Ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ έκανε λόγο για πολιτική εκμετάλλευση που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες με τον ΟΑΣΘ
«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να συμμετέχει στη συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και να επιλέξει. Αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να γίνει με τις κομματικές ταυτότητες των εκπροσώπων της πόλης, καθώς δεν είναι αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης», τόνισε ο Αναπληρωτής ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, στην ημερίδα που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε., με θέμα τις «Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».
Ο Αν. ΥΠΕΝ επεσήμανε ότι σήμερα, η πόλη της Θεσσαλονίκης καλείται πρωτίστως να επιλέξει το κριτήριο, με βάση το οποίο θα επιλέξει να επιλύσει το πρόβλημα.
Ο Αν. ΥΠΕΝ έκανε λόγο για πολιτική εκμετάλλευση που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες με τον ΟΑΣΘ, "τις σκανδαλώδεις προσλήψεις, τις αναθέσεις και το μεγάλο θέμα του κόστους, που είναι αντίθετο με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα".
«Όλα αυτά τα χρόνια, η πολιτική διοίκηση της χώρας, οι κυβερνήσεις, ήταν απούσες από το πρόβλημα, διότι έτσι τις βόλευε. Από την άλλη, και η τοπική αυτοδιοίκηση μάλλον ήταν βολεμένη και διστακτική, αλλά και η εργοδοσία και οι εργαζόμενοι ήταν αμίλητοι, διότι και αυτοί ήταν εν τέλει βολεμένοι. Όμως, σήμερα, η πόλη εμφανίζει και πάλι το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών, διότι οι υποδομές, ο εξοπλισμός, το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και η έλλειψη των νέων τεχνολογιών δεν μπορούν να κρύβονται άλλο».
Και βέβαια το βασικό ερώτημα που προηγείται είναι εάν θα υπάρξουν είτε δημόσιες συγκοινωνίες με πάροχο το κράτος, είτε ιδιωτικές συγκοινωνίες και ιδιώτης πάροχος, είτε θα συντηρηθεί το μοντέλο του ΟΑΣΘ, είπε ο κ.Φάμελλος.
Διότι, «όσοι ισχυρίζονται ότι μπορούμε να έχουμε ιδιωτικό πάροχο, μαζί με τον ΟΑΣΘ και με τους εργαζόμενους τους, μάλλον δεν ξέρουν τους κανόνες ανταγωνισμού, τις προβλέψεις του ελληνικού και ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε διαγωνισμό και να υπογράψουμε σύμβαση υποχρεώνοντας τον ιδιώτη πάροχο να αναλάβει στο ακέραιο την μισθοδοσία και τα δικαιώματα των εργαζομένων, όπως αφήνουν να εννοηθεί κάποιες προτάσεις για ιδιώτη πάροχο. Ούτε θα κάνουμε διεθνή διαγωνισμό για να τον πάρει εκ των προτέρων ο ΟΑΣΘ. Εάν, λοιπόν, κάνουμε διαγωνισμό για ιδιώτη πάροχο θα αμφισβητήσουμε την εργασία και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και ας μην κρυβόμαστε», είπε ο ίδιος.
Και πρόσθεσε: «Αν επιλέξουμε τη λύση του ιδιώτη δεν θα υπάρχει υποστήριξη της εργασίας. Παράλληλα η Ευρώπη έχει παραδείγματα δημόσιων και δημοτικών συγκοινωνιών μικρότερου κόστους με καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό το μοντέλο με μικρότερο κόστος για την πολιτεία ακολουθείται και στην Αθήνα. Επειδή θέλουμε να έχουμε νέας τεχνολογίας, «πράσινα» λεωφορεία και η πόλη μας να είναι επιτέλους σε κάτι πρωτοπόρα, αυτή τη χρονική στιγμή η επιλογή του δημόσιου τομέα εξασφαλίζει και την εργασία και την παροχή έργου σε όλη την πόλη και τη σύγχρονη υποδομή και το μικρότερο κόστος».
www.worldenergynews.gr
Ο Αν. ΥΠΕΝ επεσήμανε ότι σήμερα, η πόλη της Θεσσαλονίκης καλείται πρωτίστως να επιλέξει το κριτήριο, με βάση το οποίο θα επιλέξει να επιλύσει το πρόβλημα.
Ο Αν. ΥΠΕΝ έκανε λόγο για πολιτική εκμετάλλευση που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες με τον ΟΑΣΘ, "τις σκανδαλώδεις προσλήψεις, τις αναθέσεις και το μεγάλο θέμα του κόστους, που είναι αντίθετο με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα".
«Όλα αυτά τα χρόνια, η πολιτική διοίκηση της χώρας, οι κυβερνήσεις, ήταν απούσες από το πρόβλημα, διότι έτσι τις βόλευε. Από την άλλη, και η τοπική αυτοδιοίκηση μάλλον ήταν βολεμένη και διστακτική, αλλά και η εργοδοσία και οι εργαζόμενοι ήταν αμίλητοι, διότι και αυτοί ήταν εν τέλει βολεμένοι. Όμως, σήμερα, η πόλη εμφανίζει και πάλι το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών, διότι οι υποδομές, ο εξοπλισμός, το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και η έλλειψη των νέων τεχνολογιών δεν μπορούν να κρύβονται άλλο».
Και βέβαια το βασικό ερώτημα που προηγείται είναι εάν θα υπάρξουν είτε δημόσιες συγκοινωνίες με πάροχο το κράτος, είτε ιδιωτικές συγκοινωνίες και ιδιώτης πάροχος, είτε θα συντηρηθεί το μοντέλο του ΟΑΣΘ, είπε ο κ.Φάμελλος.
Διότι, «όσοι ισχυρίζονται ότι μπορούμε να έχουμε ιδιωτικό πάροχο, μαζί με τον ΟΑΣΘ και με τους εργαζόμενους τους, μάλλον δεν ξέρουν τους κανόνες ανταγωνισμού, τις προβλέψεις του ελληνικού και ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε διαγωνισμό και να υπογράψουμε σύμβαση υποχρεώνοντας τον ιδιώτη πάροχο να αναλάβει στο ακέραιο την μισθοδοσία και τα δικαιώματα των εργαζομένων, όπως αφήνουν να εννοηθεί κάποιες προτάσεις για ιδιώτη πάροχο. Ούτε θα κάνουμε διεθνή διαγωνισμό για να τον πάρει εκ των προτέρων ο ΟΑΣΘ. Εάν, λοιπόν, κάνουμε διαγωνισμό για ιδιώτη πάροχο θα αμφισβητήσουμε την εργασία και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και ας μην κρυβόμαστε», είπε ο ίδιος.
Και πρόσθεσε: «Αν επιλέξουμε τη λύση του ιδιώτη δεν θα υπάρχει υποστήριξη της εργασίας. Παράλληλα η Ευρώπη έχει παραδείγματα δημόσιων και δημοτικών συγκοινωνιών μικρότερου κόστους με καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό το μοντέλο με μικρότερο κόστος για την πολιτεία ακολουθείται και στην Αθήνα. Επειδή θέλουμε να έχουμε νέας τεχνολογίας, «πράσινα» λεωφορεία και η πόλη μας να είναι επιτέλους σε κάτι πρωτοπόρα, αυτή τη χρονική στιγμή η επιλογή του δημόσιου τομέα εξασφαλίζει και την εργασία και την παροχή έργου σε όλη την πόλη και τη σύγχρονη υποδομή και το μικρότερο κόστος».
www.worldenergynews.gr