Πληροφορίες αναφέρουν πως αναζητείται η νομική βάση για αλλαγές, έτσι ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ
Το ζήτημα των χρεώσεων χρήσης της Ρεβυθούσας, η οποία αποτελεί σύμφωνα με παράγοντες του χώρου την μόνη «ανοικτή» πύλη εισόδου φυσικού αερίου στη χώρα, φαίνεται ότι προβληματίζει τους «παίκτες» της αγοράς φυσικού αερίου, τους υποψήφιους επενδυτές για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ, αλλά και τους αρμοδίους φορείς, δηλαδή το διαχειριστή του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ) και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα τέλη χρήσης της Ρεβυθούσας αυξήθηκαν ακόμη και κατά 300% ετησίως, όταν τον περασμένο Σεπτέμβριο εγκρίθηκε ο νέος κανονισμός τιμολόγησης που σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο έχει διάρκεια «ζωής» τεσσάρων ετών.
Ωστόσο, η αύξηση αυτή των τελών χρήσης της Ρεβυθούσας σε ότι αφορά επιμέρους χρεώσεις δημιουργεί προβλήματα ανταγωνιστικότητας.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αναλυτές, η ελληνική αγορά είναι πολύ κλειστή, αφού έχει μόνο τρεις εισόδους (Σιδηρόκαστρο, Κήποι, Ρεβυθούσα) οι οποίες είναι λίγο - πολύ «κλεισμένες» πλην τις Ρεβυθούσας, η οποία θεωρείται ότι έχει πολλές δυνατότητας να ενισχύσει των ανταγωνισμό μέσω της εισαγωγής ανεξάρτητων φορτίων LNG.
Σε αναζήτηση φόρμουλας για τροποποιήσεις
Το θέμα έχει προβληματίσει έντονα τόσο τη ΡΑΕ όσο και τον ΔΕΣΦΑ και σύμφωνα με πληροφορίες έχει συζητηθεί σε σειρά συσκέψεων.
Ωστόσο δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής σχετικό αίτημα – πρόταση από τον ΔΕΣΦΑ προκειμένου να ληφθεί ανάλογη απόφαση από τη ΡΑΕ.
Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι αναζητείται η νομική βάση για την αλλαγή χωρίς να δημιουργηθούν τριγμοί στο διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος είναι σε εξέλιξη.
Και αυτό διότι ο Κανονισμός τιμολόγησης που ισχύει από τις 30 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διάρκεια ζωής τεσσάρων ετών και η αλλαγή του δημιουργεί συνθήκες ασάφειας για τους υποψήφιους επενδυτές.
Πλήρη ενημέρωση ζητούν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες μάλιστα οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν ζητήσει αναλυτική ενημέρωση για το ζήτημα των τελών χρήσης του δικτύου, ένα θέμα που καθίσταται ακόμη πιο ευαίσθητο εάν συνυπολογιστεί ότι υπήρξε η αφορμή για την υπαναχώρηση της Socar από τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΡΑΕ προτίθεται να ξαναδεί το θέμα, καθώς στον κανονισμό τιμολόγησης προβλέπεται ότι εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις και νωρίτερα της τετραετίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα τέλη χρήσης του δικτύου έχουν δυο σκέλη: Το μεταβλητό και στο σκέλος της ισχύος για τις τρεις εισόδους της χώρας, ενώ η όποια αλλαγή ενδέχεται να συμπαρασύρει το σύνολο και να ανοίξει ένα κύκλο συζήτησης που δεν θα είναι ωφέλιμος.
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα της Ρεβυθούσας υφίσταται και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα τέλη χρήσης της Ρεβυθούσας αυξήθηκαν ακόμη και κατά 300% ετησίως, όταν τον περασμένο Σεπτέμβριο εγκρίθηκε ο νέος κανονισμός τιμολόγησης που σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο έχει διάρκεια «ζωής» τεσσάρων ετών.
Ωστόσο, η αύξηση αυτή των τελών χρήσης της Ρεβυθούσας σε ότι αφορά επιμέρους χρεώσεις δημιουργεί προβλήματα ανταγωνιστικότητας.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αναλυτές, η ελληνική αγορά είναι πολύ κλειστή, αφού έχει μόνο τρεις εισόδους (Σιδηρόκαστρο, Κήποι, Ρεβυθούσα) οι οποίες είναι λίγο - πολύ «κλεισμένες» πλην τις Ρεβυθούσας, η οποία θεωρείται ότι έχει πολλές δυνατότητας να ενισχύσει των ανταγωνισμό μέσω της εισαγωγής ανεξάρτητων φορτίων LNG.
Σε αναζήτηση φόρμουλας για τροποποιήσεις
Το θέμα έχει προβληματίσει έντονα τόσο τη ΡΑΕ όσο και τον ΔΕΣΦΑ και σύμφωνα με πληροφορίες έχει συζητηθεί σε σειρά συσκέψεων.
Ωστόσο δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής σχετικό αίτημα – πρόταση από τον ΔΕΣΦΑ προκειμένου να ληφθεί ανάλογη απόφαση από τη ΡΑΕ.
Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι αναζητείται η νομική βάση για την αλλαγή χωρίς να δημιουργηθούν τριγμοί στο διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος είναι σε εξέλιξη.
Και αυτό διότι ο Κανονισμός τιμολόγησης που ισχύει από τις 30 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διάρκεια ζωής τεσσάρων ετών και η αλλαγή του δημιουργεί συνθήκες ασάφειας για τους υποψήφιους επενδυτές.
Πλήρη ενημέρωση ζητούν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες μάλιστα οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν ζητήσει αναλυτική ενημέρωση για το ζήτημα των τελών χρήσης του δικτύου, ένα θέμα που καθίσταται ακόμη πιο ευαίσθητο εάν συνυπολογιστεί ότι υπήρξε η αφορμή για την υπαναχώρηση της Socar από τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΡΑΕ προτίθεται να ξαναδεί το θέμα, καθώς στον κανονισμό τιμολόγησης προβλέπεται ότι εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις και νωρίτερα της τετραετίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα τέλη χρήσης του δικτύου έχουν δυο σκέλη: Το μεταβλητό και στο σκέλος της ισχύος για τις τρεις εισόδους της χώρας, ενώ η όποια αλλαγή ενδέχεται να συμπαρασύρει το σύνολο και να ανοίξει ένα κύκλο συζήτησης που δεν θα είναι ωφέλιμος.
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα της Ρεβυθούσας υφίσταται και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.
www.worldenergynews.gr