Η επιχείρηση βρίσκεται ήδη σε επαφή με αλυσίδες καταστημάτων που διαθέτουν τους κατάλληλους χώρους για την εγκατάσταση φορτιστών
Την παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης σε επιχειρήσεις και ιδιώτες σχεδιάζει η ΔΕΗ, επεκτείνοντας έτσι το μοντέλο αξιοποίησης ηλεκτρικών οχημάτων που έχει ήδη ετοιμάσει για τις δημοτικές συγκοινωνίες.
Μάλιστα, η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει να καταρτίζει το σχετικό business plan, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο, ώστε αμέσως μετά το «προϊόν» να λανσαρισθεί στην ελληνική αγορά.
Ήδη έχει οριστικοποιηθεί ότι βασικός «πυλώνας» αυτών των υπηρεσιών θα είναι η δυνατότητα φόρτισης των οχημάτων των πελατών σε αρκετά σημεία εξυπηρέτησης μέσα στις πόλεις.
Γι’ αυτό τον σκοπό, η ΔΕΗ θα αναπτύξει στα μεγάλα αστικά κέντρα δίκτυα φορτιστών δημόσιας πρόσβασης.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη βρίσκεται σε επαφή με αλυσίδες καταστημάτων (όπως π.χ. σουπερμάρκετ) που διαθέτουν κατάλληλους χώρους για την εγκατάσταση φορτιστών.
Επίσης, ήδη έχει «κλειδώσει» ότι η ηλεκτρική ενέργεια που θα προσφέρεται μέσω του δικτύου θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι απόλυτα «φιλική» στο περιβάλλον.
Κάτι που θα εξασφαλίζεται μέσω «πράσινων» πιστοποιητικών.
Παραχώρηση οχημάτων με leasing
Την ίδια στιγμή, μία βασική παράμετρος που μένει ακόμη να αποσαφηνισθεί μέσω του επιχειρηματικού σχεδίου, αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες θα αποκτούν πρόσβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Μία εναλλακτική λύση είναι τα αυτοκίνητα να αγοράζονται από τους ιδιώτες ή τις εταιρείες και η ΔΕΗ να προσφέρει μόνο υπηρεσίες υποστήριξης.
Ωστόσο, ένα ακόμη ενδεχόμενο που εξετάζεται (και κατά κύριο λόγο για τους εταιρικούς στόλους) είναι στο «πακέτο» που παρέχεται στους πελάτες να περιλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα τους παραχωρούνται μέσω leasing.
Σε μία τέτοια περίπτωση, στη μηνιαία συνδρομή που θα καταβάλλουν οι πελάτες της ΔΕΗ θα περιλαμβάνεται και ένα ποσό για την προμήθεια των οχημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι η επιχείρηση έχει ήδη ετοιμάσει ένα «πακέτο» υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης για δημοτικές συγκοινωνίες.
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου «πακέτου», έναντι ενός πάγιου ποσού ανά μήνα, η ΔΕΗ θα παρέχει τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τις υποδομές φόρτισης και την ηλεκτρική ενέργεια, αναλαμβάνοντας και τη συντήρηση των οχημάτων.
Μάλιστα, ήδη έχει έρθει σε επαφή με αρκετούς φορείς που διαχειρίζονται τις αστικές συγκοινωνίες σε ελληνικές πόλεις, για την έναρξη συνεργασίας.
Με δεδομένη τη δρομολογημένη μείωση της παρουσίας από την παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, η ΔΕΗ βλέπει τις «πράσινες» μεταφορές ως μία νέα πηγή εσόδων, η οποία θα μπορούσε να αναπληρώσει ένα μέρος της απώλειας τζίρου.
Μάλιστα, στα πλάνα της εντάσσεται και η δραστηριοποίηση στη ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα στην εξυπηρέτηση της νέας γενιάς υβριδικών πλοίων, που θα αρχίσουν να κατακτούν τις θάλασσες.
Στα συγκεκριμένα πλοία, η επιχείρηση σχεδιάζει να παρέχει τόσο λύσεις cold ironing, κατά τον ελλιμενισμό τους, όσο και την τροφοδοσία με LNG που θα καταναλώνουν όταν βρίσκονται εν πλω.
www.worldenergynews.gr