Το trend του shared mobility επίσης κερδίζει έδαφος και επενδύσεις σαν επιλογή
Η επίτευξη αποτελεσματικής κινητικότητας στις μεγάλες πόλεις αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων που μπορούν να διατεθούν σε κοινωνικούς σκοπούς, τον χρόνο μας και την ποιότητα ζωής.
Οι παγκόσμιες τάσεις εξελίσσονται, με την Ελλάδα να μην έχει σχεδιάσει ακόμα τα απαραίτητα βήματα προσαρμογής.
Ο εξηλεκτρισμός των οχημάτων (Εlectric vehicles - EV's) και η ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης συνδέονται άμεσα με την αποτελεσματική κινητικότητα.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν από 50.000 το 2011 σε 450.000 το 2015.
Οι οικονομικές ενισχύσεις γύρω από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εξέλιξη της τεχνολογίας γύρω από τις δυνατότητες αυτάρκειας και κόστους της μπαταρίας συνετέλεσαν αποφασιστικά στην αύξηση του μεριδίου τους στην παγκόσμια αγορά.
Εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία το κόστος λειτουργίας των EV's θα πέσει κάτω από 100 δολάρια ανά Kw/h, κάτι που θα τα καταστήσει ανταγωνιστικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων προϋποθέτει πολλά σημεία ανεφοδιασμού τους και την αποκέντρωση των δικτύων ηλεκτρισμού.
Τα αποκεντρωμένα ενεργειακά δίκτυα μπορούν να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικότερα την αυτάρκεια των προμηθευτών ηλεκτρισμού για την κάλυψη των αναγκών των EV’s.
H επίτευξη της αποτελεσματικής κινητικότητας στηρίζεται και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόματης οδήγησης (Autonomous vehicles- AV’s).
Οι σχετικές εφαρμογές ήδη αναπτύσσονται πειραματικά.
Βελτίωση ασφάλειας και παραγωγικότητας κατά τις μετακινήσεις
Η εξέλιξη της τεχνολογίας θα επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας κατά την μετακίνηση και του κόστους παραγωγής των οχημάτων.
Ο χρόνος μεταφοράς στο αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο παραγωγικός, ο επιβάτης λόγου χάρη δεν είναι οδηγός και μπορεί να διαβάζει, να μιλά στο τηλέφωνο και λιγότερο κουραστικός.
Το trend του shared mobility επίσης κερδίζει έδαφος και επενδύσεις σαν επιλογή.
Oι ride hailing υπηρεσίες - ο επιβάτης σταματά το όχημα όπου μπορεί να επιβιβαστεί με ασφάλεια και αποβιβάζεται επίσης όπου θέλει και μπορεί ασφαλώς- αυξάνονται και δείχνουν ότι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε υπαίθριες περιοχές από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι επενδύσεις εταιρειών shared mobility αυξήθηκαν από 5.3billion £ το 2014 σε 11.3billion £ το 2015.
Τα στατιστικά μάλιστα παγκοσμίως δείχνουν ότι οι σχετικές υπηρεσίες έχουν γρηγορότερη και μεγαλύτερη ανάπτυξη από τα ηλεκτρικά ή τα αυτόνομα οχήματα.
Το Internet of Things (IoT) συνδέεται με όλα τις παραπάνω τάσεις.
Η εξάπλωση της αυτοματοποιημένης πληροφορίας που ενημερώνει σε ζωντανό χρόνο για τα δεδομένα οποιασδήποτε διαδρομή, θα διευκολύνει την κίνηση των ΑV’s ενώ και οι εταιρείες μεταφοράς θα μπορούν να ρυθμίσουν τα δρομολόγια τους πιο αποτελεσματικά για τους πελάτες τους.
Όσο οι σύγχρονες τάσεις επίτευξης αποτελεσματικής κινητικότητας διεισδύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και η τεχνολογία τους εξελίσσεται οι εθνικές και περιφερειακές αρχές θα πρέπει να ρυθμίσουν νομικά τις συνέπειες τους.
Επίσης θα πρέπει να φροντίσουν για τις απαραίτητες υποδομές ώστε να αναπτυχθούν τα συστήματα.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ελάχιστες πηγές ανεφοδιασμού) ή για την αυτόνομη οδήγηση.
Το Internet of Things ακόμα δεν έχει μπολιαστεί στο ελληνικό σύστημα μεταφορών ενώ δεν υπάρχει ακόμα επιχείρηση που να δραστηριοποιείται στο shared mobility.
Με άλλα λόγια η αγορά παρθένα σχεδόν σε όλα τα trends της επίτευξης αποτελεσματικής κινητικότητας.
Χρειάζεται διασύνδεση της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας για να καλλιεργηθούν τα πρώτα εγχειρήματα στη βάση ήδη υφιστάμενων σε άλλες χώρες.
Το κράτος (Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) οφείλει επίσης να ασχοληθεί σε θέματα policies γύρω από την επίτευξη αποτελεσματικής κινητικότητας ώστε να αρχίσει να αναπτύσσεται το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο.
Προγράμματα έρευνας και καινοτομίας μπορούν να αποτελέσουν την βάση συγκέντρωσης των απαραίτητων πληροφοριών γύρω από τα concept της επίτευξης αποτελεσματικότητας κινητικότητας ειδικά στην Ελλάδα με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, Πανεπιστημίων και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
www.worldenergynews.gr
Οι παγκόσμιες τάσεις εξελίσσονται, με την Ελλάδα να μην έχει σχεδιάσει ακόμα τα απαραίτητα βήματα προσαρμογής.
Ο εξηλεκτρισμός των οχημάτων (Εlectric vehicles - EV's) και η ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης συνδέονται άμεσα με την αποτελεσματική κινητικότητα.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν από 50.000 το 2011 σε 450.000 το 2015.
Οι οικονομικές ενισχύσεις γύρω από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εξέλιξη της τεχνολογίας γύρω από τις δυνατότητες αυτάρκειας και κόστους της μπαταρίας συνετέλεσαν αποφασιστικά στην αύξηση του μεριδίου τους στην παγκόσμια αγορά.
Εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία το κόστος λειτουργίας των EV's θα πέσει κάτω από 100 δολάρια ανά Kw/h, κάτι που θα τα καταστήσει ανταγωνιστικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων προϋποθέτει πολλά σημεία ανεφοδιασμού τους και την αποκέντρωση των δικτύων ηλεκτρισμού.
Τα αποκεντρωμένα ενεργειακά δίκτυα μπορούν να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικότερα την αυτάρκεια των προμηθευτών ηλεκτρισμού για την κάλυψη των αναγκών των EV’s.
H επίτευξη της αποτελεσματικής κινητικότητας στηρίζεται και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόματης οδήγησης (Autonomous vehicles- AV’s).
Οι σχετικές εφαρμογές ήδη αναπτύσσονται πειραματικά.
Βελτίωση ασφάλειας και παραγωγικότητας κατά τις μετακινήσεις
Η εξέλιξη της τεχνολογίας θα επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας κατά την μετακίνηση και του κόστους παραγωγής των οχημάτων.
Ο χρόνος μεταφοράς στο αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο παραγωγικός, ο επιβάτης λόγου χάρη δεν είναι οδηγός και μπορεί να διαβάζει, να μιλά στο τηλέφωνο και λιγότερο κουραστικός.
Το trend του shared mobility επίσης κερδίζει έδαφος και επενδύσεις σαν επιλογή.
Oι ride hailing υπηρεσίες - ο επιβάτης σταματά το όχημα όπου μπορεί να επιβιβαστεί με ασφάλεια και αποβιβάζεται επίσης όπου θέλει και μπορεί ασφαλώς- αυξάνονται και δείχνουν ότι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε υπαίθριες περιοχές από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι επενδύσεις εταιρειών shared mobility αυξήθηκαν από 5.3billion £ το 2014 σε 11.3billion £ το 2015.
Τα στατιστικά μάλιστα παγκοσμίως δείχνουν ότι οι σχετικές υπηρεσίες έχουν γρηγορότερη και μεγαλύτερη ανάπτυξη από τα ηλεκτρικά ή τα αυτόνομα οχήματα.
Το Internet of Things (IoT) συνδέεται με όλα τις παραπάνω τάσεις.
Η εξάπλωση της αυτοματοποιημένης πληροφορίας που ενημερώνει σε ζωντανό χρόνο για τα δεδομένα οποιασδήποτε διαδρομή, θα διευκολύνει την κίνηση των ΑV’s ενώ και οι εταιρείες μεταφοράς θα μπορούν να ρυθμίσουν τα δρομολόγια τους πιο αποτελεσματικά για τους πελάτες τους.
Όσο οι σύγχρονες τάσεις επίτευξης αποτελεσματικής κινητικότητας διεισδύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και η τεχνολογία τους εξελίσσεται οι εθνικές και περιφερειακές αρχές θα πρέπει να ρυθμίσουν νομικά τις συνέπειες τους.
Επίσης θα πρέπει να φροντίσουν για τις απαραίτητες υποδομές ώστε να αναπτυχθούν τα συστήματα.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ελάχιστες πηγές ανεφοδιασμού) ή για την αυτόνομη οδήγηση.
Το Internet of Things ακόμα δεν έχει μπολιαστεί στο ελληνικό σύστημα μεταφορών ενώ δεν υπάρχει ακόμα επιχείρηση που να δραστηριοποιείται στο shared mobility.
Με άλλα λόγια η αγορά παρθένα σχεδόν σε όλα τα trends της επίτευξης αποτελεσματικής κινητικότητας.
Χρειάζεται διασύνδεση της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας για να καλλιεργηθούν τα πρώτα εγχειρήματα στη βάση ήδη υφιστάμενων σε άλλες χώρες.
Το κράτος (Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) οφείλει επίσης να ασχοληθεί σε θέματα policies γύρω από την επίτευξη αποτελεσματικής κινητικότητας ώστε να αρχίσει να αναπτύσσεται το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο.
Προγράμματα έρευνας και καινοτομίας μπορούν να αποτελέσουν την βάση συγκέντρωσης των απαραίτητων πληροφοριών γύρω από τα concept της επίτευξης αποτελεσματικότητας κινητικότητας ειδικά στην Ελλάδα με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, Πανεπιστημίων και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
www.worldenergynews.gr