θα πρέπει να μετακυλιστεί στον καταναλωτή, ειδικά στην περίπτωση των ΜΜΕ που έχουν περιορισμένους πόρους.

Θα ήταν λογικό για τις μικρότερες εταιρείες να συνεργάζονται με εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών (όπως οι νηογνώμονες) που ειδικεύονται σε τομείς όπως η μέτρηση και η αναφορά, προκειμένου να διατηρηθεί το συνολικό κόστος συμμόρφωσης σε χαμηλά επίπεδα», είπε ο Askeland.


Ενναλακτικές λύσεις καυσίμων

Η ζήτηση για αμμωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία θα φτάσει τα 166 εκατομμύρια τόνους το 2050 λόγω των απαιτήσεων απανθρακοποίησης, σύμφωνα με την S&P Global.

Ωστόσο, η τρέχουσα παραγωγή «πράσινης» μεθανόλης και αμμωνίας είναι μικρή και πολλοί συμμετέχοντες στη βιομηχανία είπαν ότι οι υψηλές τιμές και η περιορισμένη διαθεσιμότητα θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την απορρόφησή τους.

Με βάση τον τρέχοντα αγωγό του έργου της, η Yara υπολόγισε ότι θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε 4 εκατομμύρια τόνους/έτος αποθέματα καθαρής αμμωνίας έως το 2030 για να απελευθερώσει τη δική της παραγωγή άνθρακα και να προμηθεύσει εξωτερικούς πελάτες στη ναυτιλία και σε άλλους τομείς.

Η αμμωνία είναι ένα καύσιμο χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών όταν παράγεται από καθαρές πηγές, αλλά είναι εξαιρετικά τοξικό και διαβρωτικό, και οι κινητήρες θαλάσσιων μεταφορών με αμμωνία για εμπόριο βαθέων υδάτων δεν αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμοι πριν από το 2024-2025.

Οι αναλυτές της S&P Global προέβλεψαν στις 5 Οκτωβρίου στην περίπτωση αναφοράς τους ότι το 2030 τα εναλλακτικά καύσιμα καυσίμων, εξαιρουμένου του LNG και του LPG, θα αντιπροσωπεύουν το 2,2% της ζήτησης καυσίμων πλοίων.

Από αυτό, το 34,3% θα είναι μεθανόλη, το 16,8% θα είναι υδρογόνο, το 14,7% θα είναι αμμωνία και το 6,2% θα είναι βιοκαύσιμα, ανέφεραν.

Ο Platts αξιολόγησε τη συμβατική μεθανόλη ως καύσιμο καυσίμων σε θερμιδική βάση στο λιμάνι του Ρότερνταμ στα 18,07 $/Gigajoule, 10 Νοεμβρίου, σε σύγκριση με 13,78 $/Gj για το μαζούτ 0,5% θείου, το διαδεδομένο καύσιμο πλοίων επί του παρόντος.

«Τα πράσινα καύσιμα θα μπορούσαν να είναι τουλάχιστον τρεις έως πέντε φορές υψηλότερα από τα συμβατικά είδη», δήλωσε στην S&P Global η Diane Gilpin (Διευθύνουσα Σύμβουλος της Smart Green Shipping).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης