Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που εισέρχονται στην αγορά μετά τον Σεπτέμβριο του 2017
Αυστηρότερους κανόνες για τον έλεγχο στις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον απόηχο του σκανδάλου «dieselgate» που ταλάνισε (και ταλανίζει) τη Volkswagen.
Ειδικότερα, η Κομισιόν προωθεί μέτρα για την εφαρμογή νέων δοκιμών εκπομπών οχημάτων σε κανονικές οδικές συνθήκες, συμπληρωματικές σε αυτές υπό εργαστηριακές συνθήκες, των οποίων οι ατέλειες εκτέθηκαν από το σκάνδαλο.
Τα μέτρα αυτά θα επεκτείνουν τον έλεγχο στα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης νέας γενιάς και προκαλούν χιλιάδες πρόωρους θανάτους ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν.
Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που εισέρχονται στην αγορά μετά τον Σεπτέμβριο του 2017 και για όλα τα νέα οχήματα από το Σεπτέμβριο 2018, αν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν ζητήσει να καθυστερήσει η εφαρμογή τους μέχρι το 2019.
Μεταξύ άλλων, οι νέοι κανόνες ρυθμίζουν την ψυχρή εκκίνηση του κινητήρα, κατά την οποία τα οχήματα ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι υπό άλλες συνθήκες ταξιδιού, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση από τα σύντομα ταξίδια εντός της πόλης.
Επίσης, στο άμεσο μέλλον η Επιτροπή θα απαιτήσει επίσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν διαθέσιμες στους καταναλωτές τις πληροφορίες για τις επιδόσεις εκπομπών.
Υπενθυμίζεται, πως χθες η Volkswagen έλαβε από την αρμόδια γερμανική Αρχή (KBA) το «πράσινο φως» για την επισκευή των προβληματικών οχημάτων του σκανδάλου παραποίησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων.
Αξιωματούχος της VW διευκρίνισε, πως η έγκριση δεν αφορά τα προβληματικά οχήματα σε Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες.
Να σημειωθεί, πως ορισμένοι αναλυτές είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους για το κατά πόσο μπορούν τα εν λόγω αυτοκίνητα μπορούν να επιδιορθωθούν.
Πριν 2 ημέρες ο γερμανικός κολοσσός συμφώνησε επίσης να επανακαθορίσει στις ΗΠΑ περίπου 80.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα μάρκας Audi, VW και Porsche με 3λιτρο κινητήρα, τα οποία «εμπλέκονταν» στο dieselgate.
Να σημειωθεί πως ο συνολικός αριθμός των οχημάτων του dieselgate φθάνουν τα 9 εκατομμύρια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Οκτώβρη 2016 το Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ ενέκρινε το πρόστιμο-ρεκόρ 14,7 δισ. δολαρίων (περίπου 13,5 δισ. ευρώ) που επέβαλαν οι αμερικανικές αρχές στη γιγαντιαία πολυεθνική για το σκάνδαλο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι χρησιμοποιούσε δολίως κρυφό λογισμικό σε αυτοκίνητά της με κινητήρες diesel, ούτως ώστε να ακολουθούν διαφορετική «χαρτογράφηση» κινητήρα ηπιότερης καύσης σε επίσημους ελέγχους εκπεμπόμενων ρύπων και να εμφανίζονται περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον απ' ότι ήταν στην πραγματικότητα.
Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, η Κομισιόν έχει ήδη λάβει νομική δράση κατά επτά (7) χωρών για το dieselgate.
Πρόκειται για τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, το Λουξεμβούργο, την Ισπανία, Τσεχία, Λιθουανία αλλά και την Ελλάδα.
Οι χώρες κατηγορούνται για το ότι δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν έγκαιρα την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκπομπή ρύπων.
www.worldenergynews.gr
Ειδικότερα, η Κομισιόν προωθεί μέτρα για την εφαρμογή νέων δοκιμών εκπομπών οχημάτων σε κανονικές οδικές συνθήκες, συμπληρωματικές σε αυτές υπό εργαστηριακές συνθήκες, των οποίων οι ατέλειες εκτέθηκαν από το σκάνδαλο.
Τα μέτρα αυτά θα επεκτείνουν τον έλεγχο στα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης νέας γενιάς και προκαλούν χιλιάδες πρόωρους θανάτους ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν.
Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που εισέρχονται στην αγορά μετά τον Σεπτέμβριο του 2017 και για όλα τα νέα οχήματα από το Σεπτέμβριο 2018, αν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν ζητήσει να καθυστερήσει η εφαρμογή τους μέχρι το 2019.
Μεταξύ άλλων, οι νέοι κανόνες ρυθμίζουν την ψυχρή εκκίνηση του κινητήρα, κατά την οποία τα οχήματα ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι υπό άλλες συνθήκες ταξιδιού, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση από τα σύντομα ταξίδια εντός της πόλης.
Επίσης, στο άμεσο μέλλον η Επιτροπή θα απαιτήσει επίσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν διαθέσιμες στους καταναλωτές τις πληροφορίες για τις επιδόσεις εκπομπών.
Υπενθυμίζεται, πως χθες η Volkswagen έλαβε από την αρμόδια γερμανική Αρχή (KBA) το «πράσινο φως» για την επισκευή των προβληματικών οχημάτων του σκανδάλου παραποίησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων.
Αξιωματούχος της VW διευκρίνισε, πως η έγκριση δεν αφορά τα προβληματικά οχήματα σε Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες.
Να σημειωθεί, πως ορισμένοι αναλυτές είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους για το κατά πόσο μπορούν τα εν λόγω αυτοκίνητα μπορούν να επιδιορθωθούν.
Πριν 2 ημέρες ο γερμανικός κολοσσός συμφώνησε επίσης να επανακαθορίσει στις ΗΠΑ περίπου 80.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα μάρκας Audi, VW και Porsche με 3λιτρο κινητήρα, τα οποία «εμπλέκονταν» στο dieselgate.
Να σημειωθεί πως ο συνολικός αριθμός των οχημάτων του dieselgate φθάνουν τα 9 εκατομμύρια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Οκτώβρη 2016 το Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ ενέκρινε το πρόστιμο-ρεκόρ 14,7 δισ. δολαρίων (περίπου 13,5 δισ. ευρώ) που επέβαλαν οι αμερικανικές αρχές στη γιγαντιαία πολυεθνική για το σκάνδαλο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι χρησιμοποιούσε δολίως κρυφό λογισμικό σε αυτοκίνητά της με κινητήρες diesel, ούτως ώστε να ακολουθούν διαφορετική «χαρτογράφηση» κινητήρα ηπιότερης καύσης σε επίσημους ελέγχους εκπεμπόμενων ρύπων και να εμφανίζονται περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον απ' ότι ήταν στην πραγματικότητα.
Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, η Κομισιόν έχει ήδη λάβει νομική δράση κατά επτά (7) χωρών για το dieselgate.
Πρόκειται για τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, το Λουξεμβούργο, την Ισπανία, Τσεχία, Λιθουανία αλλά και την Ελλάδα.
Οι χώρες κατηγορούνται για το ότι δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν έγκαιρα την απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκπομπή ρύπων.
www.worldenergynews.gr