Ο Schaeuble κέρδισε κατά κράτος και επέβαλλε την θέση του σε Ελλάδα και ΔΝΤ.
Ο Schaeuble, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, είναι ο απόλυτος νικητής της πολύμηνης διαπραγμάτευσης Ελλάδος – δανειστών – ΔΝΤ.
Είναι ο απόλυτος νικητής γιατί:
α. Χρησιμοποίησε αρχικά το ΔΝΤ να επιβάλλει αυστηρά μέτρα προς την Ελλάδα.
Όλα τα βασικά μέτρα που έχει ψηφίσει η Ελλάδα στην δεύτερη αξιολόγηση φέρουν την υπογραφή του ΔΝΤ.
β. Στις πιέσεις της Ελλάδος για χρέος και ποσοτική χαλάρωση άμεσα Μάιο ή Ιούνιο του 2017 είχε ξεκάθαρα όχι.
Η Γερμανία δεν συζητάει καμία λύση πριν τις γερμανικές εκλογές.
Όταν η ελληνική κυβέρνηση κατηγορούσε τον Schaeuble στην Merkel…ο Schaeuble πέρασε στην αντεπίθεση.
Το ελληνικό χρέος θα εξεταστεί όχι το 2017 αλλά στο τέλος του προγράμματος το καλοκαίρι του 2018.
γ. Ο Schaeuble έχει την υποστήριξη του ESM ξεκάθαρα ενώ η ΕΚΤ δέχεται πιέσεις από την Γερμανία για την ποσοτική χαλάρωση και τα αρνητικά επιτόκια καταθέσεων.
δ. Ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ κατάφερε να μεταπείσει και το ΔΝΤ.
Αρχικά το Ταμείο έθετε όρους και πίεζε την Γερμανία να συμβιβαστεί με τους εξής όρους… εάν η Γερμανία θέλει το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα θα πρέπει να συναινέσει στην διευθέτηση του χρέους.
ε. Τι συνέβη στο τέλος;
Το ΔΝΤ υποχώρησε και δέχεται να δώσει χρονικό παράταση να δώσει πίστωση χρόνου έως ότου συμφωνήσουν τα εμπλεκόμενα μέρη.
Τι σημαίνει αυτό ότι το ΔΝΤ έκανε πίσω και δεν πιέζει την Γερμανία για λύση στο ελληνικό χρέος.
Μάλιστα το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα… χωρίς νέο δάνειο.
Η Ελλάδα δεν πήρε χρέος και δεν πήρε ποσοτική χαλάρωση.
Όλα αυτά δείχνουν ότι ο Schaeuble κέρδισε κατά κράτος και επέβαλλε την θέση του σε Ελλάδα και ΔΝΤ.
Η λάθος διαπραγματευτική στρατηγική της Ελλάδος
Εάν πάμε πίσω στον Μάιο του 2016 σε εκείνο το πολύ σημαντικό για την Ελλάδα Eurogroup ήταν όλοι ή σχεδόν όλοι πεπεισμένοι ότι το 2017 θα ήταν για την Ελλάδα μια καλή χρονιά.
Τι συνέβη μεταξύ του Μαΐου του 2016 και Ιουνίου 2017 είναι γνωστά.
Αυτό που είναι πλέον γεγονός είναι ότι
1. Στις 15 Ιουνίου του 2017 στο Eurogroup δεν θα υπάρξει συμφωνία για το ελληνικό χρέος.
2. Οριστικά η Ελλάδα μένει εκτός QE ποσοτικής χαλάρωσης για το 2017
3. Το ΔΝΤ θα παραμείνει στο ελληνικό πρόγραμμα έως το καλοκαίρι του 2018 χωρίς νέα χρηματοδότηση με τον υφιστάμενο του ρόλο δηλαδή να εποπτεύει την Ελλάδα ως βασικός σύμβουλος των διαπραγματεύσεων.
4. Η Ελλάδα δεν θα πάρει τίποτε άλλο πέραν από την δόση των 9,5 δισεκ. ενώ είναι ασαφές εάν θα την πάρει με φυσιολογικό τρόπο ή ατιμωτικό τρόπο δηλαδή με δάνειο γέφυρα.
5. Στο Eurogroup στις 15 Ιουνίου θα υπάρχει μια γενική αναφορά για το χρέος αλλά όπως πολλοί υποστηρίζουν…. το ελληνικό χρέος θα διευθετηθεί καλοκαίρι 2018, η ποσοτική χαλάρωση ναυάγησε οριστικά και αμετάκλητα ενώ το ΔΝΤ παραμένει έως το καλοκαίρι του 2018…
6. Οι φρούδες ελπίδες ότι στις 6 Νοεμβρίου του 2017 στο Eurogroup θα εξεταστούν χρέος και μηχανισμός ή πρόγραμμα στήριξης ή γραμμή πίστωσης για μετά την λήξη του τρίτου μνημονίου τον Αύγουστο του 2018 διαψεύδονται.
Χρέος και γραμμή πίστωσης που θα λειτουργεί ως μηχανισμός εγγύησης για τις εκδόσεις ομολόγων του 2018 θα εξεταστούν Άνοιξη 2018 όχι νωρίτερα.
Η βασική αιτία του ναυαγίου σε χρέος και ποσοτική χαλάρωση για την Ελλάδα θα πρέπει να αναζητηθεί κυρίως στην αποτυχημένη διαπραγματευτική στρατηγική της Ελλάδος.
Η Ελλάδα φέρει σίγουρα ευθύνη για αυτό το αδιέξοδο.
Η βασική αιτία του ναυαγίου οφείλεται προφανώς στην αποτυχημένη τακτική της Ελλάδος να ζητάει χρέος παραμονές γερμανικών εκλογών και να ζητάει QE ποσοτική χαλάρωση όταν η Γερμανία θέλει για λόγους γερμανικών τραπεζών και γερμανών καταθετών να αποσυρθεί κακήν κακώς η ποσοτική χαλάρωση.
Η Ελλάδα ξεκάθαρα έθεσε λάθος στόχους λάθος προτεραιότητες και για τον λόγο αυτό βρισκόμαστε σε προφανέστατο αδιέξοδο.
Π.χ. εάν είχε κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση Απρίλιο του 2016 αντί Ιούνιο 2017 θα είχε νόημα η Ελλάδα να πάρει ποσοτική χαλάρωση.
Το QE ως στόχος έχει οριστικά εγκαταλειφθεί.
Γιατί το ΔΝΤ συντάχθηκε με την Γερμανία;
Υπήρχε καμία αμφιβολία ότι εάν το ΔΝΤ έπρεπε να επιλέξει Ελλάδα ή Γερμανία θα επέλεγε 100% Γερμανία.
Έτσι και έγινε.
Το ΔΝΤ ουσιαστικά αποδέχεται το βασικό γερμανικό επιχείρημα… το ελληνικό χρέος αποκλείεται να εξεταστεί προ των γερμανικών εκλογών στις 24 Σεπτεμβρίου και έτσι εξηγείται…η πίστωση χρόνου.
Είδαν μια Ελλάδα ανακόλουθη και αναξιόπιστη και εύλογα αποφάσισαν να στραφούν στην Γερμανία.
Συν τοις άλλοις εάν η Ελλάδα έχει υψηλούς ρυθμούς πρωτογενών πλεονασμάτων δεν χρειάζεται αναδιάρθρωση χρέους…όπως υποστηρίζει και η Γερμανία.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα απέτυχε να έχει δίπλα της το ΔΝΤ και το Ταμείο συντάχθηκε με την Γερμανία είναι μια ξεκάθαρα μεγάλη ήττα για την ελληνική κυβέρνηση.
Η Ελλάδα έχει μόνο μια επιλογή να ζητήσει γραμμή στήριξης ή πίστωσης - Ένα μηχανισμό εγγύησης των εκδόσεων ομολόγων
Μια πρόταση που εξετάζεται είναι να δημιουργηθεί ένας νέος μηχανισμός υποστήριξης – νέο μνημόνιο – το 4ο μνημόνιο – το οποίο θα χρησιμοποιήσει περίπου 30 δισεκ. από το τρίτο μνημόνιο που δεν θα χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με πολύ στοχευμένες εκδόσεις ομολόγων κυρίως re opening επανεκδόσεις μεσοχρόνιων ομολόγων.
Το νέο 4ο μνημόνιο δεν θα έχει την δομή των 3 προηγούμενων μνημονίων καθώς δεν θα συμμετέχει το ΔΝΤ και τα κεφάλαια θα έχουν επικουρικό ρόλο θα λειτουργούν ως capital buffer ως κεφάλαιο ασφαλείας και όχι ως ο κλασσικός χρηματοδοτικός μηχανισμός με δόσεις που γνωρίζουμε με τα 3 πρώτα μνημόνια.
Δεν θα υπάρχει η λογική της αξιολόγησης και έναντι θετικής αξιολόγησης θα ξεκλειδώσει η δόση.
Με βάση έγκυρες πηγές το 2018 όπου θα κλειδώσει και ο νέος μηχανισμός υποστήριξης στα σχέδια χρηματοδότησης της Ελλάδος δεν θα αποκλειόταν να υπάρξουν και κάποιες παρεμβάσεις στο χρέος μικρής ωστόσο κλίμακας.
Υπάρχει ένας κίνδυνος "χειρότερος" από τον Schaeuble για την Ελλάδα
Όλοι λένε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την Ελλάδα είναι ο γερμανός υπουργός οικονομικών W. Schaeuble.
Θα αποδειχθεί λάθος.
Υπάρχει ένας κίνδυνος ακόμη μεγαλύτερος και επικινδυνότερος από τον Schaeuble.
Στις εκλογές στην Γερμανία στις 24 Σεπτεμβρίου θα εκλεγεί το CDU / CSU με εντυπωσιακή διαφορά από το SPD των σοσιαλδημοκρατών.
Υπάρχει μια πιθανότητα όμως η Merkel να συνεργαστεί και με το Free Democratic Party το φιλελεύθερο κόμμα του Lindner.
Εάν αυτό συμβεί η Ελλάδα θα αντιμετωπίζει τον Schaeuble ως φίλο ή θα εμφανίζεται ο Schaeuble φιλέλληνας έναντι του FDP που ξεκάθαρα έχει πολύ αρνητικές θέσεις για την Ελλάδα.
Το εκλογικό όριο είναι στο 5% για την Bundestag.
Στις δημοσκοπήσεις λαμβάνει περίπου 8% με 9%.
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Είναι ο απόλυτος νικητής γιατί:
α. Χρησιμοποίησε αρχικά το ΔΝΤ να επιβάλλει αυστηρά μέτρα προς την Ελλάδα.
Όλα τα βασικά μέτρα που έχει ψηφίσει η Ελλάδα στην δεύτερη αξιολόγηση φέρουν την υπογραφή του ΔΝΤ.
β. Στις πιέσεις της Ελλάδος για χρέος και ποσοτική χαλάρωση άμεσα Μάιο ή Ιούνιο του 2017 είχε ξεκάθαρα όχι.
Η Γερμανία δεν συζητάει καμία λύση πριν τις γερμανικές εκλογές.
Όταν η ελληνική κυβέρνηση κατηγορούσε τον Schaeuble στην Merkel…ο Schaeuble πέρασε στην αντεπίθεση.
Το ελληνικό χρέος θα εξεταστεί όχι το 2017 αλλά στο τέλος του προγράμματος το καλοκαίρι του 2018.
γ. Ο Schaeuble έχει την υποστήριξη του ESM ξεκάθαρα ενώ η ΕΚΤ δέχεται πιέσεις από την Γερμανία για την ποσοτική χαλάρωση και τα αρνητικά επιτόκια καταθέσεων.
δ. Ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ κατάφερε να μεταπείσει και το ΔΝΤ.
Αρχικά το Ταμείο έθετε όρους και πίεζε την Γερμανία να συμβιβαστεί με τους εξής όρους… εάν η Γερμανία θέλει το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα θα πρέπει να συναινέσει στην διευθέτηση του χρέους.
ε. Τι συνέβη στο τέλος;
Το ΔΝΤ υποχώρησε και δέχεται να δώσει χρονικό παράταση να δώσει πίστωση χρόνου έως ότου συμφωνήσουν τα εμπλεκόμενα μέρη.
Τι σημαίνει αυτό ότι το ΔΝΤ έκανε πίσω και δεν πιέζει την Γερμανία για λύση στο ελληνικό χρέος.
Μάλιστα το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα… χωρίς νέο δάνειο.
Η Ελλάδα δεν πήρε χρέος και δεν πήρε ποσοτική χαλάρωση.
Όλα αυτά δείχνουν ότι ο Schaeuble κέρδισε κατά κράτος και επέβαλλε την θέση του σε Ελλάδα και ΔΝΤ.
Η λάθος διαπραγματευτική στρατηγική της Ελλάδος
Εάν πάμε πίσω στον Μάιο του 2016 σε εκείνο το πολύ σημαντικό για την Ελλάδα Eurogroup ήταν όλοι ή σχεδόν όλοι πεπεισμένοι ότι το 2017 θα ήταν για την Ελλάδα μια καλή χρονιά.
Τι συνέβη μεταξύ του Μαΐου του 2016 και Ιουνίου 2017 είναι γνωστά.
Αυτό που είναι πλέον γεγονός είναι ότι
1. Στις 15 Ιουνίου του 2017 στο Eurogroup δεν θα υπάρξει συμφωνία για το ελληνικό χρέος.
2. Οριστικά η Ελλάδα μένει εκτός QE ποσοτικής χαλάρωσης για το 2017
3. Το ΔΝΤ θα παραμείνει στο ελληνικό πρόγραμμα έως το καλοκαίρι του 2018 χωρίς νέα χρηματοδότηση με τον υφιστάμενο του ρόλο δηλαδή να εποπτεύει την Ελλάδα ως βασικός σύμβουλος των διαπραγματεύσεων.
4. Η Ελλάδα δεν θα πάρει τίποτε άλλο πέραν από την δόση των 9,5 δισεκ. ενώ είναι ασαφές εάν θα την πάρει με φυσιολογικό τρόπο ή ατιμωτικό τρόπο δηλαδή με δάνειο γέφυρα.
5. Στο Eurogroup στις 15 Ιουνίου θα υπάρχει μια γενική αναφορά για το χρέος αλλά όπως πολλοί υποστηρίζουν…. το ελληνικό χρέος θα διευθετηθεί καλοκαίρι 2018, η ποσοτική χαλάρωση ναυάγησε οριστικά και αμετάκλητα ενώ το ΔΝΤ παραμένει έως το καλοκαίρι του 2018…
6. Οι φρούδες ελπίδες ότι στις 6 Νοεμβρίου του 2017 στο Eurogroup θα εξεταστούν χρέος και μηχανισμός ή πρόγραμμα στήριξης ή γραμμή πίστωσης για μετά την λήξη του τρίτου μνημονίου τον Αύγουστο του 2018 διαψεύδονται.
Χρέος και γραμμή πίστωσης που θα λειτουργεί ως μηχανισμός εγγύησης για τις εκδόσεις ομολόγων του 2018 θα εξεταστούν Άνοιξη 2018 όχι νωρίτερα.
Η βασική αιτία του ναυαγίου σε χρέος και ποσοτική χαλάρωση για την Ελλάδα θα πρέπει να αναζητηθεί κυρίως στην αποτυχημένη διαπραγματευτική στρατηγική της Ελλάδος.
Η Ελλάδα φέρει σίγουρα ευθύνη για αυτό το αδιέξοδο.
Η βασική αιτία του ναυαγίου οφείλεται προφανώς στην αποτυχημένη τακτική της Ελλάδος να ζητάει χρέος παραμονές γερμανικών εκλογών και να ζητάει QE ποσοτική χαλάρωση όταν η Γερμανία θέλει για λόγους γερμανικών τραπεζών και γερμανών καταθετών να αποσυρθεί κακήν κακώς η ποσοτική χαλάρωση.
Η Ελλάδα ξεκάθαρα έθεσε λάθος στόχους λάθος προτεραιότητες και για τον λόγο αυτό βρισκόμαστε σε προφανέστατο αδιέξοδο.
Π.χ. εάν είχε κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση Απρίλιο του 2016 αντί Ιούνιο 2017 θα είχε νόημα η Ελλάδα να πάρει ποσοτική χαλάρωση.
Το QE ως στόχος έχει οριστικά εγκαταλειφθεί.
Γιατί το ΔΝΤ συντάχθηκε με την Γερμανία;
Υπήρχε καμία αμφιβολία ότι εάν το ΔΝΤ έπρεπε να επιλέξει Ελλάδα ή Γερμανία θα επέλεγε 100% Γερμανία.
Έτσι και έγινε.
Το ΔΝΤ ουσιαστικά αποδέχεται το βασικό γερμανικό επιχείρημα… το ελληνικό χρέος αποκλείεται να εξεταστεί προ των γερμανικών εκλογών στις 24 Σεπτεμβρίου και έτσι εξηγείται…η πίστωση χρόνου.
Είδαν μια Ελλάδα ανακόλουθη και αναξιόπιστη και εύλογα αποφάσισαν να στραφούν στην Γερμανία.
Συν τοις άλλοις εάν η Ελλάδα έχει υψηλούς ρυθμούς πρωτογενών πλεονασμάτων δεν χρειάζεται αναδιάρθρωση χρέους…όπως υποστηρίζει και η Γερμανία.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα απέτυχε να έχει δίπλα της το ΔΝΤ και το Ταμείο συντάχθηκε με την Γερμανία είναι μια ξεκάθαρα μεγάλη ήττα για την ελληνική κυβέρνηση.
Η Ελλάδα έχει μόνο μια επιλογή να ζητήσει γραμμή στήριξης ή πίστωσης - Ένα μηχανισμό εγγύησης των εκδόσεων ομολόγων
Μια πρόταση που εξετάζεται είναι να δημιουργηθεί ένας νέος μηχανισμός υποστήριξης – νέο μνημόνιο – το 4ο μνημόνιο – το οποίο θα χρησιμοποιήσει περίπου 30 δισεκ. από το τρίτο μνημόνιο που δεν θα χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με πολύ στοχευμένες εκδόσεις ομολόγων κυρίως re opening επανεκδόσεις μεσοχρόνιων ομολόγων.
Το νέο 4ο μνημόνιο δεν θα έχει την δομή των 3 προηγούμενων μνημονίων καθώς δεν θα συμμετέχει το ΔΝΤ και τα κεφάλαια θα έχουν επικουρικό ρόλο θα λειτουργούν ως capital buffer ως κεφάλαιο ασφαλείας και όχι ως ο κλασσικός χρηματοδοτικός μηχανισμός με δόσεις που γνωρίζουμε με τα 3 πρώτα μνημόνια.
Δεν θα υπάρχει η λογική της αξιολόγησης και έναντι θετικής αξιολόγησης θα ξεκλειδώσει η δόση.
Με βάση έγκυρες πηγές το 2018 όπου θα κλειδώσει και ο νέος μηχανισμός υποστήριξης στα σχέδια χρηματοδότησης της Ελλάδος δεν θα αποκλειόταν να υπάρξουν και κάποιες παρεμβάσεις στο χρέος μικρής ωστόσο κλίμακας.
Υπάρχει ένας κίνδυνος "χειρότερος" από τον Schaeuble για την Ελλάδα
Όλοι λένε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την Ελλάδα είναι ο γερμανός υπουργός οικονομικών W. Schaeuble.
Θα αποδειχθεί λάθος.
Υπάρχει ένας κίνδυνος ακόμη μεγαλύτερος και επικινδυνότερος από τον Schaeuble.
Στις εκλογές στην Γερμανία στις 24 Σεπτεμβρίου θα εκλεγεί το CDU / CSU με εντυπωσιακή διαφορά από το SPD των σοσιαλδημοκρατών.
Υπάρχει μια πιθανότητα όμως η Merkel να συνεργαστεί και με το Free Democratic Party το φιλελεύθερο κόμμα του Lindner.
Εάν αυτό συμβεί η Ελλάδα θα αντιμετωπίζει τον Schaeuble ως φίλο ή θα εμφανίζεται ο Schaeuble φιλέλληνας έναντι του FDP που ξεκάθαρα έχει πολύ αρνητικές θέσεις για την Ελλάδα.
Το εκλογικό όριο είναι στο 5% για την Bundestag.
Στις δημοσκοπήσεις λαμβάνει περίπου 8% με 9%.
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr