Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Northvolt: Χρηματοδότηση 2,75 δισ. δολ. για το «αντίπαλο δέος» της Tesla

Northvolt: Χρηματοδότηση 2,75 δισ. δολ. για το «αντίπαλο δέος» της Tesla
H εταιρεία κατασκευάζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σχετικά Άρθρα

Η Northvolt, εταιρεία κατασκευής μπαταριών ιόντων λιθίου με έδρα την Στοκχόλμη, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση 2,7 δισ. δολαρίων, στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης έχοντας ως στόχο να κατακτήσει το 25% της ευρωπαϊκής αγοράς παραγωγής μπαταριών, αναμεταδίδει το CNBC. Η συνολική επένδυση στην εταιρεία ανέρχεται πλέον σε 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

H εταιρεία κατασκευάζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αναφέρει ότι έχει υπογράψει συμφωνίες αξίας 27 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τις BMW και VW. Στόχος είναι να παράγει «τις πιο πράσινες μπαταρίες στον κόσμο» αντλώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.

Η Northvolt δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει τη χρηματοδότηση για να επεκτείνει τη χωρητικότητα στο εργοστάσιό της στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας από 40 σε 60 GWh, το οποίο είναι αρκετό για να τροφοδοτήσει μπαταρίες για περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα.

Στο επίκεντρο το gigafactory

Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2016 και έκτοτε έχει προσελκύσει επενδύσεις από μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας αγοράς, βρίσκεται στη διαδικασία ανέγερσης του πρώτου ευρωπαϊκού gigafactory μπαταριών λιθίου, με στόχο την παραγωγή μπαταριών 150 GWh στην Ευρώπη έως το 2030.

Σημειώνεται ότι το ένα κέντρο παραγωγής της εταιρειας, το Northvolt Ett σχεδιάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή μέσα στο επόμενο έτος και να φτάσει στην ετήσια παραγωγή μπαταριών 40GWh. Το δεύτερο κέντρο, Northvolt Zwei, στη Γερμανία, περνάει τώρα το στάδιο αδειοδότησης.

Το Northvolt Zwei θα ξεκινήσει το 2024 και θα παράγει αρχικά 16GWh, ωστόσο η εταιρεία θα προωθήσει στη συνέχεια τον στόχο της για τα 150GWh τα οποία σύμφωνα με την ίδια, θα είναι αρκετά για να ικανοποιήσει το 25% ολόκληρης της ευρωπαϊκής αγοράς.

Στάδια δοκιμασίας

«Καμία από τις μπαταρίες της εταιρείας δεν βρίσκεται σε ηλεκτρικά οχήματα που βρίσκονται στο δρόμο σήμερα, τόνισε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Peter Carlsson σε συνέντευξή του στο CNBC, εκτιμώντας ότι: «οι μπαταρίες θα παραδοθούν σε οχήματα από το 2023 και σε εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας από το τέλος του επόμενου έτους».

Η VW, η οποία πραγματοποίησε παραγγελία 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Northvolt νωρίτερα φέτος, δήλωσε την χθες (9/6) ότι έχει επενδύσει 609 εκατομμύρια δολάρια από τα 2,75 δισεκατομμύρια δολάρια και ότι το μερίδιο του 20% στην εταιρεία παραμένει αμετάβλητο. «Με αυτήν την επένδυση, ενισχύουμε τη στρατηγική μας συνεργασία με τη Northvolt ως προμηθευτή βιώσιμων κυψελών μπαταριών που παράγονται με ανανεώσιμη ενέργεια και είναι πλήρως ανακυκλώσιμα», δήλωσε ο Arno Antlitz, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW.

Ο Michael Bruun, επικεφαλής της επιχείρησης ιδιωτικών μετοχών της EMEA της Goldman Sachs Asset Management, δήλωσε στο CNBC: «Η παραγωγή πράσινης μπαταρίας της Northvolt και η συνεργασία με κορυφαία στελέχη της αγοράς, θα είναι κρίσιμης σημασίας για την ενεργοποίηση της ενεργειακής μετάβασης στην Ευρώπη».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης