Παρά την ανεξέλεγκτη δράση των λαθρεμπόρων καυσίμων, πέρυσι πραγματοποιήθηκαν λιγότεροι από τους μισούς ελέγχους σε σχέση με εκείνους του 2014 και επιβλήθηκαν πρόστιμα μόλις 178 χιλιάδων ευρώ έναντι ύψους 1,78 εκατ. ευρώ
Πλήρης είναι η ασυλία που … απολαμβάνει το λαθρεμπόριο της αγοράς καυσίμων, καθώς οι σχετικοί έλεγχοι έχουν παγώσει από το 2016, τη ίδια στιγμή που η λειτουργία του συστήματος εισροών - εκροών μεταφέρεται για το τέλος του 2018.
Τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τους ελέγχους που πραγματοποίησαν τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα των ΚΕΔΑΚ (Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων) είναι αποκαλυπτικά της απραξίας στο θέμα της πάταξης του λαθρεμπορίου, αν και η αντιμετώπιση του φαινομένου είχε τεθεί ως προτεραιότητα με στόχο μάλιστα την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων με 1 δισ. ευρώ.
Τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σταθάκης στη Βουλή για τους ελέγχους των ΚΕΔΑΚ το 2016 σε σχέση με το 2014 σε απάντηση σχετικής ερώτησης του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη είναι δραματικά:
• Από 4.018 ελέγχους το 2014, το 2016 περιορίστηκαν μόλις σε 1.875, δηλαδή μείωση κατά 53%.
• Από 40 αποφάσεις επιβολής προστίμων το 2014, το 2016 εκδόθηκαν μόλις 10, δηλαδή μείωση κατά 75%.
• Το 2014 επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικής αξίας 1.784.554 ευρώ και το 2016 πρόστιμα αξίας μόλις 178.191 ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 90%.Ακόμη όμως και από αυτά τα πρόστιμα ελάχιστα ποσά εισπράχθηκαν. Συγκεκριμένα, από το 1,7 εκατ. ευρώ των προστίμων του 2014 στις αρμόδιες ΔΟΥ έφτασαν μόλις 125.543 εκατ. ευρώ, ενώ κανείς δεν γνωρίζει τι απέγινε με τα πρόστιμα των δύο επόμενων ετών.
Στα τραγικά απογοητευτικά αυτά στοιχεία θα πρέπει να προστεθεί και η αφοπλιστική απάντηση του κ. Σταθάκη στο ερώτημα του κ. Μανιάτη γιατί περιορίστηκαν οι έλεγχοι. «Είναι γεγονός ότι οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο καθώς η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ που καθοριζόταν με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος – Ενέργειας, από την 1η Ιανουαρίου του 2016 καταργήθηκε» είπε ο αρμόδιος υπουργός και προανήγγειλε την προσωρινή επαναφορά της με την προώθηση σχετικής τροπολογίας.
Εκστρατεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος
Η εικόνα που διαμορφώνεται στον κλάδο ενόψει και της αναμενόμενης λόγω της τουριστικής περιόδου αύξησης της ζήτησης, προβληματίζει το υγιές κομμάτι της αγοράς καυσίμων που βρίσκεται αντιμέτωπο με τον αθέμιτο ανταγωνισμό των παραβατών.
Ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) ξεκίνησε ήδη εκστρατεία ενημέρωσης των αρμοδίων αρχών για το μέγεθος του προβλήματος ζητώντας άμεση λήψη μέτρων και καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις.
Η διοίκηση του ΣΕΕΠΕ είχε συνάντηση χθες 30/5/2017 με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργο Πιτσιλή, ενώ έχει προγραμματίσει συναντήσεις και με τα συναρμόδια υπουργεία.
Ο ΣΕΕΠΕ στην προσπάθειά του να αναδείξει το πρόβλημα της παραβατικότητας έχει προχωρήσει σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε δύο έρευνες, μία στην Αττική και μία σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαϊα, οι οποίες έδειξαν ότι στην Αττική τα πρατήρια σε ποσοστό 14,5% του δείγματος που εξετάστηκε παρέδιδαν στους καταναλωτές ελλειμματικές ποσότητες καυσίμων.
Το αντίστοιχο ποσοστό στις τρεις άλλες περιοχές ήταν 11%, με απόκλιση που φτάνει το 10%.
Ο ΣΕΕΠΕ έθεσε στον κ. Πιτσιλή και το θέμα της έντασης του λαθρεμπορίου στο υγραέριο μετά την αναπροσαρμογή των ΕΦΚ για τη χρήση στην αυτοκίνηση.
Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης αναπροσαρμόστηκε από 1/1/2017 από τα 330 ευρώ/ΜΤ στα 430 ευρώ/ΜΤ διευρύνοντας την ψαλίδα από τον ΕΦΚ στο υγραέριο βιομηχανικής χρήσης (60 ευρώ/ΜΤ) στα 360 ευρώ/ΜΤ.
Για κάθε μετρικό τόνο δηλαδή υγραερίου βιομηχανικής χρήσης που πωλείται ως υγραέριο κίνησης, ο λαθρέμπορος καρπώνεται 360 ευρώ.
www.worldenergynews.gr
Τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τους ελέγχους που πραγματοποίησαν τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα των ΚΕΔΑΚ (Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων) είναι αποκαλυπτικά της απραξίας στο θέμα της πάταξης του λαθρεμπορίου, αν και η αντιμετώπιση του φαινομένου είχε τεθεί ως προτεραιότητα με στόχο μάλιστα την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων με 1 δισ. ευρώ.
Τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σταθάκης στη Βουλή για τους ελέγχους των ΚΕΔΑΚ το 2016 σε σχέση με το 2014 σε απάντηση σχετικής ερώτησης του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη είναι δραματικά:
• Από 4.018 ελέγχους το 2014, το 2016 περιορίστηκαν μόλις σε 1.875, δηλαδή μείωση κατά 53%.
• Από 40 αποφάσεις επιβολής προστίμων το 2014, το 2016 εκδόθηκαν μόλις 10, δηλαδή μείωση κατά 75%.
• Το 2014 επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικής αξίας 1.784.554 ευρώ και το 2016 πρόστιμα αξίας μόλις 178.191 ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 90%.Ακόμη όμως και από αυτά τα πρόστιμα ελάχιστα ποσά εισπράχθηκαν. Συγκεκριμένα, από το 1,7 εκατ. ευρώ των προστίμων του 2014 στις αρμόδιες ΔΟΥ έφτασαν μόλις 125.543 εκατ. ευρώ, ενώ κανείς δεν γνωρίζει τι απέγινε με τα πρόστιμα των δύο επόμενων ετών.
Στα τραγικά απογοητευτικά αυτά στοιχεία θα πρέπει να προστεθεί και η αφοπλιστική απάντηση του κ. Σταθάκη στο ερώτημα του κ. Μανιάτη γιατί περιορίστηκαν οι έλεγχοι. «Είναι γεγονός ότι οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο καθώς η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ που καθοριζόταν με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος – Ενέργειας, από την 1η Ιανουαρίου του 2016 καταργήθηκε» είπε ο αρμόδιος υπουργός και προανήγγειλε την προσωρινή επαναφορά της με την προώθηση σχετικής τροπολογίας.
Εκστρατεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος
Η εικόνα που διαμορφώνεται στον κλάδο ενόψει και της αναμενόμενης λόγω της τουριστικής περιόδου αύξησης της ζήτησης, προβληματίζει το υγιές κομμάτι της αγοράς καυσίμων που βρίσκεται αντιμέτωπο με τον αθέμιτο ανταγωνισμό των παραβατών.
Ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) ξεκίνησε ήδη εκστρατεία ενημέρωσης των αρμοδίων αρχών για το μέγεθος του προβλήματος ζητώντας άμεση λήψη μέτρων και καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις.
Η διοίκηση του ΣΕΕΠΕ είχε συνάντηση χθες 30/5/2017 με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργο Πιτσιλή, ενώ έχει προγραμματίσει συναντήσεις και με τα συναρμόδια υπουργεία.
Ο ΣΕΕΠΕ στην προσπάθειά του να αναδείξει το πρόβλημα της παραβατικότητας έχει προχωρήσει σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε δύο έρευνες, μία στην Αττική και μία σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαϊα, οι οποίες έδειξαν ότι στην Αττική τα πρατήρια σε ποσοστό 14,5% του δείγματος που εξετάστηκε παρέδιδαν στους καταναλωτές ελλειμματικές ποσότητες καυσίμων.
Το αντίστοιχο ποσοστό στις τρεις άλλες περιοχές ήταν 11%, με απόκλιση που φτάνει το 10%.
Ο ΣΕΕΠΕ έθεσε στον κ. Πιτσιλή και το θέμα της έντασης του λαθρεμπορίου στο υγραέριο μετά την αναπροσαρμογή των ΕΦΚ για τη χρήση στην αυτοκίνηση.
Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης αναπροσαρμόστηκε από 1/1/2017 από τα 330 ευρώ/ΜΤ στα 430 ευρώ/ΜΤ διευρύνοντας την ψαλίδα από τον ΕΦΚ στο υγραέριο βιομηχανικής χρήσης (60 ευρώ/ΜΤ) στα 360 ευρώ/ΜΤ.
Για κάθε μετρικό τόνο δηλαδή υγραερίου βιομηχανικής χρήσης που πωλείται ως υγραέριο κίνησης, ο λαθρέμπορος καρπώνεται 360 ευρώ.
www.worldenergynews.gr