Η Σρι Λάνκα θέλει να κατασκευάσει ένα νέο διυλιστήριο στο νότιο λιμάνι της Hambantota, όπου η China Merchants Port Holdings (CMPH) έχει μίσθωση 99 ετών για να χειρίζεται τις εμπορικές συναλλαγές
Η Σρι Λάνκα βρίσκεται σε συνομιλίες με δύο κινεζικές εταιρείες για επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός νέου διυλιστηρίου σε λιμάνι της που βρίσκεται υπό κινεζικό έλεγχο σύμφωνα με ανώτατο κυβερνητικό αξιωματούχο.
Η Σρι Λάνκα θέλει να κατασκευάσει ένα νέο διυλιστήριο στο νότιο λιμάνι της Hambantota, όπου η China Merchants Port Holdings (CMPH) έχει μίσθωση 99 ετών για να χειρίζεται τις εμπορικές συναλλαγές.
Κοντά στην κύρια θαλάσσια διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, το λιμάνι Hambantota είναι πιθανό να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην κινεζική πρωτοβουλία εμπορικών δρόμων "Belt and Road".
Η Mangala Yapa, διευθυντής στο κρατικό συμβούλιο επενδύσεων, δήλωσε ότι δύο κινεζικές εταιρείες έχουν παρουσιάσει μια πρόταση που αφορά κοινή επιχείρηση για το διυλιστήριο, η οποία αναμένεται να παράγει 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως με μια επένδυση μεταξύ 2,5 δισεκατομμυρίων και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
"Η επένδυση είναι μεγάλη και συζητούμε με τις δύο εταιρείες σε αυτή τη βάση", δήλωσε στο Reuters, προσθέτοντας ότι το σχέδιο της κοινής επιχείρησης επιλέχθηκε από τρεις προσφορές, μεταξύ των οποίων η μια προερχόταν από αμερικανική εταιρεία μέσω τοπικού εταίρου.
"Το διυλιστήριο χρειάζεται περίπου 500 στρέμματα γης. Πολλοί προσπαθούν να πάρουν πρώτα τη γη και στη συνέχεια να αναζητήσουν επενδυτές".
Η επιρροή της Κίνας στο λιμάνι της Hambantota έχει προκαλέσει εκτεταμένη οργή στη Σρι Λάνκα.
Η συμφωνία με την CMPH, η οποία έχει πλειοψηφικό μερίδιο στη μίσθωση, πυροδότησε φήμες ότι το λιμάνι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κινεζικά ναυτικά σκάφη.
Η CMPH έχει επίσης σε συνομιλίες με την κυβέρνηση για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής ζώνης δίπλα.
Φέτος η κυβέρνηση αναθεώρησε την αρχική της συμφωνία με την CMPH για να δώσει μεγαλύτερη επιρροή στην Αρχή Λιμένων της Σρι Λάνκα, προκειμένου να προσπαθήσει να μετριάσει τις ανησυχίες - συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ινδίας - ότι το λιμάνι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για στρατιωτικούς σκοπούς.
Η συμφωνία για την επενδυτική ζώνη δεν έχει ακόμη υπογραφεί.
www.worldenergynews.gr
Η Σρι Λάνκα θέλει να κατασκευάσει ένα νέο διυλιστήριο στο νότιο λιμάνι της Hambantota, όπου η China Merchants Port Holdings (CMPH) έχει μίσθωση 99 ετών για να χειρίζεται τις εμπορικές συναλλαγές.
Κοντά στην κύρια θαλάσσια διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, το λιμάνι Hambantota είναι πιθανό να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην κινεζική πρωτοβουλία εμπορικών δρόμων "Belt and Road".
Η Mangala Yapa, διευθυντής στο κρατικό συμβούλιο επενδύσεων, δήλωσε ότι δύο κινεζικές εταιρείες έχουν παρουσιάσει μια πρόταση που αφορά κοινή επιχείρηση για το διυλιστήριο, η οποία αναμένεται να παράγει 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως με μια επένδυση μεταξύ 2,5 δισεκατομμυρίων και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
"Η επένδυση είναι μεγάλη και συζητούμε με τις δύο εταιρείες σε αυτή τη βάση", δήλωσε στο Reuters, προσθέτοντας ότι το σχέδιο της κοινής επιχείρησης επιλέχθηκε από τρεις προσφορές, μεταξύ των οποίων η μια προερχόταν από αμερικανική εταιρεία μέσω τοπικού εταίρου.
"Το διυλιστήριο χρειάζεται περίπου 500 στρέμματα γης. Πολλοί προσπαθούν να πάρουν πρώτα τη γη και στη συνέχεια να αναζητήσουν επενδυτές".
Η επιρροή της Κίνας στο λιμάνι της Hambantota έχει προκαλέσει εκτεταμένη οργή στη Σρι Λάνκα.
Η συμφωνία με την CMPH, η οποία έχει πλειοψηφικό μερίδιο στη μίσθωση, πυροδότησε φήμες ότι το λιμάνι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κινεζικά ναυτικά σκάφη.
Η CMPH έχει επίσης σε συνομιλίες με την κυβέρνηση για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής ζώνης δίπλα.
Φέτος η κυβέρνηση αναθεώρησε την αρχική της συμφωνία με την CMPH για να δώσει μεγαλύτερη επιρροή στην Αρχή Λιμένων της Σρι Λάνκα, προκειμένου να προσπαθήσει να μετριάσει τις ανησυχίες - συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ινδίας - ότι το λιμάνι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για στρατιωτικούς σκοπούς.
Η συμφωνία για την επενδυτική ζώνη δεν έχει ακόμη υπογραφεί.
www.worldenergynews.gr