Αναλύσεις

GOLDMAN: Ισχυρή άνοδος ζήτησης για τα πετρελαιοειδή μέχρι το 2020 ευνοεί την Μότορ Όιλ - Οι νέες προβλέψεις

GOLDMAN: Ισχυρή άνοδος ζήτησης για τα πετρελαιοειδή μέχρι το 2020 ευνοεί την Μότορ Όιλ - Οι νέες προβλέψεις

Ισχυρή η αγορά - Τα περιθώρια κέρδους που διαμορφώνονται

Ισχυρή παρέμεινε η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου καθ’ όλη τη διάρκεια του 2017, καθώς ο μετριασμός στη ζήτηση της βενζίνης αντισταθμίστηκε από την έντονη αύξηση της ζήτησης για το ντίζελ που σηματοδοτεί την ανοδική πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και της βιομηχανικής παραγωγής.

Η Goldman Sachs με την ειδική ομάδα που διαθέτει στον τομέα των commodities, υπογράμμισε ότι αναμένει ισχυρή αύξηση της ζήτησης πετρελαίου που θα συνεχιστεί και μέχρι το 2020 και προβλέπει αύξηση 1,9 εκατ βαρέλια ανά ημέρα στα πλαίσια ενός ρυθμού ανάπτυξης 4,1%.

 

Η αύξηση ζήτησης και περιθωρίων μέχρι το 2020

 

 

 

Γιατί ευνοείται η Μότορ Όιλ: Στα 26 ευρώ η τιμη-στόχος

 

Η Μότορ Όιλ έχει διαμορφώσει υψηλά περιθώρια κέρδους και λόγω της αυξανόμενης  ζήτησης που θα υπάρχει για πετρέλαιο και  προιόντα των διυλιστηρίων με νέες προδιαγραφές λόγω προσαρμογής στην καθαρή ενέργεια εμφανίζεται να ωφελείται από την διεύρυνση των περιθωρίων ( spreads) στο light heavy crude.

Στα πλαίσια του ΙΜΟ 2020 για καθαρότερα καύσιμα στη ναυτιλία  θα βελτιώσει το mix των προιόντων υπέρ των Ιight προιόντων, στοιχείο θετικό για την εταιρία. Οι νέες προδιαγραφές ζητούν μείωση του HSFO  (θειώδη ιζήματα στα βαρέλια) από 3,5% στο 0,5%
Το cash flow θα παραμείνει ισχυρό στο 17% σε επίπεδο ταμειακών ροών για την περίοδο 2018-2020 έναντι 10% στον μέσο όρο της επενδυτικής κατηγορίας CEMEA που ανήκει.
Το μέρισμα θα παραμείνει υψηλό στο 8%.
Και ο δείκτης EBITDA  CAGR θα είναι στο 15% την περίοδο 2018-2020.
Παράλληλα ο όμιλος θα έχει αβαντάζ 2,5 δολαρίων ανά βαρέλι ( feedstock discount στο brent λόγω δυνατότητας πρόσβασης στο πετρέλαιο του Ιράκ, που δημιουργεί σαφή υπεροχή για την περίοδο μέχρι το 2020.
Το EBITDA θα μειωθεί το 2018 έναντι του 2017, αλλά αναμένεται αύξηση του EBITDA κατά 32% μέχρι το 2020.
Στην παρούσα φάση η μετοχή διαπραγματεύεται 3,5 το EV/EBITDA με υπολογισμούς 12 μηνών μπροστά.
Η σύσταση είναι buy με στόχο τα 26 ευρώ σε 12 μήνες που δίνει upside 29%

Όπως είναι γνωστό, ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) έχει αποφασίσει να μειώσει το όριο του θείου από 3.5% στο 0.5% το 2020 για τα καύσιμα πλοίων.

Παράλληλα, οι προσδοκίες όσον αφορά το βαθμό συμμόρφωσης με τον κανονισμό εξακολουθούν να αποτελούν βασικό σημείο συζήτησης μεταξύ των επενδυτών, καθώς ο IMO δεν επιβάλλει τη ρύθμιση του ανώτατου ορίου του θείου και δεν επιβάλλει πρόστιμα σε περιπτώσεις που επιτυγχάνεται συμμόρφωση.

Από την άλλη πλευρά, η ναυτιλιακή βιομηχανία διαθέτει αρκετές επιλογές συμμόρφωσης με τους κανονισμούς, όπως τη μετάβαση στο LNG (χρήση ως ναυτιλιακού καυσίμου) και την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία έτσι ώστε να περιοριστεί η περιεκτικότητα του θείου στα καύσιμα και να επιτευχθεί συμμόρφωση στις διεθνείς απαιτήσεις.

Τέλος, επισημαίνεται ότι στην έκθεση της Goldman Sachs αναμένουν τη διείσδυση των scrubbers να αυξηθεί από το 1% στο 4% μέχρι το 2020 και στο 18% μέχρι το 2025.

 

Αναλυτικά το bankingnews.gr σημειώνει:

Ισχυρή παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF) και αύξηση των μερισμάτων «βλέπει» η Goldman Sachs για τη Motor Oil, διατηρώντας τη σύσταση buy (αγορά) για τη μετοχή.
Ειδικότερα, η Goldman Sachs εκτιμά ότι τα αύξηση της μερισματικής απόδοσης κατά 8% την περίοδο 2018-2020, έναντι αύξησης 5% στις μετοχές του κλάδου στην περιοχή CEEMEA.
Επίσης, εκτιμά βελτίωση των ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF) κατά 17%, έναντι +10% του μέσου όρου στην ενώ αναμένει βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους.

Η Motor Oil εκμεταλλεύεται ένα διυλιστήριο στην Κόρινθο της Ελλάδας με χωρητικότητα 9 mnt pa και NCI 11,5.
Ωστόσο, η παραγωγή προϊόντων της εταιρείας είναι υψηλότερη (c.13.5 mnt το 2017), καθώς επεξεργάζεται πρώτη ύλη εκτός του ακατέργαστου πετρελαίου (καύσιμο πετρέλαιο και χαμηλής ποιότητας gasoil), το οποίο εισάγει από τρίτους.
Παρά την υψηλή πολυπλοκότητα το 2017, η Motor Oil είχε απόδοση καυσίμου 23%, η οποία είναι υψηλή σε σύγκριση με άλλα εργοστάσια ραφιναρίσματος της CEEMEA, αλλά η Goldman Sachs αναμένει ότι η απόδοση του πετρελαίου θα μειωθεί το 2020.
Αυτό θα επιτευχθεί με τη διακοπή των εισαγωγών μαζούτ για περαιτέρω επεξεργασία και υποκατάσταση με το καύσιμο πετρέλαιο και, ενδεχομένως, με κάποια εσωτερική βελτιστοποίηση των ροώντων προϊόντων.
 
Επιπλέον, η μεγάλη πολυπλοκότητα του διυλιστηρίου της Κορίνθου επιτρέπει να επεξεργαστεί πρώτη ύλη κυρίως από το Ιράκ.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών η Motor Oil κατάφερε να μειώσει σημαντικά το χρέος της - το καθαρό χρέος / EBITDA μειώθηκε από 2,9 φορές το 2014 σε 0,4 φορές το 2017.
Λαμβάνοντας υπόψη το ισχυρό FCF αναμένεται ότι η μόχλευση θα μειωθεί περαιτέρω.
Η ισχυρή παραγωγή FCF και η χαμηλή μόχλευση θα πρέπει επίσης να επιτρέψουν στη Motor Oil να συνεχίσει να αυξάνει τα μερίσματα.
 


Η μετοχή αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται με 3.5x 12 σε όρους EV / EBITDA, το οποίο ευθυγραμμίζεται σε γενικές γραμμές με
την ιστορική αποτίμηση της εταιρείας, αλλά έχει έκπτωση 30% στο ιστορικό του μεσαίου κύκλου.
Η Motor Oil διαπραγματεύεται σε μερισματική απόδοση 8%, γεγονός που συνεπάγεται έκπτωση 15,5% στο ιστορικό μέσο όρο του κύκλου.
Μάλιστα, η Goldman Sachs Θεωρεί ότι το discount έναντι του κλάδου της CEEMEA είναι αδικαιολόγητο, δεδομένου του EBITDA της Motor Oil, την ισχυρή παραγωγή FCF, τη χαμηλή μόχλευση και την αύξηση των μερισμάτων.
 


 

 

 

 

 

 

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης