Η δανειοδότηση της «Αριάδνη Interconnection» από την Eurobank παρέχει την ευελιξία για τη συμμετοχή και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη χρηματοδότηση του έργου
Ένα μέρος των κεφαλαίων για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη-Αττική είναι πιθανό να προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, καθώς βρίσκεται ήδη υπό εξέταση από το τραπεζικό ίδρυμα η δανειοδότηση της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection» για την υλοποίηση του έργου.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα οφείλεται στην ευελιξία της δανειακής σύμβασης στην οποία έχει καταλήξει η «Αριάδνη Interconnection» με την Eurobank για την κατασκευή της διασύνδεσης. Έτσι, τη στιγμή που η συμφωνία με την ελληνική τράπεζα παρέχει στη «Αριάδνη» την ασφάλεια κάλυψης του συνόλου των κεφαλαίων που προβλέπεται να προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό, δηλαδή 400 εκατομμυρίων ευρώ, παράλληλα δίνει στον φορέα υλοποίησης την option ένα μέρος από αυτό το ποσό να προέλθει τελικά από την ΕΤΕπ.
Όπως είναι φυσικό, η option αυτή θα ενεργοποιηθεί στην περίπτωση που με αυτό τον τρόπο μειωθεί το κόστος δανεισμού για την κατασκευή της υποδομής. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η συμμετοχή της ΕΤΕπ μπορεί να ανέλθει έως το 50% του τραπεζικού δανεισμού του έργου. Πάντως, με δεδομένο ότι το επιτόκιο του δανείου με την Eurobank είναι εξαιρετικά ευνοϊκό, κινούμενο στο 2%, είναι πιθανό το επιτόκιο της ΕΤΕπ σε συνδυασμό με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου να κινείται υψηλότερα.
Διασφαλισμένη ήδη η χρηματοδότηση του έργου
Το ακριβές επιτόκιο θα «κλειδώσει» με την έγκριση της δανειοδότησης από την ευρωπαϊκή τράπεζα, μία διαδικασία που είναι αρκετά χρονοβόρα. Σε κάθε περίπτωση, για την «Αριάδνη Interconnection» είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι με τη σύμβαση με την Eurobank έχει ήδη διασφαλισθεί η χρηματοδότηση του έργου, ανεξάρτητα από το κατά πόσο η option θα συμβάλει τελικά ή όχι στην περαιτέρω μείωση του κόστους δανεισμού.
Όπως είναι ήδη γνωστό, το δάνειο από την Eurobank είναι 10ετούς διάρκειας, με το επιτόκιο να διαμορφώνεται στο 2,2% για τα πρώτα 3 έτη, 2% για τα 3 επόμενα και 1,8% για τα 4 τελευταία. Η περίοδος χάριτος ανέρχεται σε 4 έτη, καθώς η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής θα αρχίσει να έχει έσοδα από το 2024 και μετά, αφού δηλαδή προηγηθεί η ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου.
Για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης θα εισφέρει επίσης με ίδια κεφάλαια 200 εκατομμυρίων ευρώ η «Αριάνδη Interconnection». Τα υπόλοιπα κεφάλαια, ύψους 400 εκατ. ευρώ, θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Η συγκεκριμένη δυνατότητα οφείλεται στην ευελιξία της δανειακής σύμβασης στην οποία έχει καταλήξει η «Αριάδνη Interconnection» με την Eurobank για την κατασκευή της διασύνδεσης. Έτσι, τη στιγμή που η συμφωνία με την ελληνική τράπεζα παρέχει στη «Αριάδνη» την ασφάλεια κάλυψης του συνόλου των κεφαλαίων που προβλέπεται να προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό, δηλαδή 400 εκατομμυρίων ευρώ, παράλληλα δίνει στον φορέα υλοποίησης την option ένα μέρος από αυτό το ποσό να προέλθει τελικά από την ΕΤΕπ.
Όπως είναι φυσικό, η option αυτή θα ενεργοποιηθεί στην περίπτωση που με αυτό τον τρόπο μειωθεί το κόστος δανεισμού για την κατασκευή της υποδομής. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η συμμετοχή της ΕΤΕπ μπορεί να ανέλθει έως το 50% του τραπεζικού δανεισμού του έργου. Πάντως, με δεδομένο ότι το επιτόκιο του δανείου με την Eurobank είναι εξαιρετικά ευνοϊκό, κινούμενο στο 2%, είναι πιθανό το επιτόκιο της ΕΤΕπ σε συνδυασμό με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου να κινείται υψηλότερα.
Διασφαλισμένη ήδη η χρηματοδότηση του έργου
Το ακριβές επιτόκιο θα «κλειδώσει» με την έγκριση της δανειοδότησης από την ευρωπαϊκή τράπεζα, μία διαδικασία που είναι αρκετά χρονοβόρα. Σε κάθε περίπτωση, για την «Αριάδνη Interconnection» είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι με τη σύμβαση με την Eurobank έχει ήδη διασφαλισθεί η χρηματοδότηση του έργου, ανεξάρτητα από το κατά πόσο η option θα συμβάλει τελικά ή όχι στην περαιτέρω μείωση του κόστους δανεισμού.
Όπως είναι ήδη γνωστό, το δάνειο από την Eurobank είναι 10ετούς διάρκειας, με το επιτόκιο να διαμορφώνεται στο 2,2% για τα πρώτα 3 έτη, 2% για τα 3 επόμενα και 1,8% για τα 4 τελευταία. Η περίοδος χάριτος ανέρχεται σε 4 έτη, καθώς η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής θα αρχίσει να έχει έσοδα από το 2024 και μετά, αφού δηλαδή προηγηθεί η ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου.
Για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης θα εισφέρει επίσης με ίδια κεφάλαια 200 εκατομμυρίων ευρώ η «Αριάνδη Interconnection». Τα υπόλοιπα κεφάλαια, ύψους 400 εκατ. ευρώ, θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr