Ενέργεια

Προς αδειοδότηση ο σταθμός LNG στο λιμάνι της Πάτρας - Το 2020 η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών

Προς αδειοδότηση ο σταθμός LNG στο λιμάνι της Πάτρας - Το 2020 η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών
Εκτός από την τροφοδοσία των πλοίων που λειτουργούν με LNG, ο σταθμός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα
Το 2020 εκτιμούν πηγές της ΔΕΠΑ πως θα ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού LNG στο λιμάνι της Πάτρας, ο οποίος εκτός από την τροφοδοσία πλοίων που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα παίξει κομβικό ρόλο στην «έλευση» του φυσικού αερίου στις τρεις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Ελλάδας (Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργος).
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο σταθμός θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας, ενώ ήδη οι τεχνικές μελέτες βρίσκονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και, με αυτό τον τρόπο, την ολοκλήρωση της αδειοδότησης.
Με την έκδοση της ΑΕΠΟ, αναμένεται να ακολουθήσει η δημόσια διαβούλευση για το έργο, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2018.
Έτσι, το 2019 αναμένεται να επέλθει η επενδυτική ωρίμανση του σταθμού, δηλαδή η εξεύρεση κονδυλίων για την υλοποίησή του, ένα μέρος των οποίων θα αναζητηθεί μέσω κοινοτικών πόρων.
Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης θα ανοίξει τον δρόμο ώστε την αμέσως επόμενη χρονιά να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού.
Βασική αποστολή της υποδομής είναι να αποτελέσει σημείο τροφοδοσίας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο των πλοίων που λειτουργούν με LNG.

Ενίσχυση της χρήσης αερίου στην ακτοπλοϊα

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να κερδίσει σημαντικό έδαφος τα επόμενα χρόνια στην ακτοπλοΐα, με δεδομένο πως από την 1η Ιανουαρίου 2020 τίθεται σε εφαρμογή η κοινοτική Οδηγία για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα σκάφη.
Εξάλλου, η κατασκευή των εγκαταστάσεων προέκυψε μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II, με συντονιστή τη ΔΕΠΑ, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του  LNG ως κύριου καύσιμου για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών στην ευρύτερη περιοχή, για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με LNG και φυσικό αέριο.
Την ίδια στιγμή, το «παράπλευρο» όφελος από την υποδομή είναι πως θα εξασφαλίσει την τροφοδοσία της Δυτικής Ελλάδας με φυσικό αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται διά θαλάσσης σε μορφή LNG.
Κάτι που αποτελεί τη μοναδική ρεαλιστική λύση για να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι κατοικίες και οι επιχειρήσεις της περιοχής, με δεδομένη τη μεγάλη απόστασή της από το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ.
Για να φτάσει το φυσικό αέριο στα κτίρια των τριών πόλεων η θυγατρική της ΔΕΠΑ, Δημόσια Εταιρία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδος (ΔΕΔΑ), εκπονεί σχέδιο για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής, ώστε έως το 2023 να δημιουργηθούν 468 χιλιόμετρα δικτύου που θα καλύπτουν το σύνολο και των τριών αστικών ιστών.
Με αυτό τον τρόπο, εκτιμάται πως θα υλοποιηθούν 4.700 συνδέσεις έως το 2023 και 13.500 έως το 2029.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης