Ηλεκτρισμός

Την επιπρόσθετη χρέωση του ενός ευρώ της ΔΕΗ στους έγχαρτους λογαριασμούς θα ελέγξει η ΡΑΕ

Την επιπρόσθετη χρέωση του ενός ευρώ της ΔΕΗ στους έγχαρτους λογαριασμούς θα ελέγξει η ΡΑΕ

Με παρέμβασή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή προτείνει την ελάφρυνση των ηλεκτρονικών λογαριασμών κατά ένα ευρώ σε σχέση με την έκδοση έγχαρτων

Την εξέταση από τη ΡΑΕ της χρέωσης του ενός ευρώ που επέβαλε η ΔΕΗ στους έγχαρτους λογαριασμούς, επιφέρει η παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το θέμα.
Η επιβολή της χρέωσης αναμένεται να εξεταστεί και από τη ΡΑΕ, καθώς ο Συνήγορος κοινοποίησε και σε αυτήν την επιστολή που απέστειλε στη διοίκηση της ΔΕΗ, σχετικά με την αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται πως στην επιστολή, την οποία απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή στο τέλος Νοεμβρίου, επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η ανάγκη έγκαιρης, σαφούς και αναλυτικής ενημέρωσης και παρακολούθησης των Λογαριασμών Κατανάλωσης, είναι κρίσιμη για τη δυνατότητα ελέγχου, τόσο των χρεώσεων, όσο και της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Αποτελεί δε θεμελιώδες δικαίωμα κάθε καταναλωτή, το οποίο πρέπει να παρέχεται ατελώς, χωρίς δηλαδή πρόσθετη χρέωση, κάτι που εξειδικεύεται και στο άρθρο 37 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε πελάτες.
Η αναφορά στον Κώδικα Προμήθειας και η πιθανή παραβίασή του, εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, που καλείται να την εξετάσει. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί πως τα αντανακλαστικά της ΡΑΕ έχουν αποδειχθεί μάλλον αργά σε ανάλογες περιπτώσεις, αφού δεν τοποθετήθηκε ποτέ για το κατά πόσο η έκπτωση συνέπειας 15% της ΔΕΗ πιθανώς προκάλεσε στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Προτιμότερη η ελάφρυνση των ηλεκτρονικών λογαριασμών

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Συνήγορος του Καταναλωτή «απαντά» και στο σκεπτικό με το οποίο η ΔΕΗ αιτιολόγησε την εφαρμογή της χρέωσης, υπογραμμίζοντας πως αν η επιχείρηση ήθελε ενθαρρύνει τους καταναλωτές στο να στραφούν στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να ακολουθήσει την αντίστροφη κινητροδότηση: Την ελάφρυνση δηλαδή των ηλεκτρονικών λογαριασμών κατά ένα ευρώ σε σχέση με την έκδοση έγχαρτων λογαριασμών,  δεδομένου ότι, έως τώρα, το κόστος της εκτύπωσης  και αποστολής των λογαριασμών, είχε απορροφηθεί και μετακυληθεί στον καταναλωτή ως μέρος της οφειλής του στην εταιρεία.
 «Άρα, είναι εύλογο οι καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή και απαλλάσσουν, έτσι, την εταιρεία από το σχετικό κόστος – ακόμη και αν υποτεθεί ότι αυτό ανέρχεται σε ένα ευρώ ανά λογαριασμό –  να απαλλάσσονται και από την αντίστοιχη ανταποδοτική  δαπάνη, όπως την ποσοτικοποιεί η ίδια η ΔΕΗ», σημειώνει η Ανεξάρτητη Αρχή.
Η ως άνω απορρόφηση του κόστους έκδοσης έγχαρτων λογαριασμών στο ήδη ισχύον τιμολόγιο Προμήθειας, προκύπτει εύλογα και από το γεγονός ότι τα τιμολόγια Προμήθειας αντανακλούν το πραγματικό κόστος Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (παρ. 2 στ' άρθρο 1 Παράρτημα ΙΙ Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες).
Επομένως, κάθε άλλη παραδοχή, όπως αυτή της επιβάρυνσης των καταναλωτών που επιλέγουν την έγχαρτη επικοινωνία με την εταιρεία, χωρίς αντίστοιχη ελάφρυνση των λογαριασμών που αποστέλλονται ηλεκτρονικά, θα ισοδυναμούσε με επιβολή νέας, πρόσθετης, αυτοτελούς χρέωσης και μάλιστα, χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα, η οποία δεν είναι συμβατή με το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

www.worldenergynews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης