Η ΔΕΔΑ θα καταθέσει επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για τους 6 Δήμους της Πελοποννήσου, αν έως το φθινόπωρο «κλειδώσει» η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ
Σταθερή παραμένει η θέση της ΔΕΔΑ για την εξάντληση όλων των νομικών μέσων, με σκοπό την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου στις πόλεις της Πελοποννήσου που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να υποβάλει αντιρρήσεις στη ΡΑΕ, για την απένταξη των έξι Δήμων της συγκεκριμένης Περιφέρειας από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2020-2024.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η εταιρεία έλαβε επίσημα πριν από λίγες ημέρες την απόφαση της ΡΑΕ για την έγκριση του νέου Προγράμματος Ανάπτυξης, με την οποία η Αρχή αφαιρεί από τη δικαιοδοσία της ΔΕΔΑ την κατασκευή δικτύων διανομής στους Δήμους Τρίπολης, Κορίνθου, Άργους-Μυκηνών, Ναυπλιέων, Καλαμάτας και Σπάρτης. Σε αυτο το πλαίσιο, έχει ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία των εντάσεών της επί της εξαίρεσης, ώστε να τις υποβάλει έως τις αρχές Αυγούστου όταν και ολοκληρώνεται η σχετική προθεσμία.
Καθυστέρηση άνω των 18 μηνών σύμφωνα με τη ΡΑΕ
Αιτία για την απένταξη, σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, είναι ότι για τους 6 Δήμους της Πελοποννήσου η υλοποίηση του Προγράμματος Ανάπτυξης έχει μετατεθεί κατά διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών, συγκριτικά με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2018-2022 της εταιρείας. Μάλιστα με βάση την απόφαση, η οποία αναρτήθηκε χθες στη «Διαύγεια», η καθυστέρηση συνέχισε να υπερβαίνει το 1,5 έτος και στο επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα που υπέβαλε η ΔΕΔΑ στην πορεία.
Ως συνέπεια, «η Αρχή θεωρεί ότι η ΔΕΔΑ δεν έχει τεκμηριώσει επαρκώς τους λόγους της χρονικής μετατόπισης του Προγράμματος Ανάπτυξης, καθώς δεν είχε υποβάλει ειδικώς αιτιολογημένο αίτημα τροποποίησης προγράμματος Ανάπτυξης κατά τα προβλεπόμενα στον ειδικό όρο 1γ της Άδειας διανομής για τα αίτια καθυστέρησης, τις ενέργειες που θα προβεί για την αντιμετώπισή τους και τους λόγους τροποποίησης του προγράμματος, ιδίως αναφορικά με τον τρόπο χρηματοδότησης, (αντιθέτως ούτε στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2020-2024 παρέθεσε νεότερα στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου, ενώ ανέφερε αορίστως ότι δεν έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των έργων μέσω του ΕΣΠΑ σύμφωνα με το αρχικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, και ότι σκόπευε να αναζητήσει πόρους μέσω δανείων, αλλά και σε σχέση με άλλους λόγους καθυστέρησης (όπως υλοποίηση πρόδρομων έργων), οι οποίοι να μην ήταν δυνατόν είτε να έχουν προβλεφθεί από το αρχικό πρόγραμμα, είτε να επισημανθούν σε προγενέστερο χρόνο στο πλαίσιο αιτήματος τροποποίησης», επισημαίνεται στο κείμενο της ΡΑΕ.
ΔΕΔΑ: Πολλαπλές ερμηνείες για το ίδιο κριτήριο
Στον αντίποδα, από την πλευρά της εταιρείας υποστηρίζεται ότι στην απόφαση δεν υπάρχει μονοσήμαντος τρόπος εφαρμογής από την Αρχή του κριτηρίου της 18μηνης καθυστέρησης, αλλά χρησιμοποιείται από τη ΡΑΕ με περισσότερες από μία ερμηνείες.
Επίσης, επισημαίνεται ότι υπήρξαν παράγοντες καθυστερήσεων έξω από «σφαίρα ευθύνης» της ΔΕΔΑ, όπως η υποδομή truck loading του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, μέσω της οποίας προβλέπεται να γίνεται η τροφοδοσία των δικτύων διανομής σε Σπάρτη και Καλαμάτα, αλλά και οι απαραίτητες «έξοδοι» του εθνικού συστήματος μεταφοράς στην Πελοπόννησο.
Αντιρρήσεις και για τις άδειες διανομής για Κόρινθο και Τρίπολη
Εκτός από την απένταξη των έξι Δήμων από το πρόγραμμά της, με τα παραπάνω επιχειρήματα η εταιρεία αμφισβητεί όπως είναι φυσικό και τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε αυτές τις περιοχές άλλου φορέα διαχείρισης δικτύων διανομής. Έτσι, πρόκειται να υποβάλει αντιρρήσεις και κατά των αποφάσεων της ΡΑΕ για χορήγηση σε άλλη εταιρεία αδειών διανομής για την Τρίπολη και την Κόρινθο.
Την ίδια στιγμή, πρόθεση της ΔΕΔΑ είναι να υποβάλει επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για την «άφιξη» του φυσικού αερίου στις έξι πόλεις της Πελοποννήσου, στην περίπτωση που «κλειδώσει» μέσα στο φθινόπωρο η χρηματοδότηση των έργων μέσω ΕΣΠΑ. Όπως είναι γνωστό, η Περιφέρεια έχει δηλώσει πως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για τη δέσμευση ενός ποσού 20 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να υποβάλει αντιρρήσεις στη ΡΑΕ, για την απένταξη των έξι Δήμων της συγκεκριμένης Περιφέρειας από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2020-2024.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η εταιρεία έλαβε επίσημα πριν από λίγες ημέρες την απόφαση της ΡΑΕ για την έγκριση του νέου Προγράμματος Ανάπτυξης, με την οποία η Αρχή αφαιρεί από τη δικαιοδοσία της ΔΕΔΑ την κατασκευή δικτύων διανομής στους Δήμους Τρίπολης, Κορίνθου, Άργους-Μυκηνών, Ναυπλιέων, Καλαμάτας και Σπάρτης. Σε αυτο το πλαίσιο, έχει ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία των εντάσεών της επί της εξαίρεσης, ώστε να τις υποβάλει έως τις αρχές Αυγούστου όταν και ολοκληρώνεται η σχετική προθεσμία.
Καθυστέρηση άνω των 18 μηνών σύμφωνα με τη ΡΑΕ
Αιτία για την απένταξη, σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, είναι ότι για τους 6 Δήμους της Πελοποννήσου η υλοποίηση του Προγράμματος Ανάπτυξης έχει μετατεθεί κατά διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών, συγκριτικά με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2018-2022 της εταιρείας. Μάλιστα με βάση την απόφαση, η οποία αναρτήθηκε χθες στη «Διαύγεια», η καθυστέρηση συνέχισε να υπερβαίνει το 1,5 έτος και στο επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα που υπέβαλε η ΔΕΔΑ στην πορεία.
Ως συνέπεια, «η Αρχή θεωρεί ότι η ΔΕΔΑ δεν έχει τεκμηριώσει επαρκώς τους λόγους της χρονικής μετατόπισης του Προγράμματος Ανάπτυξης, καθώς δεν είχε υποβάλει ειδικώς αιτιολογημένο αίτημα τροποποίησης προγράμματος Ανάπτυξης κατά τα προβλεπόμενα στον ειδικό όρο 1γ της Άδειας διανομής για τα αίτια καθυστέρησης, τις ενέργειες που θα προβεί για την αντιμετώπισή τους και τους λόγους τροποποίησης του προγράμματος, ιδίως αναφορικά με τον τρόπο χρηματοδότησης, (αντιθέτως ούτε στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2020-2024 παρέθεσε νεότερα στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου, ενώ ανέφερε αορίστως ότι δεν έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των έργων μέσω του ΕΣΠΑ σύμφωνα με το αρχικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, και ότι σκόπευε να αναζητήσει πόρους μέσω δανείων, αλλά και σε σχέση με άλλους λόγους καθυστέρησης (όπως υλοποίηση πρόδρομων έργων), οι οποίοι να μην ήταν δυνατόν είτε να έχουν προβλεφθεί από το αρχικό πρόγραμμα, είτε να επισημανθούν σε προγενέστερο χρόνο στο πλαίσιο αιτήματος τροποποίησης», επισημαίνεται στο κείμενο της ΡΑΕ.
ΔΕΔΑ: Πολλαπλές ερμηνείες για το ίδιο κριτήριο
Στον αντίποδα, από την πλευρά της εταιρείας υποστηρίζεται ότι στην απόφαση δεν υπάρχει μονοσήμαντος τρόπος εφαρμογής από την Αρχή του κριτηρίου της 18μηνης καθυστέρησης, αλλά χρησιμοποιείται από τη ΡΑΕ με περισσότερες από μία ερμηνείες.
Επίσης, επισημαίνεται ότι υπήρξαν παράγοντες καθυστερήσεων έξω από «σφαίρα ευθύνης» της ΔΕΔΑ, όπως η υποδομή truck loading του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, μέσω της οποίας προβλέπεται να γίνεται η τροφοδοσία των δικτύων διανομής σε Σπάρτη και Καλαμάτα, αλλά και οι απαραίτητες «έξοδοι» του εθνικού συστήματος μεταφοράς στην Πελοπόννησο.
Αντιρρήσεις και για τις άδειες διανομής για Κόρινθο και Τρίπολη
Εκτός από την απένταξη των έξι Δήμων από το πρόγραμμά της, με τα παραπάνω επιχειρήματα η εταιρεία αμφισβητεί όπως είναι φυσικό και τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε αυτές τις περιοχές άλλου φορέα διαχείρισης δικτύων διανομής. Έτσι, πρόκειται να υποβάλει αντιρρήσεις και κατά των αποφάσεων της ΡΑΕ για χορήγηση σε άλλη εταιρεία αδειών διανομής για την Τρίπολη και την Κόρινθο.
Την ίδια στιγμή, πρόθεση της ΔΕΔΑ είναι να υποβάλει επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για την «άφιξη» του φυσικού αερίου στις έξι πόλεις της Πελοποννήσου, στην περίπτωση που «κλειδώσει» μέσα στο φθινόπωρο η χρηματοδότηση των έργων μέσω ΕΣΠΑ. Όπως είναι γνωστό, η Περιφέρεια έχει δηλώσει πως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για τη δέσμευση ενός ποσού 20 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr