Ανοδική πορεία των πωλήσεων αυτοκινήτων αρχίζει να βλέπει στην αγορά η Κίνα για πρώτη φορά, με όλα τα τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ανακάμπτουν, ενώ η Tesla σημείωσε απότομη πτώση στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα.
Σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το Oilprice, πτώση άνω του 64% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Model 3 της Tesla, τον Απρίλιο, σε σύγκριση με έναν μήνα πριν. Η αρνητική κίνηση έρχεται παρά τη μηνιαία άνοδο κατά 9,8% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, τον ίδιο μήνα.
Όλα αυτά συμβαίνουν καθώς ο αντίκτυπος της κρίσης Covid-19 έχει αρχίσει να εξασθενεί στην οικονομία της Κίνας και στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Αλλά η κορυφαία εμπορική ομάδα του κλάδου προειδοποιεί ότι ο αγώνας δεν έχει τελειώσει.
Η Κινέζικη Association of Automobile Manufacturers (CAAM), η μεγαλύτερη ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, αναμένει ότι η συνολική πτώση θα αγγίξει το 15%. Αυτό θα ισχύει ακόμα και αν κριθούν αποτελεσματικά τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοιού.
Η αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας έφτασαν τα 2,07 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, αύξηση 4,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Κατά τη διάρκεια του μήνα, οι πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) μειώθηκαν για δέκατο μήνα σε 72.000 μονάδες, ανέφερε η CAAM. Αυτοί οι αριθμοί NEV περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα επιβατικών και επαγγελματικών μπαταριών, υβριδικά plug-in και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
«Για τις συνολικές πωλήσεις νέων οχημάτων, οι αριθμοί έπεσαν 79% το Φεβρουάριο και 43% τον Μάρτιο. Η ανάκαμψη των πωλήσεων τον Απρίλιο υπολείπεται των προσδοκιών, αλλά θα αυξηθεί τους επόμενους δύο μήνες» τόνισε μεταξύ άλλων ο αξιωματούχος της CAAM, Xu Haidong.
Η θέση της Tesla
Το μοντέλο 3 της Tesla εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος πωλητής EV στην Κίνα φέτος, αλλά ο ανταγωνισμός ενισχύεται σημαντικά.
Η Ford, η Volkswagen και άλλοι ανταγωνιστές, ελπίζουν ότι η κινεζική κυβέρνηση διατηρεί τα γενναιόδωρα κίνητρα αγοράς της. Βέβαια όλες αυτές οι εταιρείες έλαβαν ειδοποίηση από την Κίνα να κλείσουν νωρίτερα τις εργοστασιακές τους δραστηριότητες λόγω του ιού.
Ο Musk υπολογίζει την Κίνα ως ένα εξαιρετικό και κατάλληλο μέρος για τους επενδυτές.
Αναφορικά με την αμερικανική αγορά EV, τα πράγματα έχουν και αρνητικές προοπτικές. Αυτό γιατί, η πανδημία του Covid-19 δεν θα αποσυρθεί σύντομα και οι δραστικά χαμηλότερες τιμές της βενζίνης επηρεάζουν τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
www.worldenergynews.gr