Η ΔΕΠΑ προβλέπει αισθητά υψηλότερες πωλήσεις το β' εξάμηνο, όταν μέσω του oil index οι τιμές αερίου αγωγού θα αναπροσαρμοστούν με βάση τα τρέχοντα επίπεδα του πετρελαίου
Εντός προβλέψεων κινήθηκαν τα αποτελέσματα της ΔΕΠΑ το πρώτο τρίμηνο, με δεδομένο κατ' αρχάς ότι τη συγκεκριμένη περίοδο εμπόδιο στις πωλήσεις της αποτέλεσαν οι αρκετές ανταλλαγές ποσοτήτων (swaps), λόγω του κανονισμού λειτουργίας της Ρεβυθούσας.
Έτσι, τα EBITDA ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα καθαρά της κέρδη άγγιξαν τα 42 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να συνυπολογισθεί σε αυτό το ποσό η ενίσχυση των ταμειακών της διαθέσιμων, από τα 200 εκατ. ευρώ που επιστράφηκαν από την BOTAS.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 0,568 bcm, μειωμένες έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 0,814 bcm. Κάτι που, όπως είναι φυσικό, είχε ως συνέπεια οι επιδόσεις της τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς να έχουν υποχωρήσει έναντι της αντίστοιχης περιόδου του περασμένου έτους.
Έτσι, τα καθαρά κέρδη είναι μειωμένα κατά 11% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 47 εκατ. Υποχώρηση παρουσίασαν και τα EBITDA, τα οποία είχαν ανέλθει στα 66 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο του περασμένου έτους.
Eξάμηνη καθυστέρηση στην αποτύπωση των τρεχουσών τιμών αργού
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η μείωση στα έσοδα του πρώτου τριμήνου κινείται εντός των προβλέψεων της εταιρείας για τον προϋπολογισμό του 2020. Παράλληλα, με βάση τον προγραμματισμό της ΔΕΠΑ, το β΄εξάμηνο οι πωλήσεις θα είναι αισθητά μεγαλύτερες έναντι του πρώτου μισού του έτους, καθώς τότε θα αποτυπωθεί στις τιμές αερίου του αγωγού η θετική επίδραση από τα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα αργού. Κάτι που σημαίνει πως θα γίνει πολύ πιο ανταγωνιστικό το "καλάθι" προμήθειας, αναφορικά με τις ποσότητες που προμηθεύεται τόσο από την Gazprom, όσο και από την Botas.
Ο λόγος είναι ότι το συγκεκριμένο τμήμα της τιμής του αερίου (oil index) υπολογίζεται ανά μήνα με βάση την τιμή που είχε το αργό πριν από ένα 6μηνο. Κάτι που σημαίνει πως η δραστική πτώση των τιμών του πετρελαίου, η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, θα αρχίσει από τον Αύγουστο να "περνά" στις τιμές με τις οποίες προμηθεύεται καύσιμο η ΔΕΠΑ από τις Gazprom και Botas. Επομένως, στο δεύτερο μισό της χρονιάς, η εταιρεία θα μπορέσει να κεφαλαιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινείται ο "μαύρος χρυσός".
Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια της εταιρείας είναι να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά τα πακέτα που προσφέρει στην αγορά. Με στόχο να ανακόψει σε πρώτη φάση τη μείωση του μεριδίου της, αντιστρέφοντας σε δεύτερο χρόνο αυτή την πτωτική τάση.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Έτσι, τα EBITDA ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα καθαρά της κέρδη άγγιξαν τα 42 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να συνυπολογισθεί σε αυτό το ποσό η ενίσχυση των ταμειακών της διαθέσιμων, από τα 200 εκατ. ευρώ που επιστράφηκαν από την BOTAS.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 0,568 bcm, μειωμένες έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 0,814 bcm. Κάτι που, όπως είναι φυσικό, είχε ως συνέπεια οι επιδόσεις της τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς να έχουν υποχωρήσει έναντι της αντίστοιχης περιόδου του περασμένου έτους.
Έτσι, τα καθαρά κέρδη είναι μειωμένα κατά 11% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 47 εκατ. Υποχώρηση παρουσίασαν και τα EBITDA, τα οποία είχαν ανέλθει στα 66 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο του περασμένου έτους.
Eξάμηνη καθυστέρηση στην αποτύπωση των τρεχουσών τιμών αργού
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η μείωση στα έσοδα του πρώτου τριμήνου κινείται εντός των προβλέψεων της εταιρείας για τον προϋπολογισμό του 2020. Παράλληλα, με βάση τον προγραμματισμό της ΔΕΠΑ, το β΄εξάμηνο οι πωλήσεις θα είναι αισθητά μεγαλύτερες έναντι του πρώτου μισού του έτους, καθώς τότε θα αποτυπωθεί στις τιμές αερίου του αγωγού η θετική επίδραση από τα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα αργού. Κάτι που σημαίνει πως θα γίνει πολύ πιο ανταγωνιστικό το "καλάθι" προμήθειας, αναφορικά με τις ποσότητες που προμηθεύεται τόσο από την Gazprom, όσο και από την Botas.
Ο λόγος είναι ότι το συγκεκριμένο τμήμα της τιμής του αερίου (oil index) υπολογίζεται ανά μήνα με βάση την τιμή που είχε το αργό πριν από ένα 6μηνο. Κάτι που σημαίνει πως η δραστική πτώση των τιμών του πετρελαίου, η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, θα αρχίσει από τον Αύγουστο να "περνά" στις τιμές με τις οποίες προμηθεύεται καύσιμο η ΔΕΠΑ από τις Gazprom και Botas. Επομένως, στο δεύτερο μισό της χρονιάς, η εταιρεία θα μπορέσει να κεφαλαιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινείται ο "μαύρος χρυσός".
Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια της εταιρείας είναι να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά τα πακέτα που προσφέρει στην αγορά. Με στόχο να ανακόψει σε πρώτη φάση τη μείωση του μεριδίου της, αντιστρέφοντας σε δεύτερο χρόνο αυτή την πτωτική τάση.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr