Η πρόκληση των κατασκευαστών αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο είναι να πειστούν οι καταναλωτές για την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, μέσω φυσικά της απόκτησης ενός αντίστοιχου οχήματος. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι εταιρείες αυτοκινήτων στην Κίνα έρχονται αντιμέτωπες με μια διαφορετική συνθήκη. Πώς τα μοντέλα με μπαταρία μπορούν να ξεχωρίζουν σε μια ολοένα και πιο πολυσύχναστη αγορά.
Υπήρχαν περίπου 518 νέες επιλογές ενεργειακών οχημάτων - τόσο πλήρως ηλεκτρικά όσο και plug-in υβριδικά - διαθέσιμα σε αγοραστές στην Κίνα πέρυσι, από μόλις τρία μοντέλα το 2012, σύμφωνα με την WAYS Information Technology. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, ο αριθμός των αμιγώς προσφερόμενων οχημάτων με μπαταρία έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε 244, σύμφωνα με στοιχεία του BloombergNEF.
Η αιτία της «έκρηξης»
Η εν λόγω συμπεριφορά των καταναλωτών προκλήθηκε από την έκρηξη των τοπικών κατασκευαστών EV και την άφιξη των εγχώριων αυτοκινήτων Tesla. Αντιπροσωπεύει μια τεράστια μετατόπιση σε μια αγορά όπου η Volkswagen έχει πουλήσει περισσότερα από 4 εκατομμύρια οχήματα μόνο με το εμπορικό σήμα Jetta. Οι αγοραστές εδώ στην Κίνα έχουν συνηθίσει εδώ και πολύ καιρό να πληρώνουν ένα ασφάλιστρο για να αγοράσουν αυτοκίνητα που πωλούνται ή απλά να για να διασφαλίσουν ότι ένα νέο όχημα θα παραδοθεί εγκαίρως.
Παράλληλα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν επίσης να στοχεύουν τα μοντέλα τους σε συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών. Τον περασμένο μήνα, η σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων Ora, γνωστοποίησε ότι θα δώσει το βάρος της στις γυναίκες, με το ροζ χρώμα να έχει την τιμητική του. Oι πωλήσεις της Ora αυξήθηκαν περισσότερο από 1000% το πρώτο τρίμηνο σε 30.683 μονάδες, σε σύγκριση με τους πρώτους τρεις μήνες του 2020 που επλήγησαν από πανδημία. Περίπου το 70% των αγοραστών τον περασμένο μήνα ήταν γυναίκες, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το νέο λανσάρισμα της Volkswagen στη Σαγκάη
Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρουσίασε τις περασμένες ημέρες στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Volkswagen. Πρόκειται για το D.6, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: το ID.6 CROZZ κατασκευάζεται στην ανατολική Κίνα, κοντά στη Σαγκάη και το ID.6 X στο κεντρικό τμήμα της χώρας.
Το ID.6 θα παράγεται στα δύο εργοστάσια του Anting και του Foshang, στην ανατολική και κεντρική Κίνα αντίστοιχα, σε δύο ξεχωριστές κοινοπραξίες της VW με τοπικούς συνεταίρους. Ως μέρος της στρατηγικής Accelerate της εταιρείας, το ID.6 θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ώστε μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 50% των αυτοκινήτων που θα πουλά η μάρκα στην Κίνα να είναι ηλεκτρικά, ίδιο ποσοστό με αυτό της Βόρειας Αμερικής, ενώ το αντίστοιχο για την Ευρώπη προγραμματίζεται στο 70%.
Στο ίδιο έργο και η Nissan
Στροφή στα «πράσινα» αυτοκίνητα και στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Κίνας θα επιχειρήσει η Nissan, σύμφωνα με δύο στελέχη της εταιρείας που μίλησαν στο Reuters. Το αυτοκίνητο που σχεδιάζει να επιδείξει η Nissan στο σαλόνι αυτοκινήτου της Σαγκάης είναι το σημαντικά επανασχεδιασμένο X-Trail, το οποίο θα γίνει διαθέσιμο στην Κίνα αργότερα μέσα στο 2021.
Τον περασμένο Ιανουάριο, η Nissan είχε ανακοινώσεις ότι όλα τα νέα της οχήματα σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2030.
www.worldenergynews.gr