Κορυφαία επιλογή στις ευρωπαϊκές εταιρείες διύλισης πετρελαίου παραμένει η Motor Oil για την Goldman Sachs, καθώς, όπως επισημαίνει σε σχετική έκθεση, συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρές επιδόσεις, αυξάνοντας τους όγκους πωλήσεων. Στον αντίποδα, για τα ΕΛΠΕ η αμερικανική επενδυτική τράπεζα εμφανίζεται περισσότερο επιφυλακτική.
Ισχυρές επιδόσεις προβλέπει σε έκθεση της η Goldman Sachs ότι θα συνεχίζει να παρουσιάζει η Motor Oil, εκτιμώντας ότι η απόδοση των καθαρών ταμειακών ροών (Free Cash Flow) θα προσεγγίσει φέτος το 20% και ότι η μερισματική της απόδοση θα ανέλθει στο 7%.
Στην έκθεση με τίτλο «Refining trip: Wave of optimism in oversupplied market», η Motor Oil παραμένει η κορυφαία επενδυτική επιλογή της Goldman Sachs στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, με σύσταση αγοράς για τη μετοχή της εταιρείας και τιμή-στόχο τα 12,50 ευρώ.
Χθες, Τετάρτη, η μετοχή έκλεισε στα 10,40 ευρώ. Υψηλό έτους είναι τα 11,50 και χαμηλό τα 8.26 ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η Motor Oil διαχειρίζεται ένα από τα πλέον σύνθετα διυλιστήρια στην Ευρώπη και έχει βελτιώσει περαιτέρω το μίγμα των προϊόντων της, αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση και αυξάνοντας τους όγκους των πωλήσεων.
Κατά τη συνάντηση που είχαν στελέχη της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας με στελέχη της Motor Oil προέκυψε ότι η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας εκτιμά πως διαθέτει το δεύτερο καλύτερο διυλιστήριο στην ευρύτερη περιοχή, λειτουργώντας σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου αναμένεται και άλλα διυλιστήρια να κλείσουν ή να μειώσουν την παραγωγή, ενώ παράλληλα θα συνεχισθεί η πίεση στα περιθώρια διύλισης (margins)
Τα margins εκτιμάται ότι παραμένουν σε σχετικά καλά επίπεδα, λόγω της εύκολης πρόσβασης της εταιρείας σε διαφορετικούς τύπους αργού πετρελαίου της Μέσης Ανατολής. Η εταιρεία επιτυγχάνει την αειφόρο βελτίωση των περιθωρίων, μέσω συνεχούς βελτιστοποίησης της σύνθεσης του προϊόντος, προσαρμόζοντας συνεχώς τις πωλήσεις της.
Επιφυλάξεις για τα ΕΛΠΕ
Σε ότι αφορά τα Ελληνικά Πετρέλαια, η Goldman Sachs εμφανίζεται περισσότερο επιφυλακτική, όπως αυτό αποτυπώνεται στη σύσταση «neutral» (ουδέτερη) για τη μετοχή της εταιρείας και την πολύ μικρή απόσταση της τιμής-στόχου (4,32 ευρώ) από τα τρέχοντα επίπεδα διαπραγμάτευσης της μετοχής.
Η μετοχή των ΕΛΠΕ έκλεισε χθες στα 4 ευρώ. Υψηλό έτους είναι τα 5,57 και χαμηλό τα 2,90 ευρώ.
Κατά τη συνάντηση με στελέχη των ΕΛΠΕ, προέκυψε ότι η εταιρείας θεωρεί πως η εγχώρια ζήτηση παραμένει φέτος σχετικά αδύναμη, έπειτα από την ανάκαμψη που είχε σημειωθεί το 2015. Η συνολική κατανάλωση πετρελαιοειδών έχει παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητη, με την κατανάλωση ντίζελ να έχει αυξηθεί βενζίνης κατά 4% περίπου και την βενζίνη να είναι οριακά χαμηλότερα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο..
Η εταιρεία εκτιμά ότι είναι σε καλή θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της και ότι άλλα διυλιστήρια της περιοχής θα πρέπει να μειώσουν την παραγωγή ή να κλείσουν, σε περίπτωση επιδείνωσης του περιβάλλοντος στα margins
Πάντως, πιστεύει ότι τα ισχύοντα περιθώρια διύλισης παραμένουν θετικά για την εταιρεία.
Σε ότι αφορά τέλος την προμήθεια αργού, επισημαίνει ότι η μεγαλύτερη έκπτωση στις τιμές προέρχεται από το Ιράκ και εν συνεχεία από το Ιράν.
www.worldenergynews.gr
Στην έκθεση με τίτλο «Refining trip: Wave of optimism in oversupplied market», η Motor Oil παραμένει η κορυφαία επενδυτική επιλογή της Goldman Sachs στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, με σύσταση αγοράς για τη μετοχή της εταιρείας και τιμή-στόχο τα 12,50 ευρώ.
Χθες, Τετάρτη, η μετοχή έκλεισε στα 10,40 ευρώ. Υψηλό έτους είναι τα 11,50 και χαμηλό τα 8.26 ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η Motor Oil διαχειρίζεται ένα από τα πλέον σύνθετα διυλιστήρια στην Ευρώπη και έχει βελτιώσει περαιτέρω το μίγμα των προϊόντων της, αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση και αυξάνοντας τους όγκους των πωλήσεων.
Κατά τη συνάντηση που είχαν στελέχη της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας με στελέχη της Motor Oil προέκυψε ότι η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας εκτιμά πως διαθέτει το δεύτερο καλύτερο διυλιστήριο στην ευρύτερη περιοχή, λειτουργώντας σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου αναμένεται και άλλα διυλιστήρια να κλείσουν ή να μειώσουν την παραγωγή, ενώ παράλληλα θα συνεχισθεί η πίεση στα περιθώρια διύλισης (margins)
Τα margins εκτιμάται ότι παραμένουν σε σχετικά καλά επίπεδα, λόγω της εύκολης πρόσβασης της εταιρείας σε διαφορετικούς τύπους αργού πετρελαίου της Μέσης Ανατολής. Η εταιρεία επιτυγχάνει την αειφόρο βελτίωση των περιθωρίων, μέσω συνεχούς βελτιστοποίησης της σύνθεσης του προϊόντος, προσαρμόζοντας συνεχώς τις πωλήσεις της.
Επιφυλάξεις για τα ΕΛΠΕ
Σε ότι αφορά τα Ελληνικά Πετρέλαια, η Goldman Sachs εμφανίζεται περισσότερο επιφυλακτική, όπως αυτό αποτυπώνεται στη σύσταση «neutral» (ουδέτερη) για τη μετοχή της εταιρείας και την πολύ μικρή απόσταση της τιμής-στόχου (4,32 ευρώ) από τα τρέχοντα επίπεδα διαπραγμάτευσης της μετοχής.
Η μετοχή των ΕΛΠΕ έκλεισε χθες στα 4 ευρώ. Υψηλό έτους είναι τα 5,57 και χαμηλό τα 2,90 ευρώ.
Κατά τη συνάντηση με στελέχη των ΕΛΠΕ, προέκυψε ότι η εταιρείας θεωρεί πως η εγχώρια ζήτηση παραμένει φέτος σχετικά αδύναμη, έπειτα από την ανάκαμψη που είχε σημειωθεί το 2015. Η συνολική κατανάλωση πετρελαιοειδών έχει παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητη, με την κατανάλωση ντίζελ να έχει αυξηθεί βενζίνης κατά 4% περίπου και την βενζίνη να είναι οριακά χαμηλότερα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο..
Η εταιρεία εκτιμά ότι είναι σε καλή θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της και ότι άλλα διυλιστήρια της περιοχής θα πρέπει να μειώσουν την παραγωγή ή να κλείσουν, σε περίπτωση επιδείνωσης του περιβάλλοντος στα margins
Πάντως, πιστεύει ότι τα ισχύοντα περιθώρια διύλισης παραμένουν θετικά για την εταιρεία.
Σε ότι αφορά τέλος την προμήθεια αργού, επισημαίνει ότι η μεγαλύτερη έκπτωση στις τιμές προέρχεται από το Ιράκ και εν συνεχεία από το Ιράν.
www.worldenergynews.gr