ΕΔΕ για τη λάθος σήραγγα στο Μετρό στην Κατεχάκη - Διάψευση από την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ

ΕΔΕ για τη λάθος σήραγγα στο Μετρό στην Κατεχάκη - Διάψευση από την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ

Η αποκάλυψη του Νίκου Ταχιάου (υφυπουργός Υποδομών) και η θέση της ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM  

Τη διάταξη ΕΔΕ στη διάνοιξη λάθος σήραγγας του Μετρό μήκους 160 μέτρων, αποκάλυψε ο Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών), μιλώντας στο ΣΚΑΙ.

Αντίθετα η κατασκευάστρια κοινοπραξία μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε διέψευσε τα δημοσιεύματα περί λάθους.

Ο Νίκος Ταχιάος είπε ότι: «Μιλάμε για μια σήραγγα η οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο, αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4.

Αυτή η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, αλλά με τη νέα αυστριακή. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία».

Για το ενδεχόμενο κινδύνου καθίζησης της περιοχής ανέφερε: «Προφανώς υπάρχει μια ολιγωρία των υπαλλήλων της “Ελληνικό Μετρό” οι οποίοι δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου. Το γιατί έγινε αυτό, δεν μπορώ να το εξηγήσω, για αυτό και θα γίνει ΕΔΕ και θα υπάρξουν κυρώσεις.

Οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων».


Διάψευση από ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM 

Για το θέμα τοποθετήθηκε και η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM η οποία διέψευσε τα όσα ειπώθηκαν περί λάθος.

Όπως αναφέρει:

  • Δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Προφανώς και η σήραγγα κατασκευάζεται στην προβλεπόμενη από τη μελέτη θέση.
  • Σε ό,τι αφορά τις εργασίες εκσκαφής, επισημαίνεται ότι αυτές εκτελούνται εξαρχής κατά τη συνήθη πρακτική, με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια και με γνώμονα την τεχνική αρτιότητα. Η μεθοδολογία κατασκευής είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές και στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης.
  • Κατά τη συστηματική παρακολούθηση των επιφανειακών καθιζήσεων έχει διαπιστωθεί ότι αυτές είναι σε τιμές πολύ χαμηλότερες των επιτρεπόμενων ορίων.
  • Συνεχίζουμε την εκτέλεση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, με αίσθημα περηφάνιας για την προσπάθεια των εργαζομένων μας και με γνώμονα την ασφάλεια και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης