"Ήταν μια πολιτική απόφαση που έλαβε ένας δικαστής. Νομίζω ότι είναι ντροπή", δήλωσε ο Trump
Tην αναστολή της κατασκευής του αγωγού Keystone XL, που θα μεταφέρει πετρέλαιο από τον Καναδά στις ΗΠΑ, διέταξε σήμερα 9/11/2018 oμοσπονδιακός δικαστής της Μοντάνα, επιφέροντας σφοδρό πλήγμα στον Αμερικανό πρόεδρο D. Trump, αλλά και στον Καναδό πρωθυπουργό J.Trudeau.
Η απόφαση πλήττει επίσης τον όμιλο TransCanada Corp, η μετοχή του οποίου κατέγραφε πτώση 2% στο Χρηματιστήριο του Τορόντο. Πτωτικά κινούνταν και οι μετοχές εταιρειών που θα εφοδίαζαν τον αγωγό με πετρέλαιο.
Η TransCanada, σε μια ανακοίνωσή της, τονίζει ότι διατηρεί τη δέσμευσή της για την κατασκευή του αγωγού, κόστους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μήκους 1900 χιλιομέτρων. Σημειώνει όμως ταυτόχρονα ότι αναζητεί άλλους επενδυτές και ότι δεν έχει λάβει ακόμη μια οριστική επενδυτική απόφαση.
Η απόφαση του δικαστή προκάλεσε την οργή του προέδρου Trump, ο οποίος είχε εγκρίνει την κατασκευή του αγωγού αμέσως μόλις ανέλαβε την προεδρία. O Trudeau βρίσκεται πλέον υπό πίεση να βοηθήσει τον πετρελαϊκό τομέα της χώρας του.
"Ήταν μια πολιτική απόφαση που έλαβε ένας δικαστής. Νομίζω ότι είναι ντροπή", δήλωσε ο Trump, μιλώντας σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο. Πρόσθεσε ότι "θέτει σε κίνδυνο" 48.000 θέσεις εργασίας, έναν αριθμό που αμφισβητείται έντονα από ακτιβιστές που διαφωνούν με το έργο.
Ο αγωγός πρόκειται να συνδέσει τα κοιτάσματα της Αλμπέρτα, στον Καναδά, με τη Νεμπράσκα, στις ΗΠΑ και από εκεί το πετρέλαιο θα φτάνει στα διυλιστήρια στον Κόλπο του Μεξικού. Εναντίον του Keystone XL είχαν κινηθεί πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά, κυρίως, οι κοινότητες των αυτοχθόνων που ζουν στα εδάφη απ' όπου θα περάσει ο αγωγός, καθώς ανησυχούν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του. Βασιζόμενος σε μια ανάλυση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, που έκρινε ότι το σχέδιο αυτό δεν ήταν "προς το εθνικό συμφέρον των ΗΠΑ", συγκρινόμενο με τους κινδύνους για το περιβάλλον, ο πρώην πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα είχε αποφασίσει το 2015 να σταματήσει την κατασκευή.
Ο δικαστής Β. Μorris έκρινε σήμερα 9/11/2018 ότι η κυβέρνηση Trump, αγνόησε σκόπιμα αυτήν την ανάλυση όταν έδωσε το πράσινο φως για να συνεχιστεί η κατασκευή του αγωγού, τον Μάρτιο του 2017. "Μια υπηρεσία δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια μπροστά στις παρατηρήσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν επειδή δεν είναι σύμφωνες με αυτό που θα επιθυμούσε", αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης. Ο ομοσπονδιακός δικαστής κατηγορεί επίσης το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ότι δεν έλαβε υπόψη του δεδομένα όπως η μείωση της τιμής του πετρελαίου, ο κίνδυνος διαρροής ή τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα οποία θα εκπέμπονταν στο πλαίσιο της κατασκευής του αγωγού.
"Η κυβέρνηση Trump, προσπάθησε να επιβάλει αυτόν τον βρόμικο αγωγό στον αμερικανικό λαό, αλλά δεν μπορεί να αγνοήσει τις απειλές που θέτει για το καθαρό νερό μας, για το κλίμα, για τις κοινότητές μας", σχολίασε η περιβαλλοντική οργάνωση Sierra Club.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, που θα μπορούσε να ασκήσει έφεση στην απόφαση, δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο μέχρι στιγμής.
www.worldenergynews.gr
Η απόφαση πλήττει επίσης τον όμιλο TransCanada Corp, η μετοχή του οποίου κατέγραφε πτώση 2% στο Χρηματιστήριο του Τορόντο. Πτωτικά κινούνταν και οι μετοχές εταιρειών που θα εφοδίαζαν τον αγωγό με πετρέλαιο.
Η TransCanada, σε μια ανακοίνωσή της, τονίζει ότι διατηρεί τη δέσμευσή της για την κατασκευή του αγωγού, κόστους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μήκους 1900 χιλιομέτρων. Σημειώνει όμως ταυτόχρονα ότι αναζητεί άλλους επενδυτές και ότι δεν έχει λάβει ακόμη μια οριστική επενδυτική απόφαση.
Η απόφαση του δικαστή προκάλεσε την οργή του προέδρου Trump, ο οποίος είχε εγκρίνει την κατασκευή του αγωγού αμέσως μόλις ανέλαβε την προεδρία. O Trudeau βρίσκεται πλέον υπό πίεση να βοηθήσει τον πετρελαϊκό τομέα της χώρας του.
"Ήταν μια πολιτική απόφαση που έλαβε ένας δικαστής. Νομίζω ότι είναι ντροπή", δήλωσε ο Trump, μιλώντας σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο. Πρόσθεσε ότι "θέτει σε κίνδυνο" 48.000 θέσεις εργασίας, έναν αριθμό που αμφισβητείται έντονα από ακτιβιστές που διαφωνούν με το έργο.
Ο αγωγός πρόκειται να συνδέσει τα κοιτάσματα της Αλμπέρτα, στον Καναδά, με τη Νεμπράσκα, στις ΗΠΑ και από εκεί το πετρέλαιο θα φτάνει στα διυλιστήρια στον Κόλπο του Μεξικού. Εναντίον του Keystone XL είχαν κινηθεί πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά, κυρίως, οι κοινότητες των αυτοχθόνων που ζουν στα εδάφη απ' όπου θα περάσει ο αγωγός, καθώς ανησυχούν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του. Βασιζόμενος σε μια ανάλυση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, που έκρινε ότι το σχέδιο αυτό δεν ήταν "προς το εθνικό συμφέρον των ΗΠΑ", συγκρινόμενο με τους κινδύνους για το περιβάλλον, ο πρώην πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα είχε αποφασίσει το 2015 να σταματήσει την κατασκευή.
Ο δικαστής Β. Μorris έκρινε σήμερα 9/11/2018 ότι η κυβέρνηση Trump, αγνόησε σκόπιμα αυτήν την ανάλυση όταν έδωσε το πράσινο φως για να συνεχιστεί η κατασκευή του αγωγού, τον Μάρτιο του 2017. "Μια υπηρεσία δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια μπροστά στις παρατηρήσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν επειδή δεν είναι σύμφωνες με αυτό που θα επιθυμούσε", αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης. Ο ομοσπονδιακός δικαστής κατηγορεί επίσης το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ότι δεν έλαβε υπόψη του δεδομένα όπως η μείωση της τιμής του πετρελαίου, ο κίνδυνος διαρροής ή τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα οποία θα εκπέμπονταν στο πλαίσιο της κατασκευής του αγωγού.
"Η κυβέρνηση Trump, προσπάθησε να επιβάλει αυτόν τον βρόμικο αγωγό στον αμερικανικό λαό, αλλά δεν μπορεί να αγνοήσει τις απειλές που θέτει για το καθαρό νερό μας, για το κλίμα, για τις κοινότητές μας", σχολίασε η περιβαλλοντική οργάνωση Sierra Club.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, που θα μπορούσε να ασκήσει έφεση στην απόφαση, δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο μέχρι στιγμής.
www.worldenergynews.gr