Πτωτικά κινήθηκε στο πρώτο τετράμηνο του 2017 η κατανάλωση βενζινών και πετρελαίου κίνησης
Συνεχίσθηκε η πτώση στις πωλήσεις υγρών καυσίμων κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, με αυτές που αφορούν στις βενζίνες να καταγράφουν πτώση 6% και στο ντίζελ 4 %.
Εξαίρεση αποτέλεσε το πετρέλαιο θέρμανσης που λόγω του βαρύ χειμώνα την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου εμφάνισε άνοδο της τάξεως του 7%.
Η υψηλή φορολογία και η μείωση των εισοδημάτων έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις, καθώς οι ιδιοκτήτες ΙΧ περιορίζουν σταδιακά τις μετακινήσεις και κατ’ επέκταση την κατανάλωση καυσίμων.
Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον οι οδηγοί αυτοκινήτων βάζουν κατά μέσο όρο 10 ευρώ βενζίνη όταν «επισκέπτονται» τα πρατήρια για ανεφοδιασμό, ενώ πριν από ένα χρόνο ο αντίστοιχος μέσος όρος ήταν 20 ευρώ.
Σχεδόν το 70% της αξίας που πληρώνει ένας καταναλωτής για την αγορά καυσίμου πηγαίνει στη φορολογία και μόλις το υπόλοιπο 30% ανταποκρίνεται στην πραγματική αξία του προϊόντος.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως για τελική αξία προϊόντος 64 ευρώ, τα 42,50 ευρώ μπαίνουν στα κρατικά ταμεία και τα υπόλοιπα 21,50 ευρώ αφορούν στο κόστος του καυσίμου.
Μείωση 20% της ζήτησης
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος Ασμάτογλου αναφέρει στο World Energy News ότι η ζήτηση των υγρών καυσίμων έχει μειωθεί σε ποσοστό 20%, δημιουργώντας πρόβλημα επιβίωσης στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Προσθέτει δε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν γίνει βρόχος για τους ιδιοκτήτες που πληρώνουν ποσά με βάση τα εισοδήματα του 2015, τη στιγμή που τα έσοδα του 2017 δεν είναι ικανά να καλύψουν τις συγκεκριμένες ασφαλιστικές απαιτήσεις.
Ο ίδιος ανέφερε ότι αρκετοί συνάδελφοί του θα έπρεπε κανονικά να καταβάλλουν περίπου 180 ευρώ το μήνα, αλλά σήμερα καλούνται να πληρώσουν πάνω από 1.000 ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ θεωρεί επιβεβλημένη τη μείωση της φορολογίας των καυσίμων και των φορολογικών συντελεστών.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η αύξηση της φορολογίας μειώνει τα έσοδα του κράτους.
Αναφέρει μάλιστα το παράδειγμα κατοίκων της Βορείου Ελλάδας, οι οποίοι πάνε στις γειτονικές χώρες για την αγορά καυσίμων καθώς εκεί κοστίζουν πολύ λιγότερο.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αρκετά στελέχη της αγοράς καυσίμων προσδοκούν ότι η φετινή τουριστική κίνηση θα συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης και θα δώσει «ανάσες» στον κλάδο.
Σε ότι αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων υγρών καυσίμων στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2017, στις βενζίνες υπήρξε μείωση σε 936.685 Μετρικούς Τόνους (ΜΤ) από 1.000.884 ΜΤ το αντίστοιχο τετράμηνο του 2016 (πτώση 6%).
Στο ντίζελ κίνησης σημειώθηκε πτώση 4%, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στους 872.149 ΜΤ το τετράμηνο του 2017.
Αντίθετα το πετρέλαιο θέρμανσης ανέβηκε 7% σε 801.868 ΜΤ.
Η συνολική ποσότητα καυσίμων υποχώρησε 1,6% σε 2.610.702 ΜΤ.
Αντίστοιχα, τα έσοδα του κράτους από ΦΠΑ για το σύνολο της αγοράς μειώθηκαν κατά 229 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο του 2017.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις πετρελαίου με βάση τον αρχικό στόχο είναι μειωμένα έως 26 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Εξαίρεση αποτέλεσε το πετρέλαιο θέρμανσης που λόγω του βαρύ χειμώνα την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου εμφάνισε άνοδο της τάξεως του 7%.
Η υψηλή φορολογία και η μείωση των εισοδημάτων έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις, καθώς οι ιδιοκτήτες ΙΧ περιορίζουν σταδιακά τις μετακινήσεις και κατ’ επέκταση την κατανάλωση καυσίμων.
Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον οι οδηγοί αυτοκινήτων βάζουν κατά μέσο όρο 10 ευρώ βενζίνη όταν «επισκέπτονται» τα πρατήρια για ανεφοδιασμό, ενώ πριν από ένα χρόνο ο αντίστοιχος μέσος όρος ήταν 20 ευρώ.
Σχεδόν το 70% της αξίας που πληρώνει ένας καταναλωτής για την αγορά καυσίμου πηγαίνει στη φορολογία και μόλις το υπόλοιπο 30% ανταποκρίνεται στην πραγματική αξία του προϊόντος.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως για τελική αξία προϊόντος 64 ευρώ, τα 42,50 ευρώ μπαίνουν στα κρατικά ταμεία και τα υπόλοιπα 21,50 ευρώ αφορούν στο κόστος του καυσίμου.
Μείωση 20% της ζήτησης
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος Ασμάτογλου αναφέρει στο World Energy News ότι η ζήτηση των υγρών καυσίμων έχει μειωθεί σε ποσοστό 20%, δημιουργώντας πρόβλημα επιβίωσης στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Προσθέτει δε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν γίνει βρόχος για τους ιδιοκτήτες που πληρώνουν ποσά με βάση τα εισοδήματα του 2015, τη στιγμή που τα έσοδα του 2017 δεν είναι ικανά να καλύψουν τις συγκεκριμένες ασφαλιστικές απαιτήσεις.
Ο ίδιος ανέφερε ότι αρκετοί συνάδελφοί του θα έπρεπε κανονικά να καταβάλλουν περίπου 180 ευρώ το μήνα, αλλά σήμερα καλούνται να πληρώσουν πάνω από 1.000 ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ θεωρεί επιβεβλημένη τη μείωση της φορολογίας των καυσίμων και των φορολογικών συντελεστών.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η αύξηση της φορολογίας μειώνει τα έσοδα του κράτους.
Αναφέρει μάλιστα το παράδειγμα κατοίκων της Βορείου Ελλάδας, οι οποίοι πάνε στις γειτονικές χώρες για την αγορά καυσίμων καθώς εκεί κοστίζουν πολύ λιγότερο.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αρκετά στελέχη της αγοράς καυσίμων προσδοκούν ότι η φετινή τουριστική κίνηση θα συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης και θα δώσει «ανάσες» στον κλάδο.
Σε ότι αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων υγρών καυσίμων στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2017, στις βενζίνες υπήρξε μείωση σε 936.685 Μετρικούς Τόνους (ΜΤ) από 1.000.884 ΜΤ το αντίστοιχο τετράμηνο του 2016 (πτώση 6%).
Στο ντίζελ κίνησης σημειώθηκε πτώση 4%, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στους 872.149 ΜΤ το τετράμηνο του 2017.
Αντίθετα το πετρέλαιο θέρμανσης ανέβηκε 7% σε 801.868 ΜΤ.
Η συνολική ποσότητα καυσίμων υποχώρησε 1,6% σε 2.610.702 ΜΤ.
Αντίστοιχα, τα έσοδα του κράτους από ΦΠΑ για το σύνολο της αγοράς μειώθηκαν κατά 229 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο του 2017.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις πετρελαίου με βάση τον αρχικό στόχο είναι μειωμένα έως 26 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr