Η πρόβλεψη του μεριδίου του LNG στη ναυτιλιακή αγορά περιπλέκεται από πολλούς παράγοντες
Περίοδος μεταβολών θεωρείται το χρονικό σημείο που διανύουμε για τον τομέα της ναυτιλίας στο πλαίσιο της αναζήτησης εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία.
Ειδικότερα, η συνεχής αύξηση του κόστους και διαχείρισης των πλοίων, η θέσπιση νέων κανόνων για την προστασία του περιβάλλοντος και τα υπάρχοντα οικονομικά δεδομένα διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα για την ναυτιλία.
Σε συνέχεια του χθεσινού θέματος για το LNG, θα γίνει μια ακόμη αναφορά στις προβλέψεις για το υγροποιημένο φυσικό αέριο, ως καύσιμο στα πλοία.
Αρχικά, σημειώνεται ότι οι πρώιμες προσδοκίες για ταχεία αύξηση της ζήτησης δεν έχουν υλοποιηθεί. Το 2012, είχε προβλεφθεί ότι θα υπάρξουν πάνω από 1.000 πλοία που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο μέχρι το 2020. Αυτό αναθεωρήθηκε μεταξύ 400 και 600 το 2015 και οι τελευταίοι αριθμοί υποδηλώνουν στόλο κάτω των 300.
Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου, η βραδύτερη ανάπτυξη των υποδομών (από ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί) αλλά και η αβεβαιότητα σχετικά με την ρυθμιστική νομοθεσία, συμπληρώνουν το παζλ των αιτιών.
Η πρόβλεψη του μεριδίου του LNG στη ναυτιλιακή αγορά περιπλέκεται από πολλούς παράγοντες. Παρά το γεγονός ότι θεωρείται πολύ πιθανό τα προσεχή χρόνια να αυξηθεί η ζήτηση, αυτό από την άλλη εξαρτάται από παράγοντες, όπως η χρησιμοποίηση πλοίων, οι μέσες ταχύτητες και η αποδοτικότητα των καυσίμων.
Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο με τη θέσπιση αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών που θα παράγουν μια σειρά απαντήσεων. Για τα υπάρχοντα σκάφη υπάρχει διαθέσιμη σειρά τεχνολογιών και οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων έχουν την επιλογή της εναλλαγής καυσίμων, ή της ανακαίνισης για τη χρήση LNG.
Πλησιάζοντας προς το 2020, θα γίνει περισσότερο σαφής η επιλογή διαθεσιμότητας καυσίμων.
Στον πίνακα που ακολουθεί, καταγράφεται ο αριθμός των πλοίων που είναι υπό κατασκευή και αυτών που λειτουργούν κανονικά
Στον επόμενο πίνακα παρουσιάζεται η πρόβλεψη για την κατανάλωση του LNG τον τιομέα της ναυτιλίας