Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Μάργαρης: 4.000 αιτήσεις για 3GW - Tροποποίηση ρύθμισης και νέα μεθοδολογία

Μάργαρης: 4.000 αιτήσεις για 3GW - Tροποποίηση ρύθμισης και νέα μεθοδολογία
Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ και το θέμα θα αντιμετωπιστεί με νέα νομοθετική ρύθμιση τους επόμενους μήνες

Αντιμέτωπος με ένα τσουνάμι, φακέλων μικρών έργων ΑΠΕ που ομαδοποιημένα ζητούν προσφορά σύνδεσης στο δίκτυο μεταφοράς βρίσκεται ο ΑΔΜΗΕ, ο οποίος έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την τροποποίηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.

Πρόκειται για πρόβλημα που έχει προκύψει μετά την ψήφιση πέρυσι το καλοκαίρι από το ΥΠΕΝ ρύθμισης που επιτρέπει την ομαδοποίηση μικρών έργων ΑΠΕ, ώστε να υποβάλουν από κοινού αίτηση προσφοράς σύνδεσης στο σύστημα μεταφοράς δηλαδή τον ΑΔΜΗΕ και όχι όπως γινόταν μέχρι τότε στο δίκτυο διανομής, δηλαδή στον ΔΕΔΔΗΕ, όπου επίσης λίμναζαν επί χρόνια αιτήσεις προς αξιολόγηση.     

Η ρύθμιση αυτή, δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Μάργαρης σε συνέντευξη τύπου με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για το 2020, είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί ο Διαχειριστής μέσα σε τέσσερις μήνες, αντιμέτωπος με το μοναδικό  φαινόμενο να δεχθεί 4.000 αιτήσεις για έργα συνολικής ισχύος 3 GW.

Αναμένεται παρέμβαση του Υπουργείου

Πρόκειται όπως είπε για ανομοιογενή έργα που δημιουργούν εντάσεις και προβλήματα και η όλη κατάσταση είναι μια αφορμή για να ξαναδούν όλοι οι φορείς το πλαίσιο αδειοδότησης.

«Θεωρώ, είπε ο κ. Μάργαρης,  ότι το υπουργείο θα επιληφθεί του προβλήματος γιατί αφορά όλη την επενδυτική κοινότητα και όχι μόνο τον ΑΔΜΗΕ που μέσα σε τέσσερις μήνες έχει λάβει όσα αιτήματα είχε λάβει τα προηγούμενα 20 χρόνια».

Απαντώντας μάλιστα στις αιτιάσεις μεγάλων εταιριών του κλάδου των ΑΠΕ ότι οι φάκελοι καθυστερούν να αξιολογηθούν, σημείωσε ότι δεν πρόκειται για καθυστέρηση από τον Διαχειριστή και τόνισε ότι η αιτήσεις αξιολογούνται κατά σειρά προτεραιότητας με βάση τον χρόνο κατάθεσης.

«Πρέπει, κατέληξε ο κ. Μάργαρης, να μεταρρυθμιστεί το θεσμικό πλαίσιο και να αρθούν αδιέξοδα και στρεβλώσεις». Σημείωσε δε ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ και το θέμα θα αντιμετωπιστεί με νέα νομοθετική ρύθμιση τους επόμενους μήνες. 

Επίσης σημείωσε ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει έλθει σε επαφή με τα επιμελητήρια για να υποβάλει από κοινού προτάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας.

Παράλληλα δε ετοιμάζει νέα μεθοδολογία υπολογισμού του διαθέσιμου ηλεκτρικού χώρου που θα παρουσιαστεί μέσα στον Απρίλιο στο υπουργείο και την αγορά, καθώς και ειδικό σύστημα ενημέρωσης των επενδυτών για να γνωρίζουν που βρίσκονται τα αιτήματα τους.

Σε ότι αφορά τη δυνατότητα του συστήματος μεταφοράς να «σηκώσει» τα έργα ΑΠΕ που πρέπει να γίνουν για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι για το κλίμα ο κ. Μάργαρης είπε ότι το νέο δεκαετές του ΑΔΜΗΕ που αναμένει έγκριση από τη ΡΑΕ, περιλαμβάνει στοιχεία για το πως αυξάνεται ο ηλεκτρικός χώρος με βάση τις επενδύσεις που υλοποιούνται και σημείωσε ότι το 2030 η δυνατότητες του συστήματος θα υπερκαλύπτουν κατά 1-1,5 GW τα συνολικά 19 GW ΑΠΕ που προβλέπεται να είναι εγκατεστημένα.

Τέλος σε ότι αφορά την αξιοπιστία και τη σοβαρότητα των μικρών επενδυτών ΑΠΕ στους οποίους καλείται ο ΑΔΜΗΕ να κάνει προσφορά σύνδεσης είπε ότι δεν είναι θέμα του Διαχειριστή ο οποίος αξιολογεί έργα που νωρίτερα έχουν εγκριθεί από τη ΡΑΕ και κατέληξε: «Πάντως είναι σημαντικό ζήτημα να δίνεις άδειες για 70-80 MW χωρίς μηχανισμό αξιολόγησης».

Αναζήτηση εναλλακτικής όδευσης για το δυτικό διάδρομο

Εξάλλου σε ότι αφορά τη γραμμή υψηλής τάσης της Πελοποννήσου η οποία ως γνωστόν παραμένει ανολοκλήρωτη λόγω προσφυγής στα δικαστήρια ενός Μοναστηριού στην περιοχή, έγινε γνωστό ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας έχει δώσει εντολή στον ΑΔΜΗΕ να μελετήσει εναλλακτικές της όδευσης του έργου κάτι το οποίο βεβαίως θα σημάνει καθυστέρηση στο έργο αλλά και αύξηση του κόστους του.

Σε ότι αφορά το χρόνο ο κ. Μάργαρης σημείωσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αδειοδότηση. Εφόσον υπάρξει συντονισμός των υπηρεσιών για την έγκριση της τροποποιημένης περιβαλλοντικής μελέτης τότε ο ΑΔΜΗΕ μπορεί να ανταποκριθεί στην ταχεία ολοκλήρωση του έργου.

Η διαφορά του κόστους είπε ότι δεν είναι μεγάλη όμως θα χρειαστούν έως και 10 μήνες για την ολοκλήρωση μιας γραμμής από την οποία με την παρούσα όδευση λείπουν μόνο δυο πυλώνες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης