Έτοιμο από τον Διαχειριστή για αποστολή στη ΡΑΕ το αναθεωρημένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2020-2029
Κατά ένα έτος επιταχύνει ο ΑΔΜΗΕ την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, καθώς πλέον προγραμματίζεται για το 2029, αντί του 2030 που προβλεπόταν αρχικά.
Η επίσπευση γίνεται με την ένταξη του έργου στο αναθεωρημένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης της περιόδου 2020-2029, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να αποσταλεί άμεσα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η διασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου είχε ενταχθεί για πρώτη φορά στο προκαταρκτικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης για τα έτη 2021-2030, με ορίζοντα το 2030.
Έργο προϋπολογισμού 935 εκατ. ευρώ
Όπως αναφερόταν στο Πρόγραμμα 2021-2030, το έργο έχει συνολικό ύψους 935 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη διασύνδεση στο ηπειρωτικό σύστημα των σήμερα αυτόνομων ηλεκτρικών συστημάτων της Λήμνου, της Λέσβου, της Χίου (Ψαρών), της Σάμου (Φούρνων - Θύμαινας), αλλά και της Σκύρου. Θα διεξαχθεί σε τρεις φάσεις και θα «τρέξει» παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων, προϋπολογισμού 1,477 δισ. ευρώ.
Έτσι, κατά την πρώτη φάση θα υλοποιηθούν οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Κορίνθου-Κω, Κω-Ρόδου, ΚΥΤ Ν. Σάντας-Λήμνου, Λήμνου-Λέσβου, ενώ αμέσως μετά θα αποπερατωθούν οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Αλιβερίου-Σκύρου, Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου. Η ένταξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Δωδεκανήσων στο ηπειρωτικό σύστημα θα ολοκληρωθεί με τις διασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου, οι οποίες θα κλείσουν τους διασυνδετικούς βρόχους.
Εντός 2020 το Κρήτη-Πελοπόννησος
Στο ίδιο μήκος κύματος με τη διασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου, το αναθεωρημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2020-2029, το οποίο ενσωματώνει επικαιροποιήσεις βάσει των σχολίων της ΡΑΕ, αποτυπώνει το γεγονός ότι τα έργα που σχεδιάζει ο Διαχειριστής εξελίσσονται κανονικά, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η κρίση του κορωνοϊού.
Απόδειξη το γεγονός ότι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της διασύνδεσης Κρήτη-Πελοπόννησος παραμένει το β’ εξάμηνο του 2020, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα. Μάλιστα, στο Πρόγραμμα υπάρχει από τον Διαχειριστή και ένα επικαιροποιημένο αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
«Στην πρίζα» το καλοκαίρι η Νάξος
Παράλληλα, ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων είναι το καλοκαίρι του 2020 για τα έργα της Β’ φάσης, με τα οποία θα ενταχθεί και η Νάξος στο σύστημα μεταφοράς 150 KV. Εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση της δεύτερης καλωδιακής διασύνδεσης Λαύριο-Σύρος (Γ’ φάση διασύνδεσης), το πρώτο εξάμηνο του 2023 για τη διασύνδεση της Σαντορίνης και το πρώτο εξάμηνο του 2024 για την ολοκλήρωση του συνόλου των διασυνδέσεων των νοτιοδυτικών Κυκλάδων (Δ’ φάση).
Για τα έργα της Δ’ φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, στο αναθεωρημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης υπάρχει επίσης αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των επιμέρους έργων.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Η επίσπευση γίνεται με την ένταξη του έργου στο αναθεωρημένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης της περιόδου 2020-2029, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να αποσταλεί άμεσα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η διασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου είχε ενταχθεί για πρώτη φορά στο προκαταρκτικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης για τα έτη 2021-2030, με ορίζοντα το 2030.
Έργο προϋπολογισμού 935 εκατ. ευρώ
Όπως αναφερόταν στο Πρόγραμμα 2021-2030, το έργο έχει συνολικό ύψους 935 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη διασύνδεση στο ηπειρωτικό σύστημα των σήμερα αυτόνομων ηλεκτρικών συστημάτων της Λήμνου, της Λέσβου, της Χίου (Ψαρών), της Σάμου (Φούρνων - Θύμαινας), αλλά και της Σκύρου. Θα διεξαχθεί σε τρεις φάσεις και θα «τρέξει» παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων, προϋπολογισμού 1,477 δισ. ευρώ.
Έτσι, κατά την πρώτη φάση θα υλοποιηθούν οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Κορίνθου-Κω, Κω-Ρόδου, ΚΥΤ Ν. Σάντας-Λήμνου, Λήμνου-Λέσβου, ενώ αμέσως μετά θα αποπερατωθούν οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Αλιβερίου-Σκύρου, Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου. Η ένταξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Δωδεκανήσων στο ηπειρωτικό σύστημα θα ολοκληρωθεί με τις διασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου, οι οποίες θα κλείσουν τους διασυνδετικούς βρόχους.
Εντός 2020 το Κρήτη-Πελοπόννησος
Στο ίδιο μήκος κύματος με τη διασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου, το αναθεωρημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2020-2029, το οποίο ενσωματώνει επικαιροποιήσεις βάσει των σχολίων της ΡΑΕ, αποτυπώνει το γεγονός ότι τα έργα που σχεδιάζει ο Διαχειριστής εξελίσσονται κανονικά, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η κρίση του κορωνοϊού.
Απόδειξη το γεγονός ότι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της διασύνδεσης Κρήτη-Πελοπόννησος παραμένει το β’ εξάμηνο του 2020, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα. Μάλιστα, στο Πρόγραμμα υπάρχει από τον Διαχειριστή και ένα επικαιροποιημένο αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
«Στην πρίζα» το καλοκαίρι η Νάξος
Παράλληλα, ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων είναι το καλοκαίρι του 2020 για τα έργα της Β’ φάσης, με τα οποία θα ενταχθεί και η Νάξος στο σύστημα μεταφοράς 150 KV. Εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση της δεύτερης καλωδιακής διασύνδεσης Λαύριο-Σύρος (Γ’ φάση διασύνδεσης), το πρώτο εξάμηνο του 2023 για τη διασύνδεση της Σαντορίνης και το πρώτο εξάμηνο του 2024 για την ολοκλήρωση του συνόλου των διασυνδέσεων των νοτιοδυτικών Κυκλάδων (Δ’ φάση).
Για τα έργα της Δ’ φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, στο αναθεωρημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης υπάρχει επίσης αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των επιμέρους έργων.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr