Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Daimler πιστεύει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα βιώσει έναν τεράστιο ανταγωνισμό από τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google, η Apple και η Alibaba, εάν αποφασίσουν να κυκλοφορήσουν τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με όσα αναμεταδίδει το CNBC, ο αγώνας της ηλεκτροκίνησης έχει θερμάνει για τα καλά την αγορά. Διάφορες αναφορές κάνουν λόγο για κυκλοφορία οχημάτων με τεχνολογικές καινοτομίες σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler, Ola Kallenius υπογράμμισε ότι: «Θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός. Εάν τα πράγματα πάνε καλά, θα αξιοποιήσουμε τη θέση μας και θα περάσουμε στην τεχνολογική εποχή. Ενδεικτικό αυτής της τάσης, η ηλεκτρική έκδοση του εμβληματικού πολυτελούς sedan S-Class.
Οι εκτιμήσεις
Οι τιμές για το πολυτελές sedan θα ανακοινωθούν το καλοκαίρι, αλλά ο Kallenius είπε ότι η Daimler αναμένει να κερδίσει χρήματα στο όχημα από τη στιγμή που θα πωληθεί. Πρόσθεσε ότι το μεταβλητό κόστος είναι υψηλότερο σε οχήματα με μεγάλη ηλεκτρική μπαταρία από ότι σε οχήματα με παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Το καθήκον μας κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας μετασχηματισμού είναι από τη μία πλευρά να μειώσουμε το μεταβλητό κόστος και να αποκαταστήσουμε σε όλα τα τμήματα μια ισοτιμία περιθωρίου», δήλωσε ο Kallenius.
Η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι «ακόμα στα σπάργανα» και υπάρχει «πολλή δουλειά», συνέχισε. «Θα κλιμακωθεί και θα έχουμε τεχνολογικές εξελίξεις. Είμαι αισιόδοξος ότι θα μπορέσουμε να επαναφέρουμε τα περιθώρια στα οποία έχουμε συνηθίσει».
Το πρόβλημα των τσιπς
Τέλος, έκανε αναφορά στο γνωστό πρόβλημα της βιομηχανίας με την έλλειψη των τσιπ, που διακόπτουν την παραγωγή αυτοκινήτων.«Μπορούμε να πουλήσουμε περισσότερα από όσα μπορούμε να παράγουμε αυτή τη στιγμή» είπε χαρακτηριστικά.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια, δεδομένου ότι κάθε ηλεκτρονική ή ηλεκτρική συσκευή λειτουργεί με ημιαγωγούς. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η παγκόσμια παραγωγή των αυτοκινήτων, με κολοσσούς του χώρου να επισημαίνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, να αυτοκίνητο premium απαιτεί περισσότερα από 3.000 τσιπς. Εάν λείπει έστω και ένα, το όχημα θεωρείται ατελές. Αν σε αυτό, προστεθούν οι απαιτήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, είναι προφανές ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να ενισχύσουν τους ημιαγωγούς που προέρχονται από το παιχνίδι τους στο μέλλον.
www.worldenergynews.gr