
Τα ιαπωνικά διυλιστήρια πετρελαίου πιστεύουν ότι απαιτούνται συγκεκριμένοι κανονισμοί και πλαίσια για να ενθαρρύνουν τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και να αναπτύξουν αλυσίδες εφοδιασμού για να υποστηρίξουν τις προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, δήλωσε την Παρασκευή ο επικεφαλής της ομάδας λόμπι της βιομηχανίας.
Η πρώτη εγχώρια παραγωγή βιοκαυσίμων
Η Cosmo Energy Holdings θα ξεκινήσει, σύμφωνα με το Reuters, την πρώτη εγχώρια παραγωγή SAF στην Ιαπωνία τον Απρίλιο, πραγματοποιώντας ένα βήμα προς τον στόχο της χώρας να αντικαταστήσει το 10% του καυσίμου αεριωθουμένων με μια καθαρότερη εναλλακτική, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις μείωσης του κόστους.
Τα ιαπωνικά διυλιστήρια πρέπει να παρέχουν SAF ισοδύναμο με το 10% των πωλήσεών τους αεροπορικών καυσίμων έως το 2030 ως μέρος των προσπαθειών της χώρας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η οποία ευθυγραμμίζεται με παγκόσμιες πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπλάνα.
Ακόμα, δεν έχει καθοριστεί το υποχρεωτικό καθεστώς για τις αεροπορικές εταιρείες και η βιομηχανία πετρελαίου πιστεύει ότι ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που εφαρμόζεται στους προμηθευτές απαιτείται επίσης για τους καταναλωτές.
Ρυθμιστικά πλαίσια
«Οι κανονισμοί και τα πλαίσια από την πλευρά της προσφοράς είναι σχετικά προχωρημένα και σημειώνουμε πρόοδο στην οικοδόμηση μιας εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Σουνίτσι Κίτο, πρόεδρος της Ένωσης Πετρελαίου της Ιαπωνίας, σε συνέντευξη Τύπου.
«Πιστεύω όμως ότι η πλευρά των χρηστών, στην προκειμένη περίπτωση, οι αεροπορικές εταιρείες, χρειάζονται επίσης παρόμοιους κανονισμούς και πλαίσια», πρόσθεσε.
Ο Kito, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος του δεύτερου μεγαλύτερου διυλιστηρίου πετρελαίου της Ιαπωνίας, Idemitsu Kosan, τόνισε ότι η ενεργειακή μετάβαση προς την ουδετερότητα του άνθρακα απαιτεί μετασχηματισμό σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού -- από τους προμηθευτές στους προμηθευτές -- κάνοντάς την διαφορετική από τις συμβατικές δραστηριότητες παραγωγής και πωλήσεων.
"Αυτό θα είναι ένα βασικό τεστ για την ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού καυσίμων προς την ουδετερότητα του άνθρακα", είπε, προσθέτοντας ότι για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθεί κατανόηση από τις αεροπορικές εταιρείες και τους καταναλωτές καθώς και την κρατική υποστήριξη στον καθορισμό των κατάλληλων αναλογιών επιμερισμού κόστους και μεθόδων εφαρμογής.
www.worldenergynews.gr