Τι αναφέρει για τις εταιρίες προμήθειας που συμβάλλονται και υπογράφουν πρότυπες συμβάσεις αορίστου διάρκειας που συνοδεύονται υποχρεωτικά από αορίστου διάρκειας εγγυητικές επιστολές.
Επέκταση της δραστηριότητας της στην προμήθεια φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο, αλλά και στην Κεντρική Μακεδονία, φαίνεται ότι σχεδιάζει η Motor Oil η οποία συμμετέχει ασκώντας αυστηρή κριτική αλλά και παρουσιάζοντας συγκεκριμένες προτάσεις σε διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ που σχετίζεται με τα τέλη χρήσης του δικτύου της εταιρίας διανομής φυσικού αερίου HENGAS.
Υπενθυμίζεται ότι η HENGAS δραστηριοποιείται στην Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία αναπτύσσοντας δίκτυο φυσικού αερίου στην Κόρινθο, την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη, αλλά και στην Έδεσσα, τη Δεσκάτη του Ν. Γρεβενών, το Πολύκαστρο του Ν. Κιλκίς, τον Πολύγυρο της Χαλκιδικής, την Σκύδρα στο Ν. Πέλλας και τη Νάουσα στο Ν. Ημαθίας.
Η Motor Oil με επιστολή της στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί της Πρότυπης Σύμβασης Χρήσης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου της HENGAS, εκφράζει αντίθεσή της σε μια σειρά ζητημάτων σημειώνοντας την αύξηση του κόστους για τους χρήστες των υποδομών και κατ επέκταση για τους τελικούς καταναλωτές εμπορικούς αλλά και οικιακούς.
Η διαφορά της ΜΟΗ με enaon ΕΔΑ και HENGAS
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Motor Oil αντιτίθεται στην πολιτική που ακολουθούν τόσο η enaon ΕΔΑ όσο και η HENGAS, να υποχρεώνουν τις εταιρίες προμήθειας που συμβάλλονται μαζί τους να υπογράφουν πρότυπες συμβάσεις αορίστου διάρκειας που συνοδεύονται υποχρεωτικά από αορίστου διάρκειας εγγυητικές επιστολές.
Προτείνει να δίνονται ετήσιες εγγυήσεις όπως συμβαίνει και με τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς (ΔΕΣΦΑ), καθώς όπως εξηγεί οι ανάγκες των χρηστών μεταβάλλονται ετησίως.
Επίσης σύμφωνα με την Motor Oil το ύψος των εγγυήσεων είναι ιδιαίτερα υψηλό και μη επαρκώς αιτιολογημένο.
Συγκεκριμένα το ύψος των εγγυήσεων που προτείνει η HENGAS στο 100% του αθροίσματος της ετήσιας χρέωσης δυναμικότητας όλων των σημείων παράδοσης του χρήστη διανομής για το οικιακό και εμπορικό τιμολόγιο.
Αντίθετα όπως σημειώνει η Motor Oil η ετήσια αποζημίωση που είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει η HENGAS σε περίπτωση περιουσιακής ζημίας που προκλήθηκε λόγω πλημμελούς ή και μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του προς τον χρήστη, ανέρχεται μόνο σε μόλις 0,5% του αθροίσματος της ετήσιας χρέωσης δυναμικότητας όλων των σημείων παράδοσης του μητρώου πελατών του χρήστη.
Σημειώνει δε ότι η λύση της πρότυπης σύμβασης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μονομερώς από τον χρήστη χωρίς τη συμφωνία του Διαχειριστή ακόμα κι αν έχουν εκπληρωθεί όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν.
Σύμφωνα με την Motor Oil όλα αυτά έχουν άμεση επίδραση στο λειτουργικό και επενδυτικό πλάνο της HENGAS αφού οι κοστοβόρες επενδύσεις εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την αξιοποίηση του συστήματος Διανομής από τους χρήστες.
Για το λόγο αυτό το κόστος των μελλοντικών επενδύσεων της HENGAS είτε αφορά την αναβάθμιση των υπαρχόντων είτε για την ανάπτυξη δικτύων διανομής σε απομακρυσμένες περιοχές πρέπει να ελέγχεται αυστηρά.
Προτάσεις της Motor Oil
Σε αυτήν την κατεύθυνση η Motor Oil προτείνει:
- Να προβλέπεται η δυνατότητα για σύναψη σύμβασης ορισμένης διάρκειας μεταξύ χρηστών και διαχειριστή ή να εφαρμοστεί παρόμοιο πλαίσιο με τη Μεταφορά (ΔΕΣΦΑ) με συμβάσεις πλαίσιο αορίστου χρόνου που συνοδεύονται από ορισμένης διάρκειας συμβάσεις υπηρεσιών και αντίστοιχες εγγυητικές επιστολές.
- Να αυξηθεί το ποσοστό της ετήσιας αποζημίωσης που θα καταβάλει η HENGAS σε χρήστες σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της σε τουλάχιστον 10% και να οριστούν οι απαιτούμενες εγγυήσεις των χρηστών στο 20% τόσο στο οικικακό/εμπορικό όσο και στο βιομηχανικό τιμολόγιο. Στην περίπτωση χρηστών που καλύπτουν συστηματικά εμπρόθεσμα όλες τις πληρωμές τους να προβλέπεται περαιτέρω μείωση των απαιτούμενων εγγυήσεων σε 10%.
- Να συμπεριληφθεί πρόβλεψη που να δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να λύσουν μονομερώς τη σύμβαση χρήσης σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της σύμβασης εφόσον έχουν καλυφθεί όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή.
www.worldenergynews.gr