Ενέργεια

Ετοιμάζονται για την μάχη της Κίνας οι εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ετοιμάζονται για την μάχη της Κίνας οι εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ποιοι είναι οι νέοι πρωταγωνιστές της αγοράς σύμφωνα με το Bloomberg

 

Το 2004, μια εταιρεία κλιματισμού η Aux Group σχεδιάζε να επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να επεκταθεί σε αυτοκίνητα. Σήμερα, η περιγραφή αρκετές εκατοντάδες παίκτες από προγραμματιστές ακινήτων έως χειριστές μηχανών αναζήτησης προσπαθούν να διεκδικήσουν μια θέση στην αγορά EV της Κίνας.

Σύμφωνα με το Bloomberg η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας περνάει μια «σεισμική» αλλαγή προς ηλεκτρικά, έξυπνα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Για τους καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό, η επιλογή μεταξύ των πολλών μπορεί να είναι εντυπωσιακή.
Πέρυσι, κυκλοφόρησαν περισσότερα από 500 διαφορετικά μοντέλα sedan και σπόρ οχήματα. Ωστόσο, στα μάτια ορισμένων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι δύσκολα και δαπανηρά.

Τις τελευταίες εβδομάδες, τα σχέδια EV από εταιρείες όπως η Xiaomi, η Huawei, η Apple, η Foxconn, ακόμη και η εταιρεία κατασκευής ψυγείων και καταψυκτών Haier έχουν γίνει πρωτοσέλιδα.
Το foray της Xiaomi δεδομένου ότι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone στον κόσμο από αποστολές έχει ήδη θέση σε περαιτέρω αναπτυξιακό δυναμικό EV μέσω των επενδύσεών σε Nio και Xpeng, δύο από τις πιο καυτές start - up οχημάτων της Κίνας.

Η Xiaomi έχει επίσης επενδύσει σε αυτόνομους προγραμματιστές τεχνολογίας οδήγησης και εταιρείες που κατασκευάζουν αισθητήρες Lidar.. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο 420% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ η Nio αυξήθηκε 1.180%.
Η Xpeng σημείωσε άνοδο 130% .
Η Evergrande NEV, η οποία δεν έχει ακόμη πουλήσει αυτοκίνητο, έχει αυξηθεί κατά 910%.
Ο ίδιος ο ιδρυτής της Xiaomi Lei Jun το έθεσε αρκετά συνοπτικά το 2010, όταν παρατήρησε ότι «στέκονται στο στόμα ενός τυφώνα, όπου ακόμη και χοίροι μπορούν να πετάξουν».
Τον περασμένο μήνα στο Πεκίνο, όταν ο Lei συζήτησε την πιθανότητα να εισέλθει στα EV, περιέγραψε την οδυνηρή διαδικασία λήψης αποφάσεων. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, είχε καταλήξει σε 100 λόγους για τους οποίους ήταν καλή ιδέα, για να συνοψίσει το βράδυ 100 λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να γίνει.

Μεταξύ των κορυφαίων λόγων είναι και τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν διατεθεί για τη νέα επιχείρηση.
Θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι η Tesla και ορισμένοι από τους πρώτους που μετακινούνται στην Κίνα απλώς ζεσταίνουν τους καταναλωτές για τα EV, με τον ίδιο τρόπο που η Apple παρουσίασε τα smartphones, για να ξεπεραστούν τελικά από οικιακές μάρκες όπως Oppo, Huawei και Xiaomi.

Επενδύσεις δισεκατομμυρίων

Ταυτόχρονα, αξιοσέβαστες εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες - Volkswagen, General Motors, BMW, Toyota, Hyundai και Nissan - επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε EV και κάνουν ακόμη πιο δύσκολη τoν ανταγωνισμό.
Για να σταθεί στα πόδια της η αυτοκινητοβιομηχανία, η Xiaomi πρέπει να πείσει τους καταναλωτές ότι τα αυτοκίνητά τους δεν είναι μόνο αρκετά ασφαλή για να τους εμπιστευτούν τη ζωή τους, αλλά επίσης παρουσιάζουν μια πολύ καλύτερη και ελκυστική συμφωνία από εκείνες των καθιερωμένων αυτοκινήτων.
Χωρίς αμφιβολία, 10 δισεκατομμύρια δολάρια είναι πολλά χρήματα, αλλά αρκεί να ξεκινήσετε μια έξυπνη επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να την πετύχετε;
Η Evergrande, η οποία το 2019 έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο να ανατρέψει την Tesla ως τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής EV στον κόσμο, έχει επενδύσει 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια για τρία χρόνια, αλλά πρόσφατα μετέφερε πάλι τις μαζικές παραδόσεις μέχρι το 2022.

Και τι γίνεται με την Aux, κατασκευάστρια κλιματιστικών; Περίπου 13 μήνες μετά την τολμηρή διακήρυξη, εγκατέλειψε την αυτοκινητοβιομηχανία της,. Βεβαίως, αυτό ήταν πριν από 17 χρόνια και πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Ίσως η Aux ήταν λίγο πιο μπροστά από την εποχή του. Η πορεία της Xiaomi στα EV είναι, με τα δικά της λόγια, η πιο ζωτική απόφαση που έχει λάβει ποτέ η εταιρεία. Η προσωπική τιμή του Lei, καθώς και το μέλλον της Xiaomi, διακυβεύεται.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης