Η Motor Oil δεν θα διανείμει φέτος προμέρισμα, ενώ το αν θα αποδοθεί μέρισμα για το 2020 θα κριθεί από την πορεία έως το τέλος της χρονιάς και το πρώτο τρίμηνο
Αφορμή για την αποτύπωση της ιεράρχησης των στρατηγικών κατευθύνσεων ανάπτυξης της Motor Oil, αποτέλεσαν σύμφωνα με πληροφορίες ερωτήσεις αναλυτών για τις ΑΠΕ, τo «Διώρυγα Gas» και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, προς στον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, Πέτρο Τζαννετάκη, κατά το χθεσινό conference call για τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και εννεαμήνου.
Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, core business της Motor Oil θα παραμείνει ο κλάδος διύλισης, «το πετράδι στο στέμμα» της εταιρείας, όπως είπε χαρακτηριστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, τη στιγμή που η ευελιξία της εταιρείας αποδείχθηκε έμπρακτα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με την προσαρμογή της στις εξαιρετικά αντίξοες τρέχουσες συνθήκες που επέφερε η πανδημία, υπάρχουν στα σκαριά νέα σχέδια για την ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυσή της.
Παράλληλα, στόχος είναι να αυξηθεί έτι περαιτέρω η παραγωγή premium και επομένως πιο ακριβών προϊόντων διύλισης.
Μεγαλύτερη επέκταση στη λιανική εμπορία καυσίμων
Με βάση κύκλους που παρακολούθησαν το conference call, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης της εταιρείας είναι η μεγαλύτερη επέκτασή της στη λιανική εμπορία καυσίμων, τόσο με την αύξηση του δικτύου ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων, όσο και με την ενίσχυση των πωλήσεων και άλλων ειδών προϊόντων.
Όσον αφορά το δίκτυο, επισήμανε πως αποτελεί εφικτό στόχο η αύξηση των πρατηρίων Shell έως τα 375-400 και σε βραδύτερο ρυθμό των πρατηρίων Avin, τα οποία αριθμούν αυτή τη στιγμή τα 152.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους που παρακολούθησαν το conference call, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Motor Oil υπογράμμισε ότι τον τρίτο πυλώνα ανάπτυξης αποτελούν οι ΑΠΕ, η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Σε αυτό το πλαίσιο, επανέλαβε ότι στόχος είναι ο Όμιλος να αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο 300 MW ΑΠΕ, χωρίς να διευκρινίσει τον χρονικό ορίζοντα επίτευξής του.
Σε καλό δρόμο οι συζητήσεις με τον ΔΕΣΦΑ
Συμπλήρωσε πως βρίσκονται σε καλό δρόμο οι συζητήσεις με τον ΔΕΣΦΑ για τη δέσμευση δυναμικότητας στο ΕΣΜΦΑ για τo «Διώρυγα Gas», το FSRU στους Αγ. Θεοδώρους. Ως συνέπεια, η εταιρεία θα προχωρήσει στη μελέτη σκοπιμότητας για το έργο. Επίσης, ο κ. Τζαννετάκης επανεπιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα δημοσιευμένα EBITDA σε επίπεδο Ομίλου, τα οποία ακόμη και σε λογιστική βάση ήταν θετικά στο 9μηνο (37 εκατ.). Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, υπογράμμισε πως η βελτίωση των μεγεθών κατά το τρίτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με την καλή επίδοση στις πωλήσεις προϊόντων διύλισης σε επίπεδο 9μήνου, οι οποίες άγγιξαν τους 9,1 εκατ. τόνους, δίνουν λόγους αισιοδοξίας για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Πάντως, όπως επισήμανε, η Motor Oil δεν θα διανείμει προμέρισμα για το 2020, καθώς οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους στο 9μηνο δεν αφήνουν «χώρο» για κάτι τέτοιο. Όπως επισήμανε, το αν θα διανεμηθεί μέρισμα για το 2020 θα κριθεί από την πορεία έως το τέλος της χρονιάς και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Αν όντως διανεμηθεί μέρισμα, θα είναι μικρότερο από προηγούμενη έτη.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@gmail.com
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, core business της Motor Oil θα παραμείνει ο κλάδος διύλισης, «το πετράδι στο στέμμα» της εταιρείας, όπως είπε χαρακτηριστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, τη στιγμή που η ευελιξία της εταιρείας αποδείχθηκε έμπρακτα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με την προσαρμογή της στις εξαιρετικά αντίξοες τρέχουσες συνθήκες που επέφερε η πανδημία, υπάρχουν στα σκαριά νέα σχέδια για την ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυσή της.
Παράλληλα, στόχος είναι να αυξηθεί έτι περαιτέρω η παραγωγή premium και επομένως πιο ακριβών προϊόντων διύλισης.
Μεγαλύτερη επέκταση στη λιανική εμπορία καυσίμων
Με βάση κύκλους που παρακολούθησαν το conference call, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης της εταιρείας είναι η μεγαλύτερη επέκτασή της στη λιανική εμπορία καυσίμων, τόσο με την αύξηση του δικτύου ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων, όσο και με την ενίσχυση των πωλήσεων και άλλων ειδών προϊόντων.
Όσον αφορά το δίκτυο, επισήμανε πως αποτελεί εφικτό στόχο η αύξηση των πρατηρίων Shell έως τα 375-400 και σε βραδύτερο ρυθμό των πρατηρίων Avin, τα οποία αριθμούν αυτή τη στιγμή τα 152.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους που παρακολούθησαν το conference call, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Motor Oil υπογράμμισε ότι τον τρίτο πυλώνα ανάπτυξης αποτελούν οι ΑΠΕ, η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Σε αυτό το πλαίσιο, επανέλαβε ότι στόχος είναι ο Όμιλος να αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο 300 MW ΑΠΕ, χωρίς να διευκρινίσει τον χρονικό ορίζοντα επίτευξής του.
Σε καλό δρόμο οι συζητήσεις με τον ΔΕΣΦΑ
Συμπλήρωσε πως βρίσκονται σε καλό δρόμο οι συζητήσεις με τον ΔΕΣΦΑ για τη δέσμευση δυναμικότητας στο ΕΣΜΦΑ για τo «Διώρυγα Gas», το FSRU στους Αγ. Θεοδώρους. Ως συνέπεια, η εταιρεία θα προχωρήσει στη μελέτη σκοπιμότητας για το έργο. Επίσης, ο κ. Τζαννετάκης επανεπιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα δημοσιευμένα EBITDA σε επίπεδο Ομίλου, τα οποία ακόμη και σε λογιστική βάση ήταν θετικά στο 9μηνο (37 εκατ.). Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, υπογράμμισε πως η βελτίωση των μεγεθών κατά το τρίτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με την καλή επίδοση στις πωλήσεις προϊόντων διύλισης σε επίπεδο 9μήνου, οι οποίες άγγιξαν τους 9,1 εκατ. τόνους, δίνουν λόγους αισιοδοξίας για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Πάντως, όπως επισήμανε, η Motor Oil δεν θα διανείμει προμέρισμα για το 2020, καθώς οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους στο 9μηνο δεν αφήνουν «χώρο» για κάτι τέτοιο. Όπως επισήμανε, το αν θα διανεμηθεί μέρισμα για το 2020 θα κριθεί από την πορεία έως το τέλος της χρονιάς και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Αν όντως διανεμηθεί μέρισμα, θα είναι μικρότερο από προηγούμενη έτη.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@gmail.com
www.worldenergynews.gr