Ο Μπόρις Τζόνσον αναμένεται να ανακοινώσει σχέδιο για την επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, ορίζοντας μια νέα προθεσμία για την παύση των πωλήσεων ρυπογόνων επιβατικών αυτοκινήτων, σαν τμήμα 10 σημείων - τομέων για την επίτευξη των στόχων της κλιματικής αλλαγής.
Πρόκειται, σύμωνα με τον Guardian, να ανακοινωθεί εντός της επόμενων ημερών το σχέδιο του πρωθυπουργού που θα επιβάλει την απαγόρευση πώλησης οχημάτων ορυκτών καυσίμα με χρονικό ορίζοντα 10ετίας λήξης το 2030.
Παρολ'αυτά το σχέδιο αυτό δεν θα είναι αρκετό για να πετύχει τους κλιματικούς στόχους της η κυβέρνηση σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η New Automotive, ένα thinktank για τις μεταφορές που υποστηρίζεται από το Quadrature Climate Foundation, προειδοποίησε ότι ο αριθμός των οχημάτων ορυκτών καυσίμων που ενδέχεται να κυκλοφορήσουν στους βρετανικούς δρόμους πριν από την απαγόρευση θα είναι αρκετός για να τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς διοξειδίου του άνθρακα, του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η αναμενόμενη απόφαση για τη θέσπιση απαγόρευσης του 2030 σε νέα οχήματα ορυκτών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων ισοδυνάμων σε 46 εκατομμυρία τόνους διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την έκθεση, από ισοδύναμο 68 MtCO2e( μετρικούς τόνους CO2) σήμερα.
Νew Automotive: Στοπ στα ρυπογόνα αυτοκίνητα από το 2026
Το thinktank εκτιμά ότι η κυβέρνηση θα χρειαστεί να θέσει μια απαγόρευση πωλήσεων το 2026 για οχήματα εσωτερικής καύσης είτε να εισάγει επιπλέον μέτρα για τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων, εάν θέλει να ελπίζει ότι θα καλύψει τον δικό της προϋπολογισμό για τις εκπομπές ρύπων για το 2030.
Ο Ben Nelmes, επικεφαλής πολιτικής της New Automotive, δήλωσε ότι η απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων έως το 2030 θα αφήσει 21 εκατομμύρια ρυπογόνα επιβατικά οχήματα σε κυκλοφορία στο τέλος της δεκαετίας, σε σύγκριση με τα 31 εκατομμύρια που υπάρχουν σήμερα.
Αυτό θα σήμαινε ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των μιλίων που διανύονται με αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσαν να ρυπαίνονται από τα επιβατικά οχήματα, αποκλίνοντας από τον στόχο 50% - 50% μεταξύ ηλεκτρικών και ορυκτών καυσίμων σε «μίλια αυτοκινήτων», που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της βρετανικής κυβέρνησης.
Για να μειωθούν οι εκπομπές θα πρέπει να μειωθούν τα διανυόμενα μίλια από ντιζελοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτκοκίνητα και να υποκατασταθούν από ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά από δημόσιες μεταφορές και ποδήλατα. Αυτό θα πρέπει να αποτελέσει ένα συνδυασμό προετοιμασίας από το Υπουργείο Μεταφορών και κυβερνητικούς φορείς, καταλήγει το άρθρο.