Τουλάχιστον το ήμισυ του αμερικανικού LNG που έχει αποσταλεί αυτόν τον μήνα έχει πάει στην Ευρώπη - Η Ισπανία έχει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της ηπείρου, με έξι τερματικούς σταθμούς
Παράλληλα εντείνονται οι ανησυχίες ότι η Ρωσία, η οποία παρέχει περίπου το ένα τρίτο του φυσικού αερίου της Ευρώπης, ετοιμάζεται να εισβάλει στην Ουκρανία, γεγονός που θα μπορούσε να διαταράξει τις ροές φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. Η Ρωσία έχει επανειλημμένα αρνηθεί ότι ετοιμάζεται να εισβάλει στην Ουκρανία.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ προσέγγισε πρόσφατα μεγάλους παραγωγούς ενέργειας όπως το Κατάρ και η Ιαπωνία και για να δει εάν μπορούν να στείλουν επιπλέον LNG στην Ευρώπη. Τουλάχιστον το ήμισυ του αμερικανικού LNG που έχει αποσταλεί αυτόν τον μήνα έχει πάει στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv, η οποία παραμείνει ο κορυφαίος προορισμός για αποστολές στις ΗΠΑ για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη παραμένουν ισχυρές. Μετά από υψηλό ρεκόρ τον Ιανουάριο σε περισσότερα από 16 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm), αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα 6,9 bcm τον Φεβρουάριο.
Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα τερματικά LNG της Ευρώπης λειτουργούν με πλήρη δυναμικότητα, ειδικά στη βορειοδυτική Ευρώπη, η οποία τροφοδοτεί μεγάλες οικονομίες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία, εγείροντας το ερώτημα πόσο περισσότερο LNG μπορεί να υποβληθεί σε επεξεργασία.
«Μερικά φορτία θα μπορούσαν να «στριμωχτούν» σε κάποιες άλλες χώρες, αλλά όχι σημαντική ποσότητα», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Rystad Energy, Kaushal Ramesh, προσθέτοντας ότι τα υλικοτεχνικά ζητήματα είναι πιθανό να «πλήξουν και πάλι στις τσέπες των αγοραστών και πάλι».
Το LNG πρέπει να επαναεριοποιηθεί μετατρέποντάς το από την κατάσταση κατάψυξης σε αέριο και στη συνέχεια να μεταφερθεί μέσω σωλήνων - είτε απευθείας για καύση είτε σε μονάδες παραγωγής για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Ισπανία έχει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της ηπείρου, με έξι τερματικούς σταθμούς, ενώ η Γερμανία δεν έχει κανένα. Το ποσοστό χρήσης των ισπανικών τερματικών ήταν μόλις 45% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης Kpler.
«Το πρόβλημα με την Ισπανία είναι ότι έχει περιορισμένες συνδέσεις αγωγών με την υπόλοιπη Ευρώπη με έναν μόνο αγωγό που θα μπορούσε να μεταφέρει αέριο από την Ισπανία στη Γαλλία και έτσι η χωρητικότητα είναι κάπως περιορισμένη», δήλωσε η Laura Page, αναλύτρια LNG στην Kpler.
Αξιωματούχος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας είπε ότι η ιβηρική υποδομή θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο. "Εάν υπάρχει έλλειψη φυσικού αερίου για θέρμανση και ειδικά για τη βιομηχανία, θα μπορούσε να δοκιμαστεί η υπόθεση της χρήσης της Ιβηρικής χερσονήσου. Όμως, δεν θα είναι αρκετό", είπε η πηγή, προσθέτοντας ότι η στάθμευση πλοίων LNG στην Ιβηρική θα μπορούσε να είναι μια επιλογή. «Στο (το πορτογαλικό λιμάνι) Sines, ίσως μπορούμε να προσπαθήσουμε να έχουμε περισσότερα πλοία μεθανίου από σήμερα, αλλά όχι πολλά περισσότερα επειδή είναι σχεδόν πλήρως λειτουργικό».
www.worldenergynews.gr