Συμφωνία για την ανάπτυξη μονάδων υγροποιημένου φυσικού αερίου και την παροχή εναλλακτικών καυσίμων για τις μεταφορές και τη βιομηχανία στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, υπέγραψε σήμερα (10/3) η Snam.
Ο μεγαλύτερος μεταφορέας φυσικού αερίου στην Ευρώπη δήλωσε ότι συμφώνησε με τον ιταλικό βιομηχανικό όμιλο φυσικού αερίου SIAD να αναπτύξει μικρές και μεσαίες μονάδες LNG για τρίτους σε παγκόσμια κλίμακα.Η νέα τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί για την υγροποίηση του φυσικού αερίου και του βιοαερίου θα μειώσει το κόστος έως και 30% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εγκαταστάσεις, ανέφεραν οι δύο εταιρείες.
Το νέο όραμα
Όπως είναι γνωστό, η Snam, η οποία εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ιταλία, έχει δεσμευτεί να δαπανήσει περισσότερα κεφάλαια για νέες πράσινες επιχειρηματικές γραμμές προκειμένου να πραγματοποιηθεί η μετάβαση της βιομηχανίας σε καθαρότερη ενέργεια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Snam, Marco Alvera αναφέρθηκε στη συγκεκριμένη προοπτική, τονίζοντας ότι: «Με αυτήν τη συμφωνία, η Snam εισέρχεται σε υποδομές υγροποίησης, έναν τομέα που θα είναι βασικός παράγοντας για τη βιώσιμη κινητικότητα οδικώς, σιδηροδρομικώς και ενδεχομένως θαλάσσια».
Ο στόχος της συμφωνίας με τη SIAD είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού για τη χρήση του LNG ως καυσίμου για την τροφοδοσία βαρέων μεταφορών, όπως φορτηγά.
Επενδύσεις
Tέλος, ορισμένες χώρες σε όλο τον κόσμο επενδύουν σε υποδομές LNG, με την παρουσία ειδικών σταθμών για την συγκεκριμένη τροφοδοσία καυσίμου κατά μήκος των δρόμων, έτσι ώστε να μειωθεί η χρήση ρυπογόνων καυσίμων ντίζελ. Στην Ιταλία, ο αριθμός των φορτηγών με LNG έχει αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια σε περίπου 3.000 από 100 και οι σταθμοί ανεφοδιασμού σήμερα είναι περίπου 90.
www.worldenergynews.gr