Φυσικό Αέριο

ΔΕΔΑ: Πιθανή αίτηση αναθεώρησης της απόφασης της ΡΑΕ για απένταξη της Πελοποννήσου, της Βέροιας και των Γιαννιτσών

tags :
ΔΕΔΑ: Πιθανή αίτηση αναθεώρησης της απόφασης της ΡΑΕ για απένταξη της Πελοποννήσου, της Βέροιας και των Γιαννιτσών
«Διατηρούμε στο ακέραιο το ενδιαφέρον μας για τις εν λόγω περιοχές», σημειώνουν κύκλοι της εταιρείας
Ανοικτό το ενδεχόμενο να υποβάλει η ΔΕΔΑ αίτηση αναθεώρησης της απόφασης της ΡΑΕ, με την οποία η Αρχή απεντάξει από το πρόγραμμα ανάπτυξης ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τη Βέροια και τα Γιαννιτσά, αφήνουν παράγοντες της εταιρείας μιλώντας στο Worldenergynews.

Όπως προσθέτουν, παρόλο που είναι φυσικά αρμοδιότητα της ΡΑΕ να απεντάσσει έργα από το πρόγραμμα οποιουδήποτε Διαχειριστή, η ΔΕΔΑ δεν αποδέχεται τον τρόπο με τον οποίο εφάρμοσε το κριτήριο της 18μηνης καθυστέρησης, στην απόφασή της. Παράλληλα, τονίζουν πως η εταιρεία διατηρεί στο ακέραιο το ενδιαφέρον της για τις εν λόγω περιοχές.

Υστέρηση 18 μηνών ανάμεσα σε αρχικό και νέο χρονοδιάγραμμα

Η απένταξη σημαίνει ότι το πρόγραμμα της ΔΕΔΑ «ψαλιδίζεται» κατά οκτώ πόλεις, καθώς με την αφαίρεση ολόκληρης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ανοίγει ο δρόμος ώστε να αναλάβει άλλη εταιρεία τα έργα και στην Τρίπολη, την Κόρινθο, το Άργος, το Ναύπλιο, την Καλαμάτα και τη Σπάρτη, πέραν της Βέροιας και των Γιαννιτσών.

Ένα «ψαλίδισμα» που έγινε στο πλαίσιο έγκρισης από την Αρχή του νέου Προγράμματος Ανάπτυξης 2020-2024 της ΔΕΔΑ, καθώς η Αρχή έκρινε πως το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για τις εν λόγω πόλεις, όπως αυτό περιγράφεται στο νέο Πρόγραμμα, υστερεί πάνω από 18 μήνες από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε εκπονήσει η εταιρεία, στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης για τα έτη 2018-2022.

Στις άδειες διαχείρισης και διανομής φυσικού αερίου, που έχει χορηγήσει η ΡΑΕ στη ΔΕΔΑ για τις επτά Περιφέρειες, προβλέπεται πως χάνει την ιδιότητα του φορέα υλοποίηση για μία περιοχή, στην περίπτωση που εντός 18 μηνών δεν υλοποιηθούν τα προγραμματισμένα, με βάση τα χρονοδιαγράμματα, έργα. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της ΔΕΔΑ, ο τρόπος με τον οποίο εφάρμοσε η ΡΑΕ το κριτήριο της 18μηνης καθυστέρησης, δηλαδή με την αντιπαραβολή του νέου με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, συνιστά ερμηνεία της Αρχής, αφού στο θεσμικό πλαίσιο δεν υπάρχει ανάλογη ρητή αναφορά.

Απουσία πρόδρομων έργων

Όπως συμπληρώνουν οι ίδιοι κύκλοι, πέρα από τη νομική πτυχή της απόφασης, η ΡΑΕ δεν έλαβε υπόψη της ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα της ΔΕΔΑ θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνον υπό συγκεκριμένες τεχνικές προϋποθέσεις, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν στο διάστημα που μεσολάβησε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα πρόδρομα έργα τα οποία ήταν απαραίτητα για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής, όπως η «έξοδος» από τον ΔΕΣΦΑ στο δίκτυο του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, από την οποία θα τροφοδοτούνται η Κόρινθος, το Άργος και η Τρίπολη.

Επίσης, η Καλαμάτα και η Σπάρτη προβλέπεται να τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, τη στιγμή που η σχετική υποδομή (δηλαδή ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων υγροποιημένου φυσικού αερίου) αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2021. Παράλληλα, τα έργα της Πελοποννήσου δεν κατέστη εφικτό να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, με συνέπεια η ΔΕΔΑ να λάβει απόφαση να τα χρηματοδοτήσει με ίδιους πόρους.

Στην περίπτωση της Βέροιας και των Γιαννιτσών, από την άλλη πλευρά, ο ανεφοδιασμός των δικτύων διανομής θα γίνεται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, δεν έχει αδειοδοτηθεί η εγκατάσταση των απαραίτητων σταθμών αποσυμπίεσης.



Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης