Τελευταία Νέα

Tέλος Νοεμβρίου ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία

Tέλος Νοεμβρίου ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία
Ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία θα έχει συνολικό μήκος περίπου 32.2 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Για τα τέλη Νοεμβρίου βάζει πλώρη η ολοκλήρωση του πρώτου από τα δύο πολύπαθα οδικά έργα της Δυτικής Ελλάδας, της λεγόμενης Αμβρακίας Οδού. Ο άξονας που θα ενώσει το Άκτιο με την Αμβρακία και την Ιόνια Οδό, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του ως τις 30 Νοεμβρίου 2023, βάζοντας τέλος σε ένα σήριαλ που κρατά από το 2010.

Η επανεκκίνηση των εργασιών για την ολοκλήρωση του άξονα έγινε τον Νοέμβριο του 2020, με την παράδοση του έργου να λαμβάνει επισήμως εξάμηνη παράταση με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εντωμεταξύ, ο Υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας, από την ανάληψη των καθηκόντων του τον περασμένο Ιούλιο, είχε ήδη θέσει ως ορόσημο για την πολυαναμενόμενη «κορδέλα» τον Νοέμβριο.

Στο ενδιάμεσο, βέβαια, έχει ήδη παραδοθεί από τον Ιούλιο του 2022, η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, που ενώνει την Αμβρακία Οδό με την Ιόνια. Ο άξονας, μήκους 17 χλμ. παραδόθηκε στην κυκλοφορία 5 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση της αναδόχου, ΜΕΤΚΑ Α.Ε. Για το σπιντάρισμα σε αυτό το τμήμα του έργου, το Δημόσιο αποδέχθηκε την επιβάρυνση με πρόσθετο κόστος επιτάχυνσης και αναγνώρισε ως αποζημίωση, ποσό 4,4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα έφεραν καθυστερήσεις

Σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η παράταση της ολοκλήρωσης του έργου, κατά ένα εξάμηνο, τα έντονα καιρικά φαινόμενα που σημειώθηκαν στην περιοχή του έργου, από τον χειμώνα του 2021 ως και σήμερα, εκτός από πρακτικές καθυστερήσεις, επέφεραν ζημιές και επιπρόσθετο κόστος. Ειδικότερα, οι ημέρες που δεν εκτελέστηκε καμία εργασία στο έργο ήταν συνολικά 38, δηλαδή κάτι παραπάνω από μήνα, εξαιτίας λασπορροής, λιμναζόντων υδάτων, απόθεσης φερτών υλικών, που δυσχέραιναν την επανέναρξη των εργασιών.

Προέκυψαν όμως και βλάβες από τη σφοδρότητα των καιρικών φαινομένων, σε έντεκα συνολικά σημεία του έργου, οι οποίες κρίθηκε αναγκαίο να αποκατασταθούν κατόπιν σχετικών μελετών. Η δαπάνη για την αποκατάστασή τους ανήλθε σε 8.035.536 ευρώ. Επέφεραν δηλαδή μία επιβάρυνση της τάξεως του 12,4% στο συμβατικό αντικείμενο του έργου, αλλά και σχεδόν τέσσερις μήνες στον χρόνο εκτέλεσης των εργασιών, κυρίως λόγο των σημαντικών βλαβών στο όρυγμα του αριστερού κλάδου του δρόμου.

Η καθυστέρηση αυξήθηκε συνολικά στο εξάμηνο εξαιτίας των συνεπειών των καιρικών φαινομένων, όπως εκδήλωση κατολισθητικών φαινομένων, απώλεια τοπογραφικών δικτύων, αλλοίωση φυσικού υποβάθρου, καταπτώσεις πρανών, καταστροφή προσωρινών προσβάσεων. Οι ενέργειες που απαιτήθηκαν για τη θεραπεία όλων αυτών είχαν ως αποτέλεσμα ουσιαστικές καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου.

Σημειώνεται ότι ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία θα έχει συνολικό μήκος περίπου 32.2 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Μόνο από το κομμάτι της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, που έχει ήδη παραδοθεί, εξοικονομούνται περίπου 25 λεπτά μετακίνησης από Ιόνια οδό ως Λουτράκι. Επίσης, μειώθηκε η διανυόμενη απόσταση κατά 7 χιλιόμετρα με προφανή οφέλη για τη κατανάλωση καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού, οι νομοί Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας θα συνδέονται πλέον με το διευρωπαϊκό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, συνεπώς και με το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας μετατρέποντας την Δυτική Ελλάδα σε ανταγωνιστική πύλη εισόδου για τη χώρα.

Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης».



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης