Τα πρώτα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου του Vysotsk μεταφέρθηκαν στη Λιθουανία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία
Η Novatek, η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία παραγωγής φυσικού αερίου της Ρωσίας, άρχισε να εξάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το νεοσύστατο εργοστάσιο μικρής κλίμακας LNG στο λιμάνι Vysotskτ της ρωσικής Βαλτικής Θάλασσας σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon .
Η Ρωσία, ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς φυσικού αερίου στον κόσμο, έχει ως στόχο να είναι σημαντικός παράγοντας στο LNG και να εξάγει όσο και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην αγορά, το Κατάρ. Μέχρι στιγμής, η Ρωσία διαθέτει δύο μονάδες υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λειτουργία: το εργοστάσιο Sakhalin-2 στην Άπω Ανατολή και το Yamal LNG της Novatek στη χερσόνησο Arctic Yamal.
Η Novatek, μαζί με την Gazprombank, δημιούργησε, αλλά δεν έχει ακόμη ξεκινήσει επίσημα το εργοστάσιό της στο Vysotsk, το οποίο έχει χωρητικότητα 660.000 τόνων υπερψυγμένου αερίου ετησίως.
Η εγκατάσταση Yamal της Novatek εξάγει τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία και έχει χωρητικότητα 16,5 εκατομμυρίων τόνων υπερψυγμένου φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης.
Σύμφωνα με τα δεδομένα ροής της Refinitiv Eikon, η Novatek απέστειλε επτά φορτία συνολικού όγκου 67.800 κυβικών μέτρων αερίου μεταξύ 31 και 16 Απριλίου από το Vysotsk.
Τρία φορτία παραλήφθηκαν από το Λιθουανικό λιμάνι Klaipeda, από ένα φορτίο από τους φινλανδικούς λιμένες Tahkoluoto (Pori) και Tornio, ενώ τα υπόλοιπα δύο μεταφέρθηκαν στο Visby και το Nynashamn στη Σουηδία.
Η αύξηση των προμηθειών LNG της Μόσχας έρχεται σε μια εποχή που ο κορυφαίος παραγωγός φυσικού αερίου της Ρωσίας Gazprom αντιμετωπίζει αυστηρότερο ανταγωνισμό στην Ευρώπη για το φυσικό αέριο και την αντίθεσή από πολλά έθνη για τα νέα έργα αγωγών φυσικού αερίου.
Η αποστολή της Novatek στην Klaipeda σηματοδοτεί επίσης μια σημαντική αλλαγή, καθώς οι χώρες της Βαλτικής, με επικεφαλής τη Λιθουανία, προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από το φυσικό αέριο της Gazprom, μοναδική πηγή τους για δεκαετίες.
Το LNG, το οποίο μπορεί να κοστίσει περισσότερο από το φυσικό αέριο, επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία.
Η εγκατάσταση εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου Klaipeda, με την ονομασία "Ανεξαρτησία", χτίστηκε στη Λιθουανία το 2014 για να σπάσει το μονοπώλιο της Gazprom στον εφοδιασμό της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας.
Στα τέλη του 2017 εισήγαγε LNG από τις Ηνωμένες Πολιτείες και σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει τους όγκους της.
Δύο από τα τρία φορτία LNG που έφτασαν στην Klaipeda αγοράστηκαν από την Achema, έναν ιδιώτη παραγωγό λιπασμάτων, και ο τρίτος αγοράστηκε από μια μονάδα της κρατικής επιχείρησης ενέργειας Lietuvos Energija της Λιθουανίας, μέσω ενός trader, σύμφωνα με αξιωματούχους της Klaipedos Nafta και Lietuvos Energija.
Ο Marko Toivonen, διευθυντής τερματικού σταθμού στο Pori, δήλωσε ότι το φορτίο της Novatek αγοράστηκε από τη Gasum, κρατική επιχείρηση φυσικού αερίου της Φινλανδίας και διαχειριστή συστήματος μεταφοράς.
Το φορτίο στο Tornio αγοράστηκε επίσης από η Gasum αλλά στη συνέχεια μεταπωλήθηκε στο Manga LNG Oy, η οποίο με τη σειρά της προμηθεύει την τοπική βιομηχανία καθώς και τα πλοία που τροφοδοτούνται με LNG, σύμφωνα με τον διευθυντή του Manga LNG Mika Kolehmainen.
Ο Anders Nilsson, διευθυντής του τερματικού σταθμού LNG του Linde στο λιμάνι Nynashamn της Σουηδίας, δήλωσε ότι η Shell και η Linde αγόρασαν το φορτίο που έφτασε στο λιμάνι αυτό.
Στο λιμάνι Visby, το πλοίο μεταφοράς καυσίμων LNG Kairos, το οποίο ανήκει κατά πλειοψηφία σε μονάδα Linde, προμηθεύει το οχηματαγωγό Visborg του Destination Gotland.
Η Ρωσία, ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς φυσικού αερίου στον κόσμο, έχει ως στόχο να είναι σημαντικός παράγοντας στο LNG και να εξάγει όσο και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην αγορά, το Κατάρ. Μέχρι στιγμής, η Ρωσία διαθέτει δύο μονάδες υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λειτουργία: το εργοστάσιο Sakhalin-2 στην Άπω Ανατολή και το Yamal LNG της Novatek στη χερσόνησο Arctic Yamal.
Η Novatek, μαζί με την Gazprombank, δημιούργησε, αλλά δεν έχει ακόμη ξεκινήσει επίσημα το εργοστάσιό της στο Vysotsk, το οποίο έχει χωρητικότητα 660.000 τόνων υπερψυγμένου αερίου ετησίως.
Η εγκατάσταση Yamal της Novatek εξάγει τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία και έχει χωρητικότητα 16,5 εκατομμυρίων τόνων υπερψυγμένου φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης.
Σύμφωνα με τα δεδομένα ροής της Refinitiv Eikon, η Novatek απέστειλε επτά φορτία συνολικού όγκου 67.800 κυβικών μέτρων αερίου μεταξύ 31 και 16 Απριλίου από το Vysotsk.
Τρία φορτία παραλήφθηκαν από το Λιθουανικό λιμάνι Klaipeda, από ένα φορτίο από τους φινλανδικούς λιμένες Tahkoluoto (Pori) και Tornio, ενώ τα υπόλοιπα δύο μεταφέρθηκαν στο Visby και το Nynashamn στη Σουηδία.
Η αύξηση των προμηθειών LNG της Μόσχας έρχεται σε μια εποχή που ο κορυφαίος παραγωγός φυσικού αερίου της Ρωσίας Gazprom αντιμετωπίζει αυστηρότερο ανταγωνισμό στην Ευρώπη για το φυσικό αέριο και την αντίθεσή από πολλά έθνη για τα νέα έργα αγωγών φυσικού αερίου.
Η αποστολή της Novatek στην Klaipeda σηματοδοτεί επίσης μια σημαντική αλλαγή, καθώς οι χώρες της Βαλτικής, με επικεφαλής τη Λιθουανία, προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από το φυσικό αέριο της Gazprom, μοναδική πηγή τους για δεκαετίες.
Το LNG, το οποίο μπορεί να κοστίσει περισσότερο από το φυσικό αέριο, επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία.
Η εγκατάσταση εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου Klaipeda, με την ονομασία "Ανεξαρτησία", χτίστηκε στη Λιθουανία το 2014 για να σπάσει το μονοπώλιο της Gazprom στον εφοδιασμό της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας.
Στα τέλη του 2017 εισήγαγε LNG από τις Ηνωμένες Πολιτείες και σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει τους όγκους της.
Δύο από τα τρία φορτία LNG που έφτασαν στην Klaipeda αγοράστηκαν από την Achema, έναν ιδιώτη παραγωγό λιπασμάτων, και ο τρίτος αγοράστηκε από μια μονάδα της κρατικής επιχείρησης ενέργειας Lietuvos Energija της Λιθουανίας, μέσω ενός trader, σύμφωνα με αξιωματούχους της Klaipedos Nafta και Lietuvos Energija.
Ο Marko Toivonen, διευθυντής τερματικού σταθμού στο Pori, δήλωσε ότι το φορτίο της Novatek αγοράστηκε από τη Gasum, κρατική επιχείρηση φυσικού αερίου της Φινλανδίας και διαχειριστή συστήματος μεταφοράς.
Το φορτίο στο Tornio αγοράστηκε επίσης από η Gasum αλλά στη συνέχεια μεταπωλήθηκε στο Manga LNG Oy, η οποίο με τη σειρά της προμηθεύει την τοπική βιομηχανία καθώς και τα πλοία που τροφοδοτούνται με LNG, σύμφωνα με τον διευθυντή του Manga LNG Mika Kolehmainen.
Ο Anders Nilsson, διευθυντής του τερματικού σταθμού LNG του Linde στο λιμάνι Nynashamn της Σουηδίας, δήλωσε ότι η Shell και η Linde αγόρασαν το φορτίο που έφτασε στο λιμάνι αυτό.
Στο λιμάνι Visby, το πλοίο μεταφοράς καυσίμων LNG Kairos, το οποίο ανήκει κατά πλειοψηφία σε μονάδα Linde, προμηθεύει το οχηματαγωγό Visborg του Destination Gotland.
www.worldenergynews.gr