Κατάργηση του παλιού καθεστώτος Κατσέλη και πλατφόρμας ζητούν οι θεσμοί
Το παράδοξο της μη συμφωνίας των θεσμών μεταξύ τους βίωσε χθες η Ελληνική αντιπροσωπεία που είχε συνάντηση σε principal επίπεδο για το θέμα της προστασίας της α κατοικίας με αποτέλεσμα να μην υπάρξει προς το παρόν κατάληξη επί του θέματος ούτε σε ότι αφορά το χρονοδιάγαμμα του νέου θεσμικού πλαισίου ούτε για το πτωχευτικό δίκαιο.
Οι θεσμοί θέλουν μετά την 30η Απριλίου κατάργηση της προστασίας της α κατοικίας τόσο μέσω της πλατφόρμας όσο και μέσω του Νόμου Κατσέλη.
Εν ολίγοις για το θέμα της παράτασης της προστασίας της α κατοικίας μέχρι και χθες λύση δε βρέθηκε όμως υπάρχουν πηγές απο την Ελληνική κυβέρνηση που εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς θεωρούν απίθανο κατά την τρέχουσα περίοδο να μην βρεθεί λύση σε ένα τέτοιο μείζωνος σημασίας θέμα.
Το πρόβλημα στην παρούσα πάντως φάση είναι πως η εκτιμίευση των ANFAs που έχει απολύτως συνδεθεί με δέσμευση της Ελληνικής κυβέρνησης πως η προστασία αυτή θα σταματήσει δεν έχει διενεργηθεί και επομένως το οικονομικό επιτελείο έχει να διαχειριστεί μια ομηρία ρευστότητας εξ αυτού.
Στην παρούσα λοιπόν φάση πλειστηριασμοί ούτως ή άλλως δεν μπορούν να γίνουνμιας και τα δικαστήρια δε λειτουργούν ωστόσο οι θεσμοί θέλουν και επιμένουν το σχέδιο νόμου που θα ενσωματώνει τη δεύτερη ευκαιρία να είναι έτοιμο έναν μήνα μετά τη λήξη της απαγόρευσης εργασίας- κυκλοφορίας και να ψηφιστεί 1,5 μήνα μετά στη Βουλή. Εκεί περίπου θέτουν και την όποια άτυπη παράταση στην προστασία της πρώτης κατοικίας που επισήμως λήγει στο τέλος του Απριλίου.
Με βάση τα παραπάνω, το 2ο εξάμηνο δε θα βρει προστατευμένους τους δανειολήπτες σε ότι αφορά το θέμα αυτό.
Θα εξελιχθούν όμως έτσι τα πράγματα όταν όλες οι πληρωμές οδεύουν προς το τέλος του έτους με συνεχείς παρατάσεις και όταν ελαστικοποιείται πλήρως το πλαίσιο του συμφώνου σταθερότητας;
Εστω και εάν επισήμως δεν υπαρξει το απαραίτητο αυτό χρονικό διάστημα εκτιμάται πως ανεπισήμως θα υπάρξει σημειώνουν έγκυροι παράγοντες με γνώση των διαπραγματεύσεων.
Κύκλοι της αγοράς παρατηρούν πως είναι περίπου αδύνατον η προστασία να λήξει τέλος Απριλίου και πως η όποια παράταση τυπική ή και άτυπη θα συνοδευτεί με παράταση της προστασίας της α κατοικίας.
Οι θεσμοί ζήτησαν μετ’ επιτάσεως τη λήξη όλων των παρελθόντων καθεστώτων προστασίας δηλαδή και της πλατφόρμας για την προστασία της α κατοικίας και την ένταξη στη δικαστική προστασία μέσω νόμου Κατσέλη όπου με βάση το άρθρο 9 οι δανειολήπτες επιτυγχάνουν πολύ καλές ρυθμίσεις σε δικαστικό επίπεδο ακόμη και τώρα.
Μπορεί οι δανειολήπτες να μην μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο της προστασίας χωρίς να πληρώνουν ωστόσο επιτυγχάνουν σε πλείστες περιπτώσεις και κούρεμα αλλά ευνοϊκότατες ρυθμίσεις και περίπου 15.000 δανειολήπτες εντάσσονται μηνιαίως στο παλιό θεσμικό πλαίσιο .
Οι θεσμοί λοιπόν θέλουν την κατάργηση αυτών των δύο θεσμικών πλαισίων και εφόσον το νέο θεσμικό πλαίσιο διαμορφωθεί να ισχύσει όχι από 1.1.21 αλλά άμεσα.
Είναι βέβαια απορίας άξιον το κατά πόσον μπορεί να ζητάται από την Ελλάδα μετ’ επιτάσεως η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για τη δεύτερη ευκαιρία όταν οι χώρες μέλη οφείλουν να προσαρμοστούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και η χώρα προτείνει την υιοθέτηση της οδηγίας στις αρχές του νέου έτους.
Η συζήτηση θα συνεχιστεί όπως όλα όλα δείχνουν σε πολιτικό επίπεδο ενδεχομένως και στο περιθώριο του σημερινού Eurogroup ή με απευθείας συνεννοήσεις με τους επικεφαλής των θεσμών.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Οι θεσμοί θέλουν μετά την 30η Απριλίου κατάργηση της προστασίας της α κατοικίας τόσο μέσω της πλατφόρμας όσο και μέσω του Νόμου Κατσέλη.
Εν ολίγοις για το θέμα της παράτασης της προστασίας της α κατοικίας μέχρι και χθες λύση δε βρέθηκε όμως υπάρχουν πηγές απο την Ελληνική κυβέρνηση που εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς θεωρούν απίθανο κατά την τρέχουσα περίοδο να μην βρεθεί λύση σε ένα τέτοιο μείζωνος σημασίας θέμα.
Το πρόβλημα στην παρούσα πάντως φάση είναι πως η εκτιμίευση των ANFAs που έχει απολύτως συνδεθεί με δέσμευση της Ελληνικής κυβέρνησης πως η προστασία αυτή θα σταματήσει δεν έχει διενεργηθεί και επομένως το οικονομικό επιτελείο έχει να διαχειριστεί μια ομηρία ρευστότητας εξ αυτού.
Στην παρούσα λοιπόν φάση πλειστηριασμοί ούτως ή άλλως δεν μπορούν να γίνουνμιας και τα δικαστήρια δε λειτουργούν ωστόσο οι θεσμοί θέλουν και επιμένουν το σχέδιο νόμου που θα ενσωματώνει τη δεύτερη ευκαιρία να είναι έτοιμο έναν μήνα μετά τη λήξη της απαγόρευσης εργασίας- κυκλοφορίας και να ψηφιστεί 1,5 μήνα μετά στη Βουλή. Εκεί περίπου θέτουν και την όποια άτυπη παράταση στην προστασία της πρώτης κατοικίας που επισήμως λήγει στο τέλος του Απριλίου.
Με βάση τα παραπάνω, το 2ο εξάμηνο δε θα βρει προστατευμένους τους δανειολήπτες σε ότι αφορά το θέμα αυτό.
Θα εξελιχθούν όμως έτσι τα πράγματα όταν όλες οι πληρωμές οδεύουν προς το τέλος του έτους με συνεχείς παρατάσεις και όταν ελαστικοποιείται πλήρως το πλαίσιο του συμφώνου σταθερότητας;
Εστω και εάν επισήμως δεν υπαρξει το απαραίτητο αυτό χρονικό διάστημα εκτιμάται πως ανεπισήμως θα υπάρξει σημειώνουν έγκυροι παράγοντες με γνώση των διαπραγματεύσεων.
Κύκλοι της αγοράς παρατηρούν πως είναι περίπου αδύνατον η προστασία να λήξει τέλος Απριλίου και πως η όποια παράταση τυπική ή και άτυπη θα συνοδευτεί με παράταση της προστασίας της α κατοικίας.
Οι θεσμοί ζήτησαν μετ’ επιτάσεως τη λήξη όλων των παρελθόντων καθεστώτων προστασίας δηλαδή και της πλατφόρμας για την προστασία της α κατοικίας και την ένταξη στη δικαστική προστασία μέσω νόμου Κατσέλη όπου με βάση το άρθρο 9 οι δανειολήπτες επιτυγχάνουν πολύ καλές ρυθμίσεις σε δικαστικό επίπεδο ακόμη και τώρα.
Μπορεί οι δανειολήπτες να μην μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο της προστασίας χωρίς να πληρώνουν ωστόσο επιτυγχάνουν σε πλείστες περιπτώσεις και κούρεμα αλλά ευνοϊκότατες ρυθμίσεις και περίπου 15.000 δανειολήπτες εντάσσονται μηνιαίως στο παλιό θεσμικό πλαίσιο .
Οι θεσμοί λοιπόν θέλουν την κατάργηση αυτών των δύο θεσμικών πλαισίων και εφόσον το νέο θεσμικό πλαίσιο διαμορφωθεί να ισχύσει όχι από 1.1.21 αλλά άμεσα.
Είναι βέβαια απορίας άξιον το κατά πόσον μπορεί να ζητάται από την Ελλάδα μετ’ επιτάσεως η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για τη δεύτερη ευκαιρία όταν οι χώρες μέλη οφείλουν να προσαρμοστούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και η χώρα προτείνει την υιοθέτηση της οδηγίας στις αρχές του νέου έτους.
Η συζήτηση θα συνεχιστεί όπως όλα όλα δείχνουν σε πολιτικό επίπεδο ενδεχομένως και στο περιθώριο του σημερινού Eurogroup ή με απευθείας συνεννοήσεις με τους επικεφαλής των θεσμών.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr