Εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού προωρεί το έργο σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της BP που ήταν υπεύθυνος για το έργο.
Ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου στον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση αποδίδει τις περισσότερες ελπίδες για διαφοροποίηση του εφοδιασμού της σε φυσικό αέριο εκτός της Ρωσία προχωρεί όχι μόνο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αλλά θα έχει τιμή χαμηλότερη των 5 δισ. δολαρίων από τον αρχικό προϋπολογισμό, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της BP που ήταν υπεύθυνος για το έργο.
Ο νότιος αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το πεδίο του Αζερμπαϊτζάν Shah Deniz 2 στην Κασπία Θάλασσα προς την Ευρώπη μέσω ενός δικτύου τριών αγωγών.
Από τη Γεωργία στον αγωγό στο Νότιο Καύκασο αγωγού, ο οποίος πρόσφατα επεκτάθηκε και μπορεί να μεταφέρει 23 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, στον αγωγό TANAP μέσω της Τουρκίας, με μέγιστη χωρητικότητα 31 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως και τον αγωγό Trans-Adriatic ή τον TAP, ο οποίος θα συνδεθεί με το TANAP στα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας και θα μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως προς στην Ιταλία.
O TANAP τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2018 και η πρώτη φάση του TAP αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, επομένως η Ευρώπη ελπίζει ότι θα μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο στην αρχή της νέας δεκαετίας.
Αλλά όχι τόσο πολύ, τουλάχιστον αρχικά.
Ο TANAP θα μεταφέρει αρχικά 16 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, εκ των οποίων 6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα θα διατεθούν στην Τουρκία και τα υπόλοιπα θα πηγαίνουν στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου των 564 δισ. Κυβικών μέτρων το 2020, σύμφωνα με πρόβλεψη του Ινστιτούτου Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το έτος, αυτά δεν είναι πολλά.
Ωστόσο, σε κάποιο σημείο το TANAP θα φτάσει στην πλήρη του μεταφορική του ικανότητα και ελπίζουμε ότι μέχρι τότε θα ολοκληρωθεί το TAP.
Παραδόξως, ήταν το κομμάτι στην Ιταλία που αποδείχθηκε το πιο δύσκολο και ο Murphy της BP το αναγνώρισε.
Ενώ η Τουρκία δημιούργησε εγκαίρως το TANAP, ο αγωγός TAP αγωνίζεται εξαιτίας νομικών ζητημάτων και αβεβαιότητας μετά την έναρξη της νέας ιταλικής κυβέρνησης νωρίτερα μέσα στο 2018.
Εκείνη την εποχή, η κυβέρνηση του Giuseppe Conte δήλωσε ότι ο αγωγός ήταν άσκοπος, αλλά, όπως δήλωσε ο Murphy, από τότε έχει αποδεχθεί τα οφέλη που θα προσφέρει η υποδομή, όπως τα τέλη διέλευσης.
Ωστόσο, η τοπική αντιπολίτευση στη νότια Ιταλία παραμένει ισχυρή, αλλά η BP εξακολουθεί να βλέπει τις πρώτες παραδόσεις φυσικού αερίου μέσω της Ιταλίας το 2020.
Εν τω μεταξύ, όμως, Ρωσία και Τουρκία οικοδομούν έναν άλλο αγωγό, την Turkish Stream, που θα προμηθεύει αέριο στην Τουρκία και την Ανατολική Ευρώπη, καθώς και ενδεχομένως στην Ουγγαρία.
Turkish Stream θα έχει δύο γραμμές, το καθένα από τα οποία μπορεί να μεταφέρει έως και 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Κάποιος θα προμηθεύσει την τουρκική αγορά και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου φαίνεται ότι έχει προς το παρόν περισσότερο πολιτική και όχι πρακτική σημασία, δίνοντας στην Ευρώπη την εμπιστοσύνη ότι σε κάποιο μελλοντικό σημείο θα μπορούσε να εισάγει πολύ περισσότερο φυσικό αέριο της Κασπίας, επειδή υπάρχει η υποδομή.
www.worldenergynews.gr
Ο νότιος αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το πεδίο του Αζερμπαϊτζάν Shah Deniz 2 στην Κασπία Θάλασσα προς την Ευρώπη μέσω ενός δικτύου τριών αγωγών.
Από τη Γεωργία στον αγωγό στο Νότιο Καύκασο αγωγού, ο οποίος πρόσφατα επεκτάθηκε και μπορεί να μεταφέρει 23 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, στον αγωγό TANAP μέσω της Τουρκίας, με μέγιστη χωρητικότητα 31 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως και τον αγωγό Trans-Adriatic ή τον TAP, ο οποίος θα συνδεθεί με το TANAP στα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας και θα μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως προς στην Ιταλία.
O TANAP τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2018 και η πρώτη φάση του TAP αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, επομένως η Ευρώπη ελπίζει ότι θα μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο στην αρχή της νέας δεκαετίας.
Αλλά όχι τόσο πολύ, τουλάχιστον αρχικά.
Ο TANAP θα μεταφέρει αρχικά 16 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, εκ των οποίων 6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα θα διατεθούν στην Τουρκία και τα υπόλοιπα θα πηγαίνουν στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου των 564 δισ. Κυβικών μέτρων το 2020, σύμφωνα με πρόβλεψη του Ινστιτούτου Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το έτος, αυτά δεν είναι πολλά.
Ωστόσο, σε κάποιο σημείο το TANAP θα φτάσει στην πλήρη του μεταφορική του ικανότητα και ελπίζουμε ότι μέχρι τότε θα ολοκληρωθεί το TAP.
Παραδόξως, ήταν το κομμάτι στην Ιταλία που αποδείχθηκε το πιο δύσκολο και ο Murphy της BP το αναγνώρισε.
Ενώ η Τουρκία δημιούργησε εγκαίρως το TANAP, ο αγωγός TAP αγωνίζεται εξαιτίας νομικών ζητημάτων και αβεβαιότητας μετά την έναρξη της νέας ιταλικής κυβέρνησης νωρίτερα μέσα στο 2018.
Εκείνη την εποχή, η κυβέρνηση του Giuseppe Conte δήλωσε ότι ο αγωγός ήταν άσκοπος, αλλά, όπως δήλωσε ο Murphy, από τότε έχει αποδεχθεί τα οφέλη που θα προσφέρει η υποδομή, όπως τα τέλη διέλευσης.
Ωστόσο, η τοπική αντιπολίτευση στη νότια Ιταλία παραμένει ισχυρή, αλλά η BP εξακολουθεί να βλέπει τις πρώτες παραδόσεις φυσικού αερίου μέσω της Ιταλίας το 2020.
Εν τω μεταξύ, όμως, Ρωσία και Τουρκία οικοδομούν έναν άλλο αγωγό, την Turkish Stream, που θα προμηθεύει αέριο στην Τουρκία και την Ανατολική Ευρώπη, καθώς και ενδεχομένως στην Ουγγαρία.
Turkish Stream θα έχει δύο γραμμές, το καθένα από τα οποία μπορεί να μεταφέρει έως και 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Κάποιος θα προμηθεύσει την τουρκική αγορά και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου φαίνεται ότι έχει προς το παρόν περισσότερο πολιτική και όχι πρακτική σημασία, δίνοντας στην Ευρώπη την εμπιστοσύνη ότι σε κάποιο μελλοντικό σημείο θα μπορούσε να εισάγει πολύ περισσότερο φυσικό αέριο της Κασπίας, επειδή υπάρχει η υποδομή.
www.worldenergynews.gr