Εξοικονόμηση

Έμφαση στην ηλεκτροκίνηση στον επικείμενο διαγωνισμό για νέα αστικά λεωφορεία σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Έμφαση στην ηλεκτροκίνηση στον επικείμενο διαγωνισμό για νέα αστικά λεωφορεία σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Για την προμήθεια του καινούριου στόλου λεωφορείων θα διατεθεί το ποσό των 500 εκατ. ευρώ

Σε ένα ποσοστό που θα κινείται τουλάχιστον στο 30 - 40% φέρεται να προσανατολίζεται το υπουργείο Μεταφορών να εκπροσωπούν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο σύνολο των 1.000 καινούριων αστικών λεωφορείων που προγραμματίζει να αγοράσει για τις ανάγκες των συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα, οι εκτιμήσεις του υπουργείου είναι πως για την κυκλοφορία τους δεν θα χρειαστεί να εγκατασταθεί ένα δίκτυο φορτιστών στους δρόμους των δύο πόλεων.
Κι αυτό γιατί τα χιλιόμετρα που θα καλύπτουν σε κάθε δρομολόγιο θα είναι λιγότερα από την αυτονομία των οχημάτων, με συνέπεια να επαρκεί η φόρτισή τους στα αμαξοστάσια.
Στο πλάνο του υπουργείου Μεταφορών, για τη διενέργεια διαγωνισμού προμήθειας 1.000 νέων αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, Νίκος Σταθόπουλος.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, για την προμήθεια του καινούριου στόλου θα διατεθεί ένα κονδύλι της τάξης των 500 εκατ. ευρώ.
Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Σταθόπουλος επισήμανε πως το παραπάνω νούμερο προέκυψε από τον ρυθμό των λεωφορείων που θα αποσυρθούν εντός των επόμενων ετών από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών των δύο πόλεων.
Επομένως, μόνον αν τα εν λόγω οχήματα αντικατασταθούν κατά 100% δεν θα υπάρξει υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου.

Ακύρωση προηγούμενου διαγωνισμού

Υπενθυμίζεται ότι η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, ο οποίος ωστόσο ακυρώθηκε έπειτα από απόφαση της Αρχής Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Σύμφωνα με την απόφαση, η οποία δικαίωνε δύο εταιρείες - εισαγωγείς που είχαν προσφύγει στην ΑΕΠΠ, οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων ήταν δυσανάλογες, υπερβολικές και απρόσφορες, δυσκόλευαν τις εταιρείες να καταθέσουν προσφορά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ανταγωνισμός, ενώ έθεσε κι ερωτήματα ως προς τη χρηματοδότηση της διακήρυξης.
Από τα 750 λεωφορεία, τα 320 θα ήταν ηλεκτροκίνητα, εκ των οποίων τα 170 προορίζονταν για την Αθήνα και τα 150 για τη Θεσσαλονίκη.
Επίσης, από τον στόλο των 750 οχημάτων, 180 στην πρωτεύουσα και 150 στη συμπρωτεύουσα θα κατανάλωναν φυσικό αέριο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης