Τελευταία Νέα

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

 Προς υπογραφή της σύμβασης με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου σε χρόνο ρεκόρ, ανοίγει τον βηματισμό του Ταμείου για την υπογραφή της σύμβασης με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, ακόμα και εντός Σεπτεμβρίου.

Εντωμεταξύ, η λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης στις 5 Οκτωβρίου 2024 θα σημάνει και την επιστροφή του αυτοκινητόδρομου στο ελληνικό δημόσιο, όπως έχει ξεκαθαρίσει ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος, με τα έσοδα από τα διόδια να καταλήγουν στα κρατικά ταμεία. Αν και το ΤΑΙΠΕΔ θέτει ως στόχο το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ως το τέλος του έτους, αυτό δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.

Ουσιαστικά, η παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο για 25 χρόνια εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταφέρει να προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να εξασφαλίσει την παράδοση του δρόμου σε άριστη κατάσταση. Μάλιστα, σε αυτή την κατεύθυνση, και προκειμένου να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον σε οποιαδήποτε περίπτωση διαφωνίας κατά την παράδοση – παραλαβή, το υπουργείο αναζητεί νομικό σύμβουλο με fast track διαδικασίες ανάθεσης. Η αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 186.000 ευρώ.

Μεταβατική φάση

Με το handover του αυτοκινητόδρομου να έχει κλειδώσει για τις 5 Οκτωβρίου, το δημόσιο αναζητά ήδη την ενδιάμεση λύση για τη λειτουργία της Αττικής Οδού μέχρι αυτή να περάσει στον νέο ανάδοχο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη διερευνηθεί το σενάριο – που πρακτικά θεωρείται και το πιο ασφαλές ώστε να εξασφαλισθεί η επιχειρησιακή συνέχεια – της «παράτασης» λειτουργίας του άξονα από τον σημερινό παραχωρησιούχο, ΕΛΛΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-EGIS PROJECTS.

Η διαδικασία, πάντως, θα πρέπει να εκκινήσει σύντομα, προκειμένου να μην υπάρξει κανένα κενό. Υπενθυμίζεται, δε, πως ο σημερινός παραχωρησιούχος έχει συμβατική υποχρέωση να συντηρεί τον αυτοκινητόδρομο για ακόμη δύο χρόνια μετά τη λήξη της περιόδου παραχώρησης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης