Περιβάλλον

Στην Ολλανδία για την ηλεκτροκίνηση ο Κ. Χατζηδάκης από τις 19 έως τις 21 Φεβρουαρίου

Στην Ολλανδία για την ηλεκτροκίνηση ο Κ. Χατζηδάκης από τις 19 έως τις 21 Φεβρουαρίου
Στόχος να υιοθετηθούν οι καλές πρακτικές της χώρας, στη δέσμη των μέτρων που θα θεσμοθετηθούν στην Ελλάδα για τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων
Η ηλεκτροκίνηση καταλαμβάνει κεντρική θέση στην ατζέντα του ταξιδιού που θα πραγματοποιήσει από τις 19 έως τις 21 Φεβρουαρίου στην Ολλανδία ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Όπως είναι γνωστό, η σκανδιναβική χώρα αποτελεί πρωτοπόρο στη διείσδυση των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, με την ηλεκτροκίνηση να έχει ήδη φτάσει στο 10% του συνόλου των στόλων των οχημάτων. Έτσι, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός, στόχος της επίσκεψης είναι να διερευνηθούν οι καλές πρακτικές στον τομέα αυτό, στην προοπτική ορισμένες από αυτές να «μεταφερθούν» στη χώρα μας.

Κατά την επίσκεψη, ο υπουργός θα έχει συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομικών και Κλιματικής Πολιτικής της χώρας και με την υπουργό Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων, με τους οποίους πέρα από την ηλεκτροκίνηση, θα συζητηθούν και θέματα κλιματικής αλλαγής και ενέργειας. Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης θα επισκεφθεί ολλανδικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς αυτούς.

Συνολικό νομοσχέδιο έως τον Ιούνιο

Μιλώντας σε πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε ότι μέχρι το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να κατατεθεί «σφαιρικό και συνολικό» νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ώστε να υπάρξει δυναμική εκκίνηση στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

«Συγκροτήσαμε πρόσφατα τη Διυπουργική Επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και Υποδομών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στόχος μας είναι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους να παρουσιάσουμε τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Παράλληλα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, το 1/3 των αστικών λεωφορείων, που θα αγοραστούν τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για την Αθήνα, στόχος είναι να είναι ηλεκτρικά», είχε επισημάνει ο υπουργός.

Στο 30% των ταξινομήσεων το 2030

Στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο κ. Χατζηδάκης σε χθεσινή (16/2) συνέντευξή του στον «Ελεύθερο Τύπο». Όπως πρόσθεσε στη συνέντευξη, η κυβέρνηση έχει ήδη θεσπίσει σειρά κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με το φορολογικό νομοσχέδιο τον Δεκέμβριο.

Όπως είναι γνωστό, το ΕΣΕΚ προβλέπει ως στόχο το 2030 το 30% των οχημάτων που θα ταξινομούνται να είναι ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά. Παράλληλα με την αναζήτηση κινήτρων για την αγορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, το υπουργείο αναζητά τρόπους για την κατακόρυφη «πύκνωση» των δημόσιων σημείων φόρτισης σε όλη την επικράτεια, τα οποία είναι εξίσου απαραίτητα για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ, για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου στόλου, οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα έως το 2030 κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης από 1.078 έως 3.057, με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.

Επίσης, οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης