Eίναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων, χρησιμοποιείται έδαφος των κατεχομένων για υποστήριξη
Η τεχνική αδυναμία της Τουρκίας να υποστηρίξει το γεωτρύπανο «Γιαβούζ» στην παράνομή του δραστηριότητα στο τεμάχιο 8 της κυπριακής ΑΟΖ, κυρίως λόγω της μεγάλης απόστασης από τη Σινίφκη, οδήγησε σε «έκτακτες» επίσης παράνομες λύσεις. Συγκεκριμένα, η Τουρκία μετέτρεψε το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου, σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.
Χθες, η απόπειρα να πετάξει το ένα από τα δύο ελικόπτερα υποστήριξης από το αεροδρόμιο της Σινίφκης (που ήταν η βάση στις προηγούμενες πέντε παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις) προφανώς εγκαταλείφθηκε, αφού η απόσταση μέχρι το σημείο που βρίσκεται το γεωτρύπανο στο τεμάχιο 8 είναι πέραν των 400 χιλιομέτρων. Στις 10.30 το πρωί, το ελικόπτερο που μετέφερε τεχνικούς για να ξεκινήσει η παράνομη γεώτρηση, ένα Agusta Westland (AW139) τουρκικού νηολογίου, άλλαξε πορεία και από τη Σινίφκη, αντί προς το «Γιαβούζ» κατευθύνθηκε και προσγειώθηκε στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.
Πρόκειται για ελικόπτερο της τουρκικής ιδιωτικής εταιρείας Redstar Aviation, ένα από τα δύο που πετούν τους τελευταίους μήνες προς τα γεωτρύπανα Πορθητής και Γιαβούζ. Μία ώρα αργότερα, το ίδιο ελικόπτερο απογειώθηκε από την Τύμπου και πετώντας σε σχετικά χαμηλό ύψος (3.500 ποδών), κατευθύνθηκε προς την Αμμόχωστο και από εκεί περνώντας ανοικτά του Κάβο Γκρέκο κατευθύνθηκε νότια προς το «Γιαβούζ», διανύοντας συνολικά 260 χιλιόμετρα. Ακολούθως επέστρεψε και πάλι στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων, χρησιμοποιείται έδαφος των κατεχομένων για υποστήριξη. Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δημιούργησε βάση υποστήριξης στο λιμάνι της Σινίφκης, με εργοστάσιο λάσπης, αποθήκες των υλικών κ.τ.λ. όπως και για εξυπηρέτηση των γεωτρύπανων στο ίδιο αγκυροβόλιο.
Το κοντινό αεροδρόμιο που βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα από τη λιμενική βάση, με ελικόπτερα της ίδιας εταιρείας, χρησιμοποιήθηκε και στις πέντε προηγούμενες παράνομες γεωτρήσεις. Για τις δύο νότια της Καρπασίας η απόσταση ήταν μικρή και ευνοούσε τις πτήσεις υποστήριξης, ενώ για τις δύο γεωτρήσεις δυτικά της Πάφου και τη μία νότια του Πισσουρίου αξιοποιήθηκε και αεροπορική εγκατάσταση στην Αττάλεια.
Η χρήση του παράνομου αεροδρομίου Τύμπου, δείχνει ότι πρόκειται για έκτακτη λύση. Να σημειωθεί ότι η μεγάλη απόσταση δημιουργεί και θέματα ασφάλειας, αφού ένα ελικόπτερο πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμο για λόγους ασφάλειας–μεταφοράς τραυματία, ασθενούς κ.τ.λ. όπως και για περίπτωση πυρκαγιάς ή ατυχήματος. Κάτι που προφανώς δεν αποτελεί προτεραιότητα της Τουρκίας στους σχεδιασμούς της, αφού προέχει η πειρατική και ληστρική στην περίπτωση του τεμαχίου 8 πολιτική εκμετάλλευση της παράνομης παρουσίας του τουρκικού γεωτρύπανου.
Πηγή:philenews
www.worldenergynews.gr